1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Noise Metal... Je vroeg om iets "extremers" dan Death metal. Echt heh. Noise Metal is net alsof je de radio op een zender vol met ruis heb staan. Er zijn mensen die daar grunt en gitaar rifs in herkennen. Heel knap als je het mij vraagt :lol:

Niet alle vooruitgang is meteen beter. Je kan prima vernieuwend bezig zijn in de vele metal sub-genres en je eigen sound te ontwikkelen. De echt goede bands die springen er zo uit door dat je ze herkent. Een eigen manier van doen. Als ik Ancient Rites, Six Feet Under, Baphomet of dat soort bands de eerste paar noten hoor spelen dat weet je meteen wie het is en welk nummer ze spelen. Dat is totaal niet het geval met de meeste nieuwere death/emo/metalcore bands met hun verwijfd/puberaal geschreeuw waardoor ik die bands liever in de grond stamp als ze voor me zouden staan.

Er zijn zoveel sub-genres en het is mogelijk om niet in 1 bepaald hokje te passen qua stijl en verscheidene te overlappen voor een eigen geluid. Ik zou willen dat de nieuwere bands eerst eens leerde goede metal te maken voor ze gaan "experimenteren"

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Waar? :eek:

Ik vind BMTH ook wel vet :)

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    BMTH vind ik ook nog wel tof. Probleem zit hem alleen in het publiek van de band :+ Al die veertienjarige scene kids die een beetje tof proberen te doen. Het is geen band die ik elke dag beluister maar slecht vind ik ze niet eigenlijk.

@ Night:
    Bring Me the Horizon, A Day to Remember en August Burns Red in de Melkweg, te Amsterdam op donderdag 29 oktober om 19:30. Prijs: €17,- exclusief servicekosten en lidmaatschap.

Hier is trouwens van het nieuwe album, van The Black Dahlia Murder, elk nummer 30 seconden te beluisteren. Vet :cool:

Laatst bewerkt: 12 aug 2009
  4. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    In al die veertienjarige kindertjes die alleen hun 2e album kunnen.

Hmm zal het overwegen om heen te gaan heb toch OV moet ff zien of iemand mee wil. Nu maar hopen dat er een trein van leeuwarden direct naar a-dam gaat.

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Met dat probleem zit ik al een jaar of twee :lol: Werkelijk waar niemand van mijn vriendengroep beluisterd metal :+ 17 euro is trouwens niet duur voor 3 bands. A Day to Remember is volgens mij wel matig.

6. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Damn!!!!! Daar wil ik best heen. Vooral voor A Day To Remember en August Burns Red maar BMTH is ook nog wel oke. Maar zal waarschijnlijk wel niet mogen van me ouders :mad:
    Wow
    Yeah The Black Dahlia Murder _O_
    EDIT: Dat wordt weer een lekker album net als Nocturnal.

Laatst bewerkt: 12 aug 2009
  7. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien komt het omdat ze zich alleen zo kunnen onderscheiden, en zonder dat eigenlijk weinig voorstellen. Maar ja, ik vind het ook geen meerwaarde. Tuurlijk, er zijn bands die vanaf dag 1 een idee voor handen hebben (bv Finntroll), maar meestal is het uit nood geboren. Misschien komt het omdat je nog zo goed en snel kan spelen, muziek is gevoel, en dat heb je of niet. Overigens zijn niet allee nieuwe bands kut, en nogmaals, het is niet allemaal bagger wat er uit komt. maar als een band als hackneyed alleen leeftijd als gimmick heeft weet je hoe laat het is. Terwijl de knapen van Decapitated even oud waren en wel meteen op hoog niveau presteerden. Het is gewoon te makkelijk om tegenwoordig iets op te nemen en labels happen een beetje te graag naar de verkeerde bands terwijl de betre bands genegeerd worden. Misschien ben ik daarom wel steeds meer van de Black en Doom, toch wat meer de pure genres die grotendeels commercie ontwijken.

@ Exar kun: Die cds maken bij mij ook wat uurtjes ja. Check trouwens de nieuwe Shining maar eens, geniaal!

8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    In Nederland heb je ook zo'n band waar de gemiddelde leeftijd van de bandleden (15/16) een gimmick is: One Bullet Left. Een death metal bandje. CD'tje van ze gereviewed en een keertje hier in Assen gezien. Voor hun leeftijd kunnen ze er zeker wat van. Vooral de vocalist die al een behoorlijke strot heeft. Het probleem met zo'n gimmick is dat ze er vroeg of laat toch vanaf moeten stappen. Anders blijft dat erop geplakt.

9. Ashavan

Ashavan Guest

Na al die zwakke shizzle even weer wat hards :D

[yt]gCFM4TPVv6s[/yt]

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Holy :x De rillingen liepen over m'n lijf :lol: Evil spul

11. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whooh, good old ASP, nice :D

Hier nog iets tofs:

12. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben erg benieuwd, aangezien zijn de band zijn die mijn favoriete album aller tijden op hun naam hebben staan (Draconian Times). Het eerdere werk is geweldig, met een minder overtuigende periode erna, maar de laatste paar albums gaan weer de goede kant op. Flarden van het nieuwe nr gehoord, maar ik bewaar dat meestal tot de cd uit komt en ik het geheel kan beluisteren.

ASP vind ik wel prima band, maar ik vond de 2e minder overtuigend dan Hate.Malice.Revenge

13. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
  14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Mwoah, Ensiferum een tijdje geluisterd, maar ben dat toch echt wel beu.

Nu eindelijk ook Isole - Silent Ruins beluisterd, een bescheiden topper in zijn genre. Toch wel de epic doom kant op, maar geen overdreven gedoe en ook de zanger is meer doom dan heavy/power metal, wat ik echt verschrikkelijk vind in epic doom. :+ Aanrader voor genreliefhebbers. Maar dan heb je er al van gehoord. 8)

15. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Silent Ruins is erg gaaf, maar is qua stijl ook net even wat anders dan de andere cds van ze. Ze hebben nu het tempo wat vaker verhoogd, maar blijven wel erg dicht bij hun oude geluid zitten, best knap. Op de vorige cds is allemaal wat meer Doom tempo. Maar ze zijn stuk voor stuk aanraders, als ik jou was zou ik zeker "Bliss Of Solitude" op korte termijn eens gaan beluisteren. Geweldige live band ook trouwens.

Willem, Solitude Aeturnus al eens gechecked? Da's de andere band van de huidige Candlemass zanger. Ze hebben nogal wat goede albums, maar bv "Alone", "Through The Darkest Hour" en "Beyond The Crimson Horizon" zijn erg de moeite waard.

Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  16. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt weer een zekere aanschaf.
    Zoals gewoonlijk zal ik even eraan moeten wennen, maar dat is niet erg.
    Het is gewoon een leuke band om eens in de zoveel tijd naar te luisteren, al worden ze wel een beetje saai. Er moet meer vernieuwing komen.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ken er niets van, dus ga het eens snel opzoeken! :thumbs:

Nieuwe plaat is redelijk vernieuwend. Staan ook veel lange nummers op, voor Ensiferum een flinke vooruitgang. Voor fans van het genre één van de betere platen dit jaar, denk ik. Alleen jammer van die verschrikkelijk lange en saaie intro. :+

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  19. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WTF :+ Dit is nog weirder dan Chased through the woods by a rapist :emo:

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Deze is ook amusant.

[yt]4DKPgZ51ywU[/yt]

8)

Hebben overigens reeds na één EP een contract bij Century Media Records, dus zal wel lekker gaan voor ze.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina