1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SysanApse

SysanApse Guest

Nee geen toeval.
    Nu heb ik wel een paar keer dit topic gelezen , en heb ik nog wel een vraag.
    Als voorbeeld ; Freak on a leash van Korn.
    Als je dat stukje hebt dat hij gaat Beatboxen , daarna word weer het refrein ingezet maar met een veel vetter geluid.

Noemen jullie dat geluid zwaar ?
    Want zo'n soort muziek zoek ik , gewoon beuken zonder scream ( scream aim fire kan nog ) en mag nog wel een beetje goede tekst inzitten.

**Muziek uitleggen is moeilijk |:-

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Zo, Freak on a Leash. Dat is lang geleden. Het is de vraag in hoeverre je iets ''zwaar'' vind. Toen ik KoRn voor het eerst luisterde was het waarschijnlijk één van de meest heavy dingen die ik ooit had gehoord. Dat is inmiddels allang achterhaald. Toch zou ik dit dus typeren als relatief zwaar. De riffs beuken wel. Technisch niet behoorlijk bijzonder, maar het heeft wel iets. Toch kan het behoorlijk harder.

Kan je trouwens ook specifieker zijn in wat je zoekt? Bedoel je met scream het daadwerkelijke screamen, of valt grunten of schreeuwen daar ook onder?

3. SysanApse

SysanApse Guest

Ik weet niet precies wat Screamen / Grunten inhoud maar voorzover ik jullie kan volgens is Screamen dat stukje van : " Screeeaaaammmm ..... Aiiimmmm ..... Firreeee In scream , aim , fire Screamen.
    En dat vind ik niet echt wat hebben.

Maargoed wat ik bedoelde met dat beuken : nadat ie in Freak on a Leash Let's go zegt.
    Alles word zeel zwaarder en klinkt vetter
    Dus het mag best lekker zwaar maar met minimaal / geen scream/grunten.

Female Fronted bands of wat dan ook heb ik geen problemen mee :)

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Probeer eens Linkin Park, Breaking Benjamin & Disturbed. Zomaar een gok dat je dat wellicht tof vind.

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wat is dat toch met die buitenlandse Gothic bands waar je geen ruk van verstaat. Zoals Beseech bijvoorbeeld:

"Trying to....
    Trying to...
    Live....by"

Maar ik zal wel één van de weinigen zijn hier die zo'n beetje elke band in dit genre wel kent :+

6. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Ja dat denk ik ook :9 Overigens ben ik een fan van dit soort muziek maar deze vind ik nogal saai

7. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ja ik ben ook geen fan van Beseech maar die zijn er toch mee gestopt dus dan maakt het ook niet veel meer uit :+ Maar het is lastig om echt bands te vinden van een hoog niveau omdat er zo ontzettend veel verschil in zit. Je hebt erg veel kleine bands (vaak Scandinavisch) die vrij ééntonige albums afleveren maar ook bands zoals Nightwish die gewoon een groot talent hebben binnen dit genre en bijna perfecte CD's afleveren. Ik heb ook lang moeten zoeken voordat ik eindelijk weer wat meer diverse bands vond, vooral omdat het lastig is om de CD's te vinden. Maar de slechte beheersing van de Engelse taal kom je vrij vaak tegen en dat vind ik toch wel storend omdat die lyrics doorgaans vrij goed zijn imo.

Krypteria vind ik ook wel tof altijd:

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Lacuna Coil is daar ook een goed voorbeeld van. Hoewel dat wel te verstaan is, ligt dat Italiaanse accent er zo dik op! Niet cool!

9. Ashavan

Ashavan Guest

Gojira...niet echt een band waar je lekker op kan headbangen en doen. Maar heb gemerkt in de auto als het volume niet al te hard staat. Dan is Gojira eigenlijk relaxte "lounge" voor mij :p

[yt]JF4XwUu0r18[/yt]

[yt]uyh3eOg-YpA[/yt]

10. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ben sinds een paar dagen verslaafd aan Heaven Shall Burn, wat een band :cool:

11. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Children of Bodom fans hier? Ik vind het een best wel goede band. Zang is wel het minste van de band maar het gitaarspel maakt veel goed :cool:

12. Ashavan

Ashavan Guest

Ben van geen band een fan. Idoliseren van iets of iemand begin ik niet aan. Heb wel een bodom lente/zomer jas die ik draag en heb ze meerdere keren live gezien. Dus zou wel als een "fan" bestempeld kunnen worden.

13. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Hoe moeilijk kan je het verwoorden 8) Zeg gewoon dat je het tof vindt, klaar :+

Het is niet mijn ding. De "oops I did it again" cover is wel geniaal though :cool:

Laatste CD van Delain (die ik nog steeds niet had) vind ik wel erg tegenvallen. April rain is eigenlijk het enige toffe nummer erop. Hopelijk veranderd mijn mening als ik het een paar keer heb geluisterd.

14. Ashavan

Ashavan Guest

even een paar lekkere nummers

[yt]wBuMBrNxpkY[/yt]

[yt]DsBdLNH3Des[/yt]

[yt]rFpf_uT6yZE[/yt]

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Je bent er ook altijd lekker snel bij. :+ Probeer ik die band je niet al twee jaar aan te praten?
    Komt binnenkort een DVD uit met twee live shows en een documentaire / andere extra's. Check de site maar ff: http://www.heavenshallburn.com/

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Nou Willem, ik kende ze vorig jaar bij de release van Iconoclast al maar toen vond ik het té hard :+ Nu is het goed te doen \o/

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Het heeft ook wel even geduurd voordat ik jouw overtuigd had van heaven shall burn ;)

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hmm ben niet overtuigd. Klinkt een beetje naar een dertien-in-een-dozijn-gevalletje

20. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina