1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier nog meer mensen die morgen naar Pentagram/Trouble/Devil's Blood gaan? Heb iig nog niet veel Doom voorbij zien komen hier :b:
    LastFM pagina

2. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben absoluut wel van de Doom, maar vind van Pentagram eigenlijk alleen de albums Relentless, Day of Reckoning en Be Forwarned tof. Maar goed, ik kan sowieso morgen niet, anders was ik wel gegaan.

3. Dokter Gonzo

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alles van Pentagram is idd even goed, maar ze waren volgens mij voor het eerst in NL ever. Maar samen met de Trouble en The Devil's Blood is het eigenlijk een no-brainer. Gewoon gaan.
    Liebling was een beetje verkouden, maar desondanks speelden ze goed. The Devil's Blood speelde fantastisch, de energie van de gitarist was niet normaal. Hij ging echt all-out._O_

4. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The Devil's Blood is tof ja, hoewel ik nog niet helemaal omvergeblazen ben door de CD. Maar live is het altijd super, ga ze weer zien op Eindhoven Metal Meeting. Hoe was Trouble, die waren de afgelopen jaren nogal wisselvallig qua kwaliteit live?

5. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nieuwe album van The Black Dahlia Murder al geluisterd?
    Ik vind het een lekker album :D

6. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    Gaan er donderdag nog mensen naar august burns red? Los van bring me the horizon met hun emo aanhang is het een best leuk mosh partijtje

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Heb niemand in mijn omgeving die mee wil dus helaas niet. Had echt super vet geweest om ABR eens in het echt te mogen aanschouwen. Bring Me the Horizon vind ik wel tof op zijn tijd, A Day to Remember vind ik stiekem wel leuk :9

8. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    Achja, met bmth en adtr zijn er weer genoeg emos om op los te moshen in hun trek en duw festijn genaamd pit^^

Laatst bewerkt: 23 okt 2009
  9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ben het nieuwe album van Scar Symmetry druk aan het beluisteren. Klinkt op zich wel lekker. Vond de zang van Christian altijd erg prettig maar deze twee nieuwe zangers kunnen er ook aardig wat van. Alleen vind ik dat het album soms iets teveel aan clean vocals heeft.

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Scar symmetry's nieuwste album is best wel goed. Ik heb ze al eens live gezien op graspop. En volgende week (4 november) ga ik ze weer live zien in Leeuwarden, ben benieuwd.

Atm luister ik toch heel veel Ensiferum (from afar _O_) en all shall perish.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Binnenkort Mayhem in Baroeg :D

[yt]WeG72pp1KcI[/yt]

12. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geweldige band met een paar meesterlijke albums (zoals De Mysteriis en de nieuwe is ook steengoed), maar jammer dat het live altijd als een hoop stront klinkt. Volgens mij doen ze het er gewoon om om live maar zo bagger mogelijk te klinken. Mayhem was ik niet van plan te gaan, maar Absu (7 november) lijkt me wel de moeite waard, hun support razor of occam heeft ook een super cd uit.

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Paar weken terug sprak ik met iemand die onder andere het geluid voor Immortal en Cradle of Filth gedaan heeft, zo'n vijftien tot tien jaar terug. Die zei dat 5/10 keer black metal live kut klinkt door de geluidsmensen- en installatie, en 4/10 keer omdat de bands dat willen. :+
    Overigens grappig dat die persoon in kwestie nu het geluid voor de Nederlandse rockband 21 Eyes of Ruby doet.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Zie dat afgelopen vrijdag Carach Angren ook speelde in de Baroeg. Shit heb ze gemist :*(

15. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gister naar de Beastfest tour geweest:

Na freaking 45 minuten waren we eindelijk in de zaal en konden we nog genieten van de laatste 2 nummers van After The Burial. En damn wat is die band vet zeg, jammer dat ik er niet meer van heb kunnen zien.

Daarna kwam Maroon en die waren echt kut, vooral dankzij de zanger. Want wat een vieze flikker was dat. Vage trek bewegingen, vage shit die hij zei enzo, zware mafkees. Dat verpest wel een hoop. Sowieso vond ik hun muziek live vrij weinig, ze hadden een paar brute breakdowns maar dat was het wel. Ik was blij toen het afgelopen was.

Daarna kwam Emmure, ik kende heel die band niet maar damn wat zijn die gruwelijk vet zeg. En schijnbaar vond heel de zaal dat ook want ze kregen een dikke, verdiende, response. Die ga ik zeker meer live checken.

Als co-headliner was Suicide Silence en pff die waren ook te strak. Echt 1 grote chaos in de zaal. Zeer strak geluid, zeer strakke nummers. Echt een top band om live te zien.

Toen kwam de headliner, Caliban, en persoonlijk vond ik ze echt heel vet. Maar kennelijk was ik 1 van de weinige want de helft van de zaal was leeg. En dat vond ik eigenlijk behoorlijk triest want ze speelde echt heel strak met een mooie gevarieerde setlist en uber strak geluid. Erg jammer dat er zo weinig publiek was.

Maar ik heb een heel groot vermoeden dan sowieso 60% van de mensen alleen maar voor Suicide Silence kwam want je zag echt heel veel t-shirts van Suicide Silence die bij de merch tent gekocht waren.

Wat ik trouwens wel een dikke fail vind zijn die hardcore dancers ofzo. Want wat een mongolen, sodemieter ff lekker op joh. Geen normaal mens doet daar aan mee maar ze verpesten wel mooi de pits. Want die waren er amper en dat vond ik echt jammer. Helaas zie ik steeds meer en meer van die hardcore dancing shit en dat vind ik echt crap. Ik wil gewoon een stevige ouderwetse pit zonder al die hardcore onzin.

Anyways dikke kudo's voor Tivoli want ik ben nu een aantal keer in beide vestigingen geweest en zo goed als alle keren was het geluid echt heel scherp. Daar kan de Melkweg nog wat van leren. De ene keer staat het geluid daar zo slecht afgestelt dat de bass je hart ritme bepaalt inplaats van dat die dat zelf doet. En de andere keer versta je er weer geen drol van etc. Maar Tivoli heeft echt zo goed als altijd top geluid.

Donderdag iig naar een uitverkochte Max, 1500 man dus, voor BMTH. Dat wordt dus fanatiek 14 jarige emo's meppen die geilen op BMTH

Zijn er nog meer mensen geweest? En gaan er nog meer mensen naar BMTH morgen?

16. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het jammer dat ik niet naar morgen kon. Had graag August Burns Red en supergraag A Day To Remember gezien. BMTH kan me niet echt boeien.

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    BMTH is wel chill, alleen de fanbase niet.

18. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Dat is hetzelfde met die andere bands. Allemaal van die emo trutjes en henkies.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dus rennen we nu naar de Media Markt om daar voor €15,99 de eerste drie CDs van Opeth te kopen in een speciale bundel, The Candelight Years. :)

Heerlijk om die wollige bas zo goed te horen op Morningrise, is wel wat anders dan die MP3'tjes, klonk voor geen meter als ik m'n MP3-speler op de versterking aansloot. :mad:

Lijkt nu een heel pakket die bundel, maar het zijn eigenlijk twee CD-doosjes die aan elkaar vast zitten. Eerste doosje boekje (alle teksten) + Orchid, tweede doosjes Morningrise + My Arms, Your Hearse.

O ja, staan ook nog bonus tracks op (daar ben ik niet zo'n fan van, mja).

20. Dokter Gonzo

Leuk Bevonden:
    0
    Oei, ik was vandaag in de R'dam. Als ik dat had geweten was ik even langs de MM gelopen :{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina