1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou wel van metal maar dit gaat voor mij een stapje te ver, of ben ik nu geen echte metal fan? :mad:

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk:)

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    En het is een bepaald genre in de metal, je kan niet alle genres mooi vinden. 8) Zo vind ik drone vaak maar saaie poep. :+

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nieuwe album van ensiferum is ''uit'' en zeker de aanschaf waard.

5. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alles went :9 Sunn O))) is briljant. Maar je hebt gelijk, het heeft bij mij lang geduurd voor ik in sommige genres gedoken ben. Maar dat heeft ook te maken met andere zaken, ik ben bv dingen als The Doors en Jeff Buckley ook steeds meer gaan waarderen.

best grappige clips, maar ik zou er niet zo snel iets van kopen denk ik. Hoewel ik wel het nodige van Cephalic Carnage heb staan.

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Sunn O))) vind ik inderdaad wel te doen, maar schijnbaar heb ik steeds de verkeerde albums te pakken (als ik collega's moet geloven). Heb Black One en de nieuwste, als ik het me goed herinner.

7. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    SunO))) vind ik dus echt drie keer niks. Verder heb ik helemaal niks met genres als Black Metal, Gothic en Power Metal (op Kamelot na dan).

8. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe is ook niet mijn favoriet (hoewel ik em wel goed vind), maar ik vind Black One wel sterk, 1 van de meest duistere albums die er maar is. Verder vind ik het nr "My Wall" van White1 geweldig, het is feitelijk een gedicht wat gereciteerd wordt terwijl de muziek aanzwelt, geweldig. Het nr "Blessed Curse" van de nieuwe Funeral Mist doet me er een beetje aan denken, ook vanwege de combi van de gesproken tekst met de achtergrondmuziek. Maar goed, Sunn O))) is niet bepaald gemakkelijk weg te happen. Live wel een ervaring, heb mijn kaartje voor de Tivoli al gehaald.

Mtthz, "Gothic Metal" is ook niet mijn ding, op een paar bands na die ook nauwelijks in het genre vallen... en voor hoever het uberhaupt het genre is, want het heeft weinig van doen met het originele Gothic noch het briljante album wat de geheel inspireerde.

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk aan The Gathering, maar zit ik daar aan het goede adres? The Gathering heeft me namelijk ook nooit kunnen boeien...

10. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Check het album "Gothic" van Paradise Lost maar eens. Vooral als je het in het tijdsbeeld plaatst zie je hoe heel veel elementen ervan terecht zijn gekomen in de zgn Gothic Metal. Sowieso heeft Paradise Lost er veel invloed op gehad, en een album als Draconian Times is ook een veel beter voorbeeld van Gothic Metal dan dat gebeuren met van die jodelende dames.

11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Nieuwe clip van ABR:
    [yt]0ZE1bmcWMUY[/yt]

Niet mijn favo nummer van het nieuwe album, dat is "White Washed" maar deze is ook tof :) Beste metalcore album van 2009, dat zeker.

[yt]DdGFUYmwXvU[/yt]

The Devil Wears Prada ook een nieuwe video, ook erg tof album vind ik zelf :)

Jullie bikkels zullen 't wel niets vinden :p

Laatst bewerkt: 26 aug 2009
  12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Paradise Lost. :D Samen met My Dying Bride, smullen. Moet dan nu wel even terug in de muziek duiken om jouw uitleg te snappen, maar dat is prima. Alleen Anathema (met PL en MDB de doomoprichters?) ken ik niet zo.

13. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb niks te doen dus ik post hier maar even wat songs.
    [yt]_Yz_-HpbDR8#movie_player[/yt]
    [yt]v8ouoQwSj0g[/yt]
    [yt]02_DtONT-34#movie_player[/yt]
    [yt]SDEGYNhBG-0[/yt]
    [yt]3PPtROfUBBo&feature=related[/yt]
    \o/

Laatst bewerkt: 27 aug 2009
  14. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Wat een opener voor Metallica_O_ En waarom alleen in Noord-Amerika:mad:

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Al die coole dingen zijn altijd in Amerika. :mad:

16. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het gaat om de Doom/Death wel ja, maar ervoor heb je legio andere bands die meer traditionele Doom tot stand hebben doen komen, met als oervaders uiteraard Black Sabbath. Als je Doom wil horen kan je gewoon het album Black Sabbath aanzetten, eerste nr. Maar ja, die 3 door jou genoemde bands hebben wel hun sporen verdiend in de vorming van een belangrijke zijstroom van de Doom, met vooral PL en Anathema als beginvorm en MDB denk ik als boegbeeld. Mijn voorkeur gaat uit naar PL, ik vind alles t/m Draconian Times geweldig, en die laatste als ultieme hoogtepunt (hoewel het niet meer echt Doom is). Anathema is ook erg goed, bv Pentacost III, Crestfallen en Serenades zijn behoorlijk zwaar. Zelf vind ik The Silent Enigma hun hoogtepunt, met een paar goede albums erna alvorens ze mijn interesse verloren hebben met het huidige materiaal. Serenades is wel een album dat het verdiend gechecked te worden overigens. Als je dan toch in de Doom duikt, bands uit een vergelijkbare tijd die ook binnen de Doom/ Death geschaard kunnen worden zijn Winter en diSEMBOWELMENT. Goed voorbeeld van hoe binnen de Death Metal die net ontstaan was als de andere kant van het spectrum van snelheid opgezocht werd.

17. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    stoner ftw! (das de snellere versie van doom EN zonder grunts)

beetje cliche nummer maar ik kon moest ff snel een vet numemr uitzoeken hehe

Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, je noemt een boel, ken er niet veel van. Ga het eens opzoeken! Over doom gesproken:

Afgelopen zaterdag naar een doom band geweest, uit Engeland, genaamd The Prophecy. Erg gaaf! Hier in Oostburg is er café genaamd The Penny Lane waar ook een zaaltje bij hoort, treden regelmatig bands op.

Heb gisteren Wrath van Lamb of God via de post thuis gekregen. En damn, wat klinkt dat goddelijk op volume over de versterker/boxen. _O_ Wel wat anders dan die suffe MP3'tjes. Je hoort het verschil echt zo goed, maar dan moet ie wel goed hard aan. :9 Wacht overigens wel al 10 dagen op Candlemass. :{

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    meh, lamb of god vind ik dus echt 1000x niks. Zelf ben ik atm helemaal into drop dead, gorgeous ene ensiferum aangezien dat nieuwe album uit is. Echt geniaal album zeker voor de folks fans onder ons. Overigens luister ik ook best nog wel veel suicide silence, no time to bleed is een aanrader.

20. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Dit is zo'n heerlijk nummer he _O_

[yt]7Duwb-5QN1c[/yt]

Overigens zijn alle CD's die je bij Classic Rock Magazine krijgt fucking cool :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina