1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nugget Leg, 20 jun 2010.

  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb hem toevallig deze week moeten reviewen. Vond hem inderdaad weinig aan. Saai en voorspelbaar. Ze komen er nog wel af met een ruime voldoende qua kwaliteit (6,5) maar voor de rest....
     
  2. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]tt0MtQM1XxQ[/yt]
    [yt]nLd6h5td8G4[/yt]
    [yt]ocpBnxqaZTU[/yt]
    [yt]Wp_Now6WDRc[/yt]

    Om maar eens even wat neer te pleuren. Beetje van wat ik op dit moment veel luister.
     
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Het nieuwe album van Avenged Sevenfold is echt helemaal geweldig! :D
    Ook het meest donkere en duistere album so far. En van de nummers over The Rev wordt ik echt verdrietig...
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    @Nugget Leg: Laatste nummer. :cool:
    @Xbox-Freak: Ben je serieus? Wat een klotemuziek man.

    Nieuw Blind Guardian nummer:

    [yt]1px6jEHWzfw[/yt]
     
  5. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    @ Willem:

    Ofcourse!
    A7X is mijn meest favoriete (wat een kutwoord) band!
     
  6. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ahh metal. :) Ik vind de metal van nu echt helemaal niks trouwens. Maar jaren 80 en daarvoor vond ik allemaal erg tof. Megadeth, Judas Priest, Black Sabbath, UFO & MSG en Metallica vind ik allemaal wel tof. Maar dan heb je dat black/death metal en screamo, daar heb ik dan weer heeeelemaal niks mee. Terwijl het nog best wel dichtbij elkaar ligt. En op een 1 of andere manier vind ik Iