1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor dubbelpost.. maar dit is echt te vet om niet te posten :eek:

Destinity, onbekende band uit Frankrijk. Maar shit hey, wat zijn ze goed :thumbs:

Laatst bewerkt: 12 nov 2008
  2. Ashavan

Ashavan Guest

3. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ben gister naar de Never Say Die tour geweest en vond het erg gaaf. Carnifex vond ik erg goed, ze speelden volgens mij wel het kortst van allemaal. En bij het begin had ik echt zo iets van "pff het klinkt wel vet alleen wie is deze band?", al die deathcore bands klinken bijna allemaal hetzelfde live. Maar toen zei die zanger dat ze werk van The Diseased, The Poisoned en toen wist ik dat het Carnifex was :p

Whitechapel was opzich ook wel vet maar het nadeel met deathcore vind ik altijd dat het live iig bijna allemaal hetzelfde klinkt.

Protest The Hero heb ik gemist want toen gingen we eten.

Architects vond ik zeer vet, vetter dan ik had verwacht eigenlijk. Dat nieuwe nummer dat ze speelde klonk ook erg vet.

Despised Icon vond ik ook wel oke maar vind het nogal nutteloos dat ze 2 zangers hebben terwijl het verschil van geluid echt minimaal is. Maarja ik hou ze niet tegen :p

Unearth was zwaar geniaal. Ook de enige band waar ik af en toe in de pit ben gesprongen of aan een circle pit heb mee gedaan. Bij al die andere bands waren er steeds van die mongolen zo een hardcore dancing geval te doen en dat is echt schijt iritant. No way dat ik er dan in ga want als je zo een klap ofzo voor je kop krijgt ben je mooi de lul.

Parkway Drive vond ik ook erg gaaf, het was echt 1 grote chaos in die zaal en dat was wel tof.

Over de zaal ben ik ook dik tevreden, ze hadden gewoon airco erin zitten wat echt super hip was. Want vaak is het te heet na een paar nummers maar dat viel nu reuze mee. Het rook verbod heerscht echt zwaar want vaak heb je van die mensen die van die hele zware shag roken en dat zuigt echt maar daar had je nu dus geen last meer van. Het geluid vond ik erg goed, het stond niet te hard en niet te zacht af en toe viel wel de zang eens weg maar over het algemeen vond ik het dik in orde.

Erg geslaagd concert dus en dat voor maar 18,50€:)

4. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230

Je kunt je achter de oren krabben of het metal is of niet, maar desondanks een heerlijk nummer imo :thumbs:

5. rggr

rggr als t maar hard is

Leuk Bevonden:
    0
    zeker die tour was vet....
    Carnifex was echt heel vet. Ook het geluid superstrak. Protest the hero is echt de meest rare muziek-zang combinatie ooit. Soort van 7-snarige distortion ibanez mars volta shit. Niet echt mijn ding. Whitechapel viel echt tegen. 3 gitaristen en dan nog geen afwisseling in de nummers. Architects was weer dik zoals altijd. Despised was echt supervet. Brute breaks en vette scream-grunts. Ook waren die gasten echt veel met het publiek bezig. Unearth vind ik persoonlijk toch wat te mak en kalm. Heb wel alle albums, houd alleen meer van wat extremer. Toen parkway drive op kwam ben ik maar weg gegaan. Die gasten worden echt vereerd als een soort boy-band. Niet te geloven... Beetje standaard core..

Tip: Misery index in amersfoort

Laatst bewerkt: 19 nov 2008
  6. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Als je geen hardcore dancing wil moet je niet naar hardcore / metalcore shows gaan. Bij een goede show breekt daar namelijk compleet de pleuris uit vooraan en doet gewoon iedereen (ongeveer tot aan het midden van de zaal) mee. Het is nou eenmaal de manier waarop mensen los gaan op hardcore. In het begin vond ik het ook vreemd moet ik toegeven, maar nu zie ik er de lol wel van in.

Ikzelf doe eigenlijk van alles, 2step en hardcore dancing bij hardcore bands (2step stukjes en breakdowns). Of gewoon keihard beuken / circle pits bij trash bands als Slayer etc.

Had er trouwens graag bij willen zijn die avond, maar ik had een verjaardag en veel te veel andere concerten binnenkort.

oa:

- 30 november: Biohazard, No turning back (fucking vette hardcore) en Backfire (misschien nog wel vetter dan No turning back);

- 6 december: Have heart (straight edge hardcore uit Boston, die live ontzettend intens moeten zijn);

- 11 december: Persistance tour met Terror (misschien wel de vetste hardcore band ooit als je het mij vraagt), Born from pain, Heaven shall burn, Sick of it all (ook misschien wel de vetste hardcore band als je het mij vraagt :p), H20, The setup en Discipline (skinhead hardcore zoals skinhead hardcore hoort te zijn).

