1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, het Piet Piraat-niveau in die video is echt zo hoog. :+ Vind het erg amusant, maar heb er gelukkig geen muziek van in huis / op de computer, laat staan dat ik het wil luisteren. Swashbuckle of whatever hetzelfde.

2. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik het er ook maar bij houden dat de meeste van dit soort dingen totaal aan me voorbij gaan. Finntroll was nog origineel, maar nu doet iedereen elkaar na en zit je vaak met slappe aftreksels. Bovendien, mij veel te blij klinkend.

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Maar zulke bands hebben wel echt een geniaale sfeer live :)

4. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, dat absoluut, en het is perfecte bierdrink muziek. Ik ben zelf alleen iets meer van de oorspronkelijk tak van de "Viking" Metal (haat die term) als Thyrfing en oude Enslaved. Sowieso valt er over sfeer weinig te klagen, vooral old school dm bands als Suffocation, Obituary en Morbid Angel zijn altijd weer een haarzwaaifeest. ik ben alleen niet zo van de grotere concerten, mainstream publiek is toch net even anders in een Metal omgeving... of ik ben gewoon een oude zeikerd, kan ook :9

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    @Mtthz:

Vandaag heb ik 'Battle Order' van Escutcheon beluisterd, maar vind het eigenlijk maar een matige plaat! :eek: Het hangt ergens tussen de Scandinavische death metal en black metal, maar weet het geen van tweeën op sterke wijze te zijn! Klinkt iets te slapjes en vind het regelmatig net niet interessant genoeg (saai zeker niet).
    Om een lang verhaal kort te maken, voor mij zeker geen top-10 van 2009 materiaal. ;)

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Smaken verschillen he:cool:. Ik vond het dus een killerplaat. Ook live is het zeker zeer te pruimen.

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Nieuwe video van Divine Heresy - Facebreaker, van het album Bringer Of Plagues
    [yt]R_T5UiTh5Yo[/yt]

8. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Nee vind het niks helaas.

9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Hehe, zoals ik boven aan de pagina al zei, geef mij het eerste album van de band maar.

10. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Gisteren ook weer eens een cdtje gerecenseerd die weer zulke voorspelbare meuk is. Dying Humanity heet het monstertje. Wanneer komen er weer eens nieuwe bands die daadwerkelijk iets toe te voegen hebben aan de scene:{

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ken die band verder niet maar ik lees in recensies en ook in opmerkingen van mensen "Het voegt niets toe aan de scene/genre". Moet dat dan persé? O-)

12. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zal wel een keer weer iets horen wat mij weer eens ouderwets bij de strot grijpt:cool:

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Dit is cool, hier zit tenminste nog een melodisch aspect aan :cool:
    nog meer van dit soort?

14. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hetzelfde. Er komt nog best veel goed spul uit, maar dat zijn de oude rotten of de bands die al wat jaartjes meegaan. De nieuwere bands is toch vooral eenheidsworst en trendvolgers. Maar ja, die hebben ook tijd nodig, bv Behemoth: beginjaren was toch een beetje naaperij, tot ze zich gingen onderscheiden, en zie waar ze nu zijn.

Je kan je ook afvragen hoeveel rek voor ontwikkeling er nog in zit, Metal ontwikkelt zich al bijna 40 jaar en met name sinds midden jaren 80 is het in een stroomversnelling geraakt. Dat gezegd hebbende, het blijft een interessant genre en de kwaliteit is nog altijd erg hoog, je wordt alleen vanzelf wat selectiever met de enorme hoeveelheid cds die er uitkomen.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Heb alleen het idee dat de ontwikkelingen van de laatste decennia nutteloos zijn. Sub-genres die nergens op slaan zoals metalcore, deathcore, wiggermetal en al die bullshit. De nieuwere bands kunnen me totaal niet vast houden. Het is of te soft of een te chaotische zooi. In de laatste 10 jaar zijn de interessante nieuwe bands op 1 hand te tellen wat mij betreft. De rest is eenhansworst en troep

16. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vraag ik me ook altijd af. Als je bv kijkt naar die technische death metal bands, kan het nog technischer en bruter? Heeft metal zo onderhand zn top qua extreemheid niet al bereikt? Niet dat dat t enige aspect van metal is natuurlijk, maar als je vandaag de dag nog vernieuwend of uniek wilt zijn moet je van goede huizen komen.

Maar ja wat voor mij nog altijd t belangrijkste is en voorop komt is dat t lekker moet klinken, anders houd t ook op =P.

Aan mij is die shit ook niet besteed. Vooral dat deathcore gebeuren wat de laatste tijd zo populair is snap ik echt niet. At the Gates rip off riffs gepaard met compleet misplaatste breakdowns door heel t nmmr heen, vooruitgang kan ik het niet noemen. En dan zal ik maar niet beginnen over die achterlijke kapsels en kleren. Maar goed, dat is mijn mening maar natuurlijk.

Toffe avatar trouwens Vittra, Microcosmos is een tof album :thumbs:. Qua nieuwe albums luister ik de laatste tijd vaak Cosmogenesis van Obscura en Fragmentary Evidence van Augury. Nog meer mensen die dr naar luisteren? Zo niet, ga t is checken, toffe shit =P.

17. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Het probleem is met vooral de nieuwere generaties bands is dat de bandleden wel daadwerkelijk weten hoe ze een gitaar moeten hanteren en hoe ze vet kunnen drummen. Echter ontbreekt de kunst om innovatief te zijn en de durf om compleet iets anders te proberen. Voor Metalfan review ik relatief veel metalcore en deathcore. Niet mijn favoriete genre maar ik ben één van de weinige die nog deze cd's wil reviewen zonder er standaard er een 3 op te plakken. Wat schrijnend is dat het zo verdomde veel op elkaar lijkt terwijl je wel kan horen dat deze jongens er zoveel meer uit kunnen halen dan wat ze op hun platen laten horen. Ik kan mij niet herinneren dat ik een metalcore of deathcore-cd meer dan een 7 heb gegeven. Puur door het gebrek van originaliteit.

18. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Jullie, de kenners, zullen het wellicht poep vinden, of het zal niets toevoegen aan het genre (:+) maar ik ben al enige tijd verkocht aan August Burns Red. Met name hun onlangs uitgebrachte plaat, Constellations, is gewoon geniaal en gaat zeer hoog eindigen in mijn lijstje van 2009. Enorm goede nummers, brute vocals, strakke melodieën en ik kan nog wel even door gaan. Hieronder staan wat nummers. Ik draai hem nog een keertje! :thumbs:

[yt]STdKGHk2oYo[/yt]

[yt]oADtFkUzfCo[/yt]

[yt]7cd7bd4Ks5E[/yt]

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ghihi, metalcore heb ik ook al lang gezien. Nog een tijd bij Heaven Shall Burn gezeten, maar die zitten ook meer de death(core) kant op en zitten niet vast aan de breakdown.

Metalbands die ik de laatste jaren écht vernieuwend vind? Hhhmm... mijn kennis gaat dan wel minder ver dan die van bijvoorbeeld Vittra, maar ik vind dat bands als Lamb of God, maar ook Mastodon, de zaken goed voor elkaar hebben. Lamb of God is een band die 'puur' metal speelt, maar dat eigentijds doet, sterk Amerikaans (zonder het overdrevene), en met een boel passie, kracht, bruutheid, maar ook veel subtiele geluiden. Een drummer die alle richtingen opgaat, heerlijke gitaargrooves, nummers waarin alle bandleden aan bod komen.

Lamb of God vind ik dan nog wel redelijk 'vernieuwend', voor zover dat dan mogelijk is. Het is ook een erg eerlijk band, die het muzikaal en tekstueel kan brengen, terwijl ik bij bijvoorbeeld screamo/metalcore shit alleen maar brute frustratie hoor, die op mij bijna kinderlijk en zeker hilarisch overkomt, als ik pubers in strakke broekjes en paarse shirtjes zie rondspringen.
    Verder denk ik dat de doom metal een herstart maakt, gelet op wat er dit jaar aan kwalitatief goede doom is uitgekomen. Zowel oud/klassiek als wat vernieuwender, of bands die groeien (of krimpen, bewust en positief; de nieuwe My Dying Bride). En doom kan toch nog wat meegedaan worden!

Ook de nieuwe plaat van Mastodon dit jaar schept goede hoop. Die plaat is in zeker zin nog 'progressief', in tegenstelling tot het genre prog (gedomineerd door bands die zichzelf speciaal vinden).

Ik verwacht ook niet meer veel vernieuwing, maar wel bands die genres bijschaven en verder definiëren.

20. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    kan ik wel warderen, binnekort (29-10-09) spelen ze in nl , ga je ook ?
    spelen helaas wel met BMTH :confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina