1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nugget Leg, 20 jun 2010.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Katatonia moet ik ook nog eens echt checken, wel live gedaan met Willem op graspop. Luister atm veel Moonsorrow, Finntroll en soms even Rammstein wat eigenlijk ook best wel leuk is.
     
  2. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Fintroll heb ik op Graspop gezien, jezus wat was dat kut 8) Ik verwachtte iets als Korpiklaani, maar het is gewoon keiharde gegrunte deathmetal. Herrie dus :+

    Rammstein is sowieso awesome :cool:
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, Finntroll vond ik dus geweldig @ graspop kon eigenlijk elk nummer wel. Maar het is kwa volkmetal waarschijnlijk heel anders wat mensen verwachten. Veel duisterder. Al is Ur Jordens Djup een geweldig album.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind die muziek eigenlijk helemaal niet deprimerend! :eek: My Dying Bride, dát is echt deprimerend. Bij Katatonia en het latere werk van Paradise Lost blijf ik er bij dat het alleen maar treurig is. :+
    Wat Entwine betreft. Ik heb alleen de laatste CD, dat is dan ook de enige die ik ken. Painstained. Beetje gothic, beetje poppy. Kerel heeft een geweldige stem, muziek niet te ingewikkeld. Lekkere band. :)

    Laatste twee CD's. :thumbs: Lijken het meest op wat ze live speelden en is ook meer dat zweverige.

    Oh en Pepzi, Finntroll is folk / black metal hé. ;)
     
  5. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ja precies, dat blackmetal gedeelte was ik dus even vergeten :+
     
  6. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar ik kwam even niet op het woord :lol:

    Trouwens de nieuwe A7X is echt heeel soft. Ik vind alleen, Nightmare, Welcome to the Family, Buried Alive en Natural Born Killer tof.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Zijn idd de enige 4 nummers die ik ook wel kan waarderen de rest boeit mij niet. Hopelijk komt dat nog wel als ik de nummers wat vaker luister
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben wel toe aan wat nieuwe bands in mijn collectie. Ik hou van heavy, maar vind het wel belangrijk dat er ''mooie" zang bij is. Alleen maar grunten of schreeuwen, dan haak ik af.

    Ik ga ieg Entwine ff beluisteren... Nog meer tips ?
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Zelfde hier. Door de eerste 5 nummers beloofde het een heerlijk album te worden maar daarna kakte het ontzettend in. Ik vond het wel jammer want het klonk echt super allemaal alleen is het inderdaad veeeeel te soft. Het is op zich wel een aardig album alleen mocht het imo wel wat harder.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Katatonia en het laatste werk van Paradise Lost. Verder raad ik je deze platen van Type O Negative aan:
    - Bloody Kisses
    - October Rust
    - World Coming Down
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, de laatste van PL heb ik inmiddels ook, lekker album!
    Ik zal eens gaan luisteren naar Katatonia en ToN ...
     
  13. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste tijd, op aanraden van dit topic, een paar cd's bestelt bij cd-wow en tis idd wow wat betreft alles.

    Ik heb er, op de laatste plaat na, alle platen van As I Lay Dying gekocht voor een prijs van gemiddeld 5 euro per cd. Heb 3 platen van Unearth gekocht voor een gemiddelde prijs van 5 euro per cd en ik heb er nog een aardig aantal gekocht voor allemaal rond die prijs.

    De eerste keer had ik 6 cd's bestelt en die kwamen netjes op dag 7 en dag 8 na verzending binnen. Het schijnt dat ze helemaal uit Hong Kong komen, de verpakking is iig prima.

    De 2e keer had ik ook een aantal cd's bestelt, om precies te zijn was dat de 22e van deze maand. En de eerste 5 cd's heb ik vandaag al binnen gekregen, das dus maar 4 dagen.

    Echt zeer strakjes, je moet het vooral van de aanbiedingen hebben want veel cd's zijn ook stervens duur, maar als je een klein beetje zoekt doe je er zo ongelofelijk veel voordeel mee. Tevens krijg je ook nog om de zoveel bestellingen een kortings coupon. Ik heb er nu al 1 van 2,75 en 1 van 4,75 gekregen en die kan je gewoon overal op gebruiken.

    Alsnog blijf ik ook play.com aanraden maar cd-wow is ook zeker weten een top site.
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Goed nieuws:
    [​IMG]

    Met gastoptredens van oa
    * Mark “Barney” Greenway – Napalm Death
    * Michael Denner – Mercyful Fate/King Diamond
    * Miland “Mille” Petrozza – Kreator
    * Henrik Hall – Love Shop (mouth harp)
    * Jakob Oelund – Taggy Tones (slap bass)

    Ben zéér benieuwd. Ook wat betreft de gastvocalen van Barney8) Geeft toch een hele andere dimensie aan Volbeat dacht ik. Ik verwacht een harder album dan de vorige en dat is zeker geen slechte zaak.

    Ook mooi dat A Warriors Call gewoon op deze plaat te beluisteren. Het was een gemis als dat niet zo was.
     
  15. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zitten hier niet zo heel veel Power metal luisteraars, maar heeft iemand het nieuwe album van Sabaton gehoord?

    Ik moet zeggen dat ik hem best goed vind.

    Enkele voorbeelden:

    [yt]xV5JGSJpc3k[/yt]

    [yt]TZQgoatCoaM[/yt]

    [yt]yIWmvJIiJoo[/yt]

    [yt]3qUEiYWkDt0[/yt]
     
  16. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het nieuwste album van Sabaton geluisterd. Vind het instrumentaal erg sterk, maar ik vind persoonlijk de stem van de zanger echt niks. :eek:
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben benieuwd, ikga ze weer live zien in november :)
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de zang juist erg vet, lekker rauw.
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Volbeat :cool:

    Kan niet wachten op het nieuwe album. Laatste album was qua sound minder 'hard' dan het werk daarvoor maar toch vond ik hem niet minder dan de rest.

    Nieuwste album van 36CF van de week nog aangezet, maar na twee nummers had ik het wel gehoord... :+
     
  20. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ogh man je moet m eens live zien, die gozer heeft zo'n kracht in die stem, hij persoonlijk maakt heel die band.
     

Deel Deze Pagina