Nu ik het toch over skinhead hardcore heb, ben vandaag de cd "The sound of revolution" van Warzone maar weer eens gaan luisteren. Wat was dat toch een vette band, jammer dat ze er niet meer zijn.

Warzone - The sound of revolution

[yt]2jSw9oUzYBY[/yt]

Laatst bewerkt: 26 nov 2008
  7. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier nog mensen die afgelopen dinsdag naar Bullet For My Valentine zijn geweest in de 013

8. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net weer even Metallica - Creeping Death op gezet.

Och, wat een heerlijk nummers is dat toch! Rillingen over mijn rug tijdens het stukje van DIE! by my hand!:thumbs:

9. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]UBfoMgllphs[/yt]

[yt]z-dJBJV_nfI[/yt]

Beter kan het haast niet :D

Hardcore Dancing... Bij Hardcore metal optredens gaat het er hard aan toe. Mensen die over elkaar springen, duwen en zo. Sure je gaat soms naar huis met gekneusde ribben of staat in een lange rij naar de plee vol met bloedneusen en shit. Erg gezellig en zo verder. Maar dat gewapper met losse ongecontroleerde ledematen van tegenwoordig hoef je niet te proberen als ik in de buurt sta want mep je gewoon op je bek.

LAatste maanden is het weer rustig. Geen fatsoenlijk album dat uit is. *wacht weer rustig op nieuwe reeks*

Zij notitie: Zie de lol van Noise metal niet in. Klinkt net alsof je een oude radio zo instelt dat het tussen zenders in zit en echt pure ruis hebt. Soms hoor je in de verre verte nog een lichte gitaar noot en iets wat op een grunt lijkt...verder is het gewoon ruis.

Toch nog wat "nieuwe" bands dan...

Devian - Zweedse Thrash/Black/Death metal combo.
    Forbidden - Thrash
    Thyrfing - "viking" metal
    The Faceless - Soort van technische death metal
    Guahaihoque - Zuid amerikaanse folk metal. Apart om die azteekse fluiten er in te horen.
    Hangar - old fashioned heavy metal

Qua concerten zit het begin van 2009 wel snor. Vader, Kreator, Hammerfall, Children of Bodom, Deicide, Zonaria, Samael, Caliban... Dan heb ik eindelijk heel me lijst qua bands die ik wil zien ....ook gezien. Ben er toch 8 jaar mee bezig geweest om die lijst af te werken hehe.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2008
  10. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik weet niet wat je onder gewapper verstaat, maar ik ros soms ook midden in de lucht met vuisten die niets raken. Uiteraard is er ook altijd een "douw en trek" gedeelte, maar spin kicks etc gebeuren nou eenmaal ook bij hardcore shows.

Dan heb je nog van die emo'tjes die er helemaal mee over de top gaan, maargoed je hebt er altijd een paar idioten bij.

Waar en wanneer staat Vader trouwens in ons landje? Daar heb ik ook wel interesse in.

11. rggr

rggr als t maar hard is

Leuk Bevonden:
    0

Echt superdik... Disbelief uit Duitsland.

Maar om me even in de discussie te mengen... Stel je voor dat tijdens metal-hardocore weet ik veel wat je het wil noemen, iedereen alleen maar staat te kijken naar de band die optreed... Wat een laffe klotezooi zal t dan worden zeg..... Je gaat niet naar een metalshow om de band eens goed te bekijken toch??? Het is Take That niet..... En als je geen vuist tegen je harses wil, ga je toch niet in het midden staan? Makkelijk zat.....

Je kan ook altijd nog naar fall out boy of protest the hero gaan luisteren... Daar blijft iedereen tenminste netjes op zijn plek staan.... Of je koopt de dvd...

Laatst bewerkt: 27 nov 2008
  12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Zo beter? ;) Zit nu op school, vanmiddag ff checken.

EDIT: Zie nu dat je het zelf ook gefixed hebt! :)

13. Ashavan

Ashavan Guest

Zo'n simpele statement had ik al zien aan komen. "Vroegah" had je ook duw en trek werk en werd je ook wakker de volgende ochtend dat je dacht...How the fuck zijn me ribben gekneusd geraakt. Maar dat geduw en getrek is tenminste gericht. Nu zijn het net mongooltjes of epileptische debielen die wat rondwapperen, Ongecontroleerde bewegingen waar die gasten zelfs niet eens de baas over zijn. Als je even niet op let en je been ligt opeens achter in iemands nek per ongeluk... Je kan zo iemand zijn nek breken en zijn leven afnemen. Dat ongecontroleerde mongolen gedoe is totaal anders dan wat hard duw, trek en mep werk waar je WEL controle hebt over je bewegingen. Kortom ik heb geen medelijden om zo'n ongecontroleerd debieltje een paar tikken op zijn neus te geven als hij dat flikt als ik in de buurt sta. Vroegah deed ik dat lompe getrap in de lucht.....nadat ik een vechtfilm had gezien. Ik was toen 12.

En er zijn genoeg mensen bij metal shows die stil staan te kijken. Staan vaak halverwege en verder achterin + balkonnetjes. Dat soort mensen zouden in mijn optiek ook beter gewoon thuis kunnen blijven en een muziek dvd van hun favoriete band opzetten. Nah ik blijf wel lekker zo veel mogelijk voor in staan :D

@ellendil
    Vader
    http://www.013.nl/event/2624_deicide_vader
    Alleen even kijken wat van Samael. Sommige nummers zijn wel goed, maar vaak vind ik het net niet. Deicide en Zonaria zijn ook wel lekkere bands :D

Emo's moet je zo wie zo al meppen. Heb je geen reden voor nodig eigenlijk ;)

14. rggr

rggr als t maar hard is

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahahahaha Dat sowieso.............

Maar iig. Ik vind dat je gewoon moet doen wat jouw goeddunkt tijdens een metalconcert.... Je moet je overal al zo inhouden....

15. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is er weer, de metalfan top 10:
    http://www.metalfan.nl/top2008.php

Misschien leuk als iedereen zijn lijstje hier post ofzo.

Dit is mijn lijstje iig.

1. Unearth - The March.
    2. Amon Amarth - Twilight Of The Thunder God.
    3. 36 Crazyfists - The Tide And Its Takers.
    4. Carnifex - The Diseased and The Poisoned
    5. Heaven Shall Burn - Iconoclast (Part 1: The Final Resistance)
    6. Trivium - Shogun.
    7. Moonspell - Night Eternal.
    8. Ill Nino - Enigma.
    9. Bleeding Through - Declaration.
    10. All That Remains - Overcome.

De top 3 was al een tijdje zeker bij mij maar de overige 7 waren best nog lastig. Architects - Ruin, Terror - The Damned, The Shamed en nog een paar albums waren ook grote kansmakers om in de top 10 te komen.

Ondanks dat ik Overcome wel een beetje vond tegen vallen van ATR verdienen ze toch een plaatsje in mijn top 10. Ook al is het alleen maar omdat ATR gewoon 1 van de gruwlijkste bands is die er bestaat.

In de uitslag van de top 10 zullen Slipknot en Metallica wel erg hoog staan omdat beide bands uber bekend zijn. Alleen om hun naam staan ze er al in. Maarja we gaan het meemaken.

16. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Leuk dat je reclame maakt voor de site waar ik werkzaam ben:)

Mijn voorlopige jaarlijst staat overigens op de crewpagina daarzo (Matthijs dus). Metallica staat op één, maar dat ga ik nog even herzien. Moet nog een paar grotere platen luisteren en nog een paar promo's luisteren. Daarna kom ik tot mijn definitieve conclusie.

17. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]SiJRJ5P5nok[/yt]

Heeft even geduurd, maar heb eindelijk het album van Carach Angren aangeschaft.

18. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was eigenlijk niet echt bewust bedoelt als reclame van mijn kant af. Meer omdat het idee erg leuk is en het wel intressant is wat andere members in hun top 10 hebben staan.

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556

Oe dat HSB album is natuurlijk geniaal. Maar ik vond het crusade album van trivium niet te harde. Maar dat nieuwe album is zeker goed :eek:.

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik snap hem wel hoor:) Vond het alleen leuk dat Metalfan.nl zonder mijn toedoen op dit forum wordt genoemd:cool:

Enfin, mijn voorlopige jaarlijst:

1. Metallica - Death Magnetic
    2. Cavalera Conspiracy - Inflikted
    3. Die Apokalyptischen Reiter - Licht
    4. Testament - Formation Of Damnation
    5. Soulfly - Conquer
    6. P. Paul Fenech - Skitzofenech
    7. Heaven Shall Burn - Iconoclast
    8. Volbeat - Guitar Gangster & Cadillac Blood
    9. Artifact - The Only Salvation
    10. Century - Black Ocean

Topicstatus: