1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Beetje laat idd :9. Ik luister eigenlijk nooit meer naar LOG...ff weer wat cd's ervan bemachtigen :)
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een paar vids om het topic levend te houden:

    Napalm death - Incinerator (grindcore)

    Nasum - Scoop (grindcore)

    Wake up call - Friends / foes (supervette hardcore live vid, helaas is de muziek er onder geplakt, de video is echter geweldig)

    Hatebreed - Puritan (hardcore, vast al eens gepost maar hij blijft super vet, complete live chaos)

    Slayer - War ensemble (thrash, slayer live met één van hun beste nummers)

    Nog een tip trouwens: Vader treedt 5 mei gratis op in wageningen dacht ik. Hier is de link.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2007
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik kijk altijd bij kerazy torrents wat er allemaal voor albums gepost zijn. Download ik eens wat en probeer het. Als het me bevalt bestel ik het bij disorder.

    Zelf ben ik niet zo goed met het onthouden van namen en titels en de ene band in een genre is beter dan de ander in hetzelfde genre. Er is nauwelijks echt een leidraad te vinden om aan vast te houden.

    Daarnaast heeft stemming ook invloed. Ene moment wil ik All Shall Perish, Heaven Shall Burn en Six Feet Under. Het andere moment wil ik Pestilence en Hatebreed. Vervolgens Heidevolk, Heol Telwen, Turisas, Paragorn, Thanatheros. Het verschilt enorm.

    Het is alweer een tijd geleden geweest dat ik naar een concert ben geweest. Was in de Brabanthallen waar de Unholy Alliance was met Children of Bodom, In Flames en Slayer.
     
  4. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben benieuwd hoe 't nieuwe album van Metallica gaat klinken.. , heb natuurlijk "the new song" gehoord in Arnhem, maar dat was nog niet zoveel vond ik. Hopelijk gaan ze het op rock werchter helemaal spelen want 't zou nu toch af moeten zijn.. Kan niet wachten iig:thumbs:
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de stort nieuwe releases is het wel lastig overzicht te houden ja, maar over het algemeen lukt het me redelijk aardig om alles een beetje bij te houden, althans de stijlen die ik boeiend vind. Recensies spelen wel een belangrijke rol om te onderscheiden wat boeiend zijn kan, en bovendien gebruik ik regelmatig myspace om bands eens te beluisteren. Bovendien zit ik inmiddels al zo lang in het wereldje dat de meeste bands me wel bekend zijn.

    Ik ben niet zo aan stemming onderhevig, ik draai gerust op een warme zomerdag loodzware doom, maar ik heb inderdaad ook wel eens mijn dagen dat ik iets meer Black of Death draai, maar eigenlijk is dat redelijk zeldzaam (zoals vandaag oa Watain, Nile en Firewind, niet bepaald vergelijkbare bands). De diversiteit maakt het voor me boeiend, hoewel ik uiteraard wel zo mijn voorkeursgenres heb.

    @ Elendill2003

    Met name Nasum is geweldig, Shift is een van de krachtigste albums die ik gehoord heb! Jammer dat ze niet meer zijn. En Slayer is gewoon vet, punt!
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Redneck vind ik een moddervet nummer_O_

    http://www.youtube.com/watch?v=cQYPn_en6OU

    En een moddervette clip_O_
     
  7. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal ook maar is een update doen.

    Ik luister de laatste tijd veel naar Dark Tranquillity mede door dat nieuwe album Fiction. Daarnaast luister ik ook veel naar de albums: Character en Damage Done. Echt een zeer goede Gothenburg metal band. Ik luister ook nog naar In Flames en ik luister regelmatig ''Images and Words" van Dream Theater. Technisch is Dream Theater zeer goed, maar ja dat moet je ook verwachten als je Progressive metal/rock maakt. Voor de rest luister ik ook naar andere bands, maar deze 3 luister ik het meest.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2007
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Luister de laatste tijd weer veel naar Slayer. Het is gewoon de ideale muziek om wakker mee te worden...6 uur 's ochtends, Angel of Death erop en wakkerrrr!:D
     
  9. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat begin van angel of death, te bruut man, die krijs/gil. Heb ze trouwens live gezien toen k 13/14 was, was toen echt een flink stuk kleiner (ben nooit groot geweest eigenlijk). Stond samen met slipknot in Ahoy, slayer heerste overduidelijk, geweldige show.
     
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Fiction is geweldig, superalbum! Voor zover je het nog niet gedaan hebt zou ik ook eens teruggaan naar het album "The Gallery" uit 1995, dat vind ik nog steeds hun meesterwerkje. Net als In Flames, ik heb het niet zo op hun nieuwe albums, maar Lunar Strain, The Jester Race en Whoracle zijn stuk voor stuk geniaal!

    Laatste tijd heb ik juist een Black Metal kick, veel dingen als de nieuwe Mayhem, Marduk, Mortuus, Chthonian, Throne of Katharsis gaan er regelmatig in, maar ook de nieuwe Dark Tranquillity, Vomitory, Dew-Scented etc.

    Overigens, voor de angel of death fans, er doet een geniale a capella beatbox cover van dat nr de ronde van de artiest dokaka. Je weet niet wat je hoort!
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Iemand de nieuwe album van Dimmu Borgir al geluisterd? Schijnt echt moddervet te zijn:cool:
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Vond slayer tegen vallen toen ik ze een paar maanden terug zag. Ze waren niet slecht, maar had er meer van verwacht na het luisteren van hun albums.

    Voor mij zijn er niet echt bands die er echt uitspringen en waar ik van achterover val. Devin Townsend is geniaal, maar zo ook Pascal Allaigra en Joe Satriani.

    Ik blijf merendeels in de wat rustigere en melodieuzere metal genres zitten. Al dat geschreeuw hoeft niet voor mij als er geen fatsoenlijke riffs en drums aanwezig zijn. Verder dan bands zoals Six Feet Under, Hatebreed, Darkane en All Shall Perish qua ruwheid zul je mij niet snel zien gaan.
     
  13. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken het album "The Gallery" wel en ik heb em ook. The Gallery vind ik iets te op het moment en het enigste goeie nummer vind ik natuurlijk Punish my Heaven. Er zijn wel een paar andere nummers die ik redelijk goed vind, maar dan luister ik liever naar die andere albums. Maar ik zal niet snel tot een conclusie komen, want in het begin vond ik het oudere werk van In Flames ook minder. Nu vind ik het ook wel relaxt inc. Lunar Strain en Suberterean(zoietsO-) ). De stem vind ik wat minder op de albums, maar ik richt me meer op het gitaarwerk. Owja Vittra, je moet het nieuwe album van onze Nederlandse band Detonation checken. Ik vind dat zij ondekt moeten worden, want ze zijn zeer technisch en het album zit goed in elkaar. De nummers zijn vrij complex, maar na een aantal keren luisteren waardeer je het wel (of meteen :+ ).
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, k vind Hatebreed toch al behoorlijk ruw ^^.

    Laatst nog een interessante docu over Gorgoroth (in het speciaal Ghaal) gezien, wat een mafkezen.

    http://www.youtube.com/watch?v=i4U33U_UyzQ

    Dits het eerste deel van de vier, andere zijn ook op youtube te vinden.

    /salute
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb je het dan over ruwheid van de teksten of van de zang en gebruik instrumenten? Hatebreed heeft best wat ruwe down to earth levensles teksten, maar instrumenteel vind ik ze niet zwaar.
     
  16. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wat je bedoelt ja, het gitaarwerk trok me in eerste instantie er ook heen en later ben ik ook meer de vocalen gaan waarderen, tot het punt nu waar ik ongeveer alles trek van de meest brute grunts tot de hoogste uithalen. Detonation ken ik ook ja, ik heb de vorige albums en de nieuwe inmiddels ook, alleen nog geen tijd gehad om deze te beluisteren. Goede band inderdaad, verwacht veel van het recente album!

    @Mtthz:
    Ik heb alleen dat nr wat op youtube staat gehoord, the serpentine offering. Ik was wel redelijk verrast hoe het klonk, stukje minder orchestraal dan de vorige 2. Ik heb het album in bestelling staan, ben benieuwd! Toch betwijfel ik of het in de buurt van hun klassiekers als Stormblast en Enthrone Darkness gaat komen.

    @ Elendil:
    Ghaal is inderdaad een tamelijk grote idioot, maar ik geloof wel dat ie echt zo is en geen theater opvoert zoals zoveel van die knakkers in de BM die gewoon stoer over willen komen. Gorgoroth is ook absoluut 1 van de vlaggendragers in de BM.

    Over Black Metal gesproken, wat zijn de meningen over de nieuwe Mayhem? Ik vind het een heerlijke plaat, lekker rauw en uitdagend. Nieuwe Marduk is ook weer geweldig, eerst even wennen maar erna ouderwets vet.
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Grunten en zuivere zang kan ik alles hebben, maar als het instrumenteel meer gerag is waar weinig structuur en melodie in te vinden is dan houd het voor mij op.

    Black Metal heb ik weinig mee. Komt hoogstwaarschijnlijk door vooroordelen opgebouwd in het verleden. Mannetjes van 16-22 die stoer willen doen en het automatisch met het Satanisme verbinden. Of mannetjes van 30 jaar geleid door een 16 jarige meid en die contstant uit zijn op vechten. Ik vind het eerder zielig en meelijwekkend dan wat anders.

    En qua muziek...tja... Gorgoroth heb ik weinig meer mee. Cradle of Filth valt ook al lang niet meer onder Black Metal voor mijn gevoel. En de rest van de bands in dat genre gaat na kort beluisteren linea recta de vuilnisbak in.

    p.s. gisteren 2 kaartjes after forever in bibelot geregeld omdat me vriendin zo graag er heen wilt.
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ze intrumentaal toch behoorlijk hard raggen. Vooral de vocalen beuken heerlijk. En de drums, bass en gitaar moet je ook niet uitvlakken, kortom de hele band beukt zwaar imo.

    Het is geen "Napalm Death style" raggen, maar het komt toch een heel eind.

    Teksten zijn inderdaad ook erg zwaar en mooi.

    @ Vittra: Ja die kerel heeft zeker wel integriteit, maar helaas hangt hij, naar mijn mening, totaal gestoorde ideeën aan. Maar ach wat wil je ook als je kijkt hoe ie is opgegroeid en waar ie woont.

    Gaan er trouwens nog mensen naar Vader aankomende zaterdag? Het is gratis! :D
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Vraagje aan al jullie metaalhoofden...Wat is volgens jullie de allereerste metalband? Het schijnt al sinds de mensheid een van de grootste vraagstukken te zijn. Dus mannen (en dames wellicht)....Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin, Alice Cooper of wellicht pas met Iron Maiden? Wie het weet mag het zeggen...

    Ik stem voor...Black Sabbath. In mijn ogen de eerste sinistere sound en kwaliteitriffs die van metal kennen...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina