1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    The Faceless: The Ancient convenant

[yt]VWx_mUMT81w[/yt]

2. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]-gG9KPsf8a0[/yt]

zo relaxt :D

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Trouwens Ashavan,

ben jij nou zo'n Nile fan? Kan me hier nog een discussie rond die band herinneren. :+

Anyway, wat ik wilde zeggen. Dan moet je écht ff

Nebukadnezar - Dawn Pervades The Twilight

checken! :eek: Je kan vast wel een MySpace vinden.

En wow, dat Therion is ook erg cool! :9 Even checken ergens...

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ook wat meuk:
    [yt]Mqhq6HDNh8o[/yt]
    Die Apokalyptischen Reiter - Es Wird Schlimmer

[yt]QpAA-NBUqYk[/yt]
    Zimmers Hole - When You Were Shouting At The Devil...We Were In League With Satan
    Heerlijke over de top ode aan heavy metal. Vuur, demonen, lekkere wijven:D Drums zijn echt insane trouwens!
    [yt]tWi3kao7-YM[/yt]
    Hatesphere - Reaper of Life
    [yt]dYzjwGIBqMg[/yt]
    Sepultura - Moloko Mesto
    [yt]nDaDtHMgVxM[/yt]
    Lacuna Coil - Our Truth
    Cristina Scabbia:D
    [yt]VD61k3_N_LQ[/yt]
    The Great Southern Trendkill!

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Die van Zimmers Hole is zo geniaal hè. Aaah, shit. 8) Fuck glam metal. :+

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag Volbeat ontdekt en deze mannen kunnen aardig rocken :) Leuke vocals en een erg lekkere gitaar.

Ik ga stiekem steeds zwaardere muziek luisteren. Maar ook wel lichter, ben namelijk ook verslaafd aan Sigur Rós. Totaal verschillende genres maar ja

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    [yt]8d6AGM0h3Vw[/yt]

[yt]Hj8A94OofsI[/yt]

8. Ashavan

Ashavan Guest

[edit]
    Kan gewist worden.

Was dubbel

Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2009
  9. Ashavan

Ashavan Guest

Neuj geen fan. In die discussie was ik tegen Nile. Me mening is enigsinds bijgedraaid, maar ben absoluut geen fan van Nile. Hun nummers kun je absoluut niet fatsoenlijk op headbangen. Het is net zoals luisteren naar Gojira waar dat ook niet op kan. Sommige nummers zijn wel lekker, maar het is meer lounge voor mij. Zet het op, zachtjes, en ga dan bankhangen om een boek of wat dan ook te lezen. Het is zijn geen bands die ik hard aan zet om op los te gaan.

Toen ik Nile live zag in het voorprogramma van Six Feet Under waren ze ook ruk. Gelukkig kwam 6feet waar je wel op los kan gaan.

Maar Nile heeft een epische saga van 4 lange nummers. In their Darkened Shrine heet het geloof ik. Dat vind ik wel lekker o

Ringworm is een hardcore/metalcore band uit amerika. Live waren ze erg goed. De band er na was kut en zijn toen naar huis gegaan hehe.

Nebukadzenar...uhm...tja...het gaat wel. Vocals doet me beetje denken aan Behemoth, maar verder is het beetje te chaotisch her en der. Ben meer van de oude donkere tragere melodien. Tegenwoordig proberen alle bands zo snel mogelijk te spelen denken dat het hard is maar eigenlijk meer een soort van ruis/chaos wordt. Wordt ik onrustig van. Metal is om tot rust te komen en te chillen...voor mij dan.

[yt]gVcRhP70oK4[/yt]

[yt]mmIKZvORSAE[/yt]

[yt]dd7AgxMXtdo[/yt]

en wat thrash

[yt]Dv6g-T3QsiE[/yt]

Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2009
  10. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ga ze eens live zien. Dan zijn ze op hun best:)

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vraag me af hoe bij de metalfans genres als jazz, blues en klassiek in de smaak vallen? Dat is de muziek die mijn vader met name draait (naast bands/artiesten als Jimi Hendrix, Frank Zappa e.d.) en die ook ik waardeer. Bij een vriend van mij is dat precies hetzelfde, terwijl ook hij net als ik een echte metalliefdhebber is.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Ik luister alleen zware duistere klassiek instrumenteel van tijd tot tijd.

13. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik zelf luister echt bijna alles behalve house/trance/dance etc. (echt heel soms) en jazz en blues. Klassiek is van tijd tot tijd wel aardig, alleen dan niet de "pure" klassieke muziek en legendes zoals Jimi Hendrix zet ik ook vrij vaak op. Alleen vind ik de mixes hiertussen nog altijd het tofst en dan vaak in combinatie met metal. Bijvoorbeeld After Forever en Nightwish die van alles wat in hun muziek hebben.

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Johnny Cash is geen metal, en dat wil ik op zijn tijd wel eens opzetten. Sinds kort luister ik ook vaker naar Jimi Hendrix :) The Doors op zijn tijd vind ik ook erg leuk. Buiten rock en metal luister ik alleen The Prodigy verder is het eigenlijk alleen gitaar muziek wat de klok slaat *)

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wagner ofzo (en dan meer dan dat ene deuntje dat hem met Apocalypse Now opeens over heel de wereld op de kaart zette)?

:) Nu ben ik niet zo'n fan van Nightwish e.d. (hoewel Over the Hills and Far Away wel wat met met doet, he Cookie ;) ), maar ik kan klassiek e.d. echt enorm waarderen. Zet het zelf nooit op (buiten film- of gamemuziek) maar kan het altijd waarderen. Is toch breed, rock, metal, klassiek, blues, jazz.

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Blues blijft een beetje de emo muziek van vroeger :+ Je moet er van houden. Ik vind het zelf wat "saai" en te langzaam. Ik denk dat er tegenwoordig nog maar weinig zullen zijn die echt enkel en alleen naar één genre luisteren. Meer omdat er tegenwoordig geen pure bands meer zijn zoals je deze vroeger nog had. Alles is nu wel van alles wat en het wordt ook steeds lastiger om een band/artiest nog bij een genre in te delen. Ook zijn bepaalde genres, zoals Alternative, een soort van afvalstortplaats voor bands die niet bij een bepaald genre passen vind ik.

17. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Blues ben ik gek op. Probeer me steeds meer in te verdiepen. Heb laatst cdtjes gekocht van B.B King en John Lee Hooker. Jazz vind ik prima achtergrondmuziek, maar heb me er zelf weinig in verdiept. Toch denk ik er toch aan om binnenkort Kind Of Blue van Miles Davis aan te schaffen.

Bob Marley & The Wailers luister ik ook van tijd tot tijd en met dit zomers weer wil ik best wel eens een cdtje van Gabriel Rios opzetten.

Daarnaast vind ik Dire Straits en Queen erg goed, oude rock'n roll zoals Elvis Presley of Little Richard of rockabilly zoals Johnny Cash. Electronische meuk doe ik weinig, behalve The Prodigy.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Meer als in Gustav Mahler, de enige met vocals die ik kan hebben :D en Shoskovitch
    [yt]dwnqeYjjGFQ[/yt]

Muziek als dance/trance/rap/top 40 meuk. Kan het niet uit staan. Ik heb vorige maand 2 weken naar dance/trance/hardstyle/rap geluisterd en vind dat wel weer genoeg voor de komende 10 jaar :) Maar goed metal heeft zoveel sub genres met verschillende stijlen. Je hebt geen andere muziek soort nodig.

Cookie die stortplaats die je denkt bij Alternative to zien heb je al heel lang bij Death Metal. Iedereen tyft er maar van alles in wat er niet in thuis hoort :mad:

Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2009
  19. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Geweldig nummer:

[yt]5RPq6qLn7f0[/yt]

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden mensen hier eigenlijk van Bullet for my Valentine?
    Vind het zelf geweldig. Alles klopt eraan voor mij, de zang, de muziek. Enige minpuntje is misschien de lyrics. Maar ben niet echt iemand die naar de lyrics luistert, het moet gewoon goed klinken.

Dit is een van me favorieten:

[yt]JLLclK1aPYE[/yt]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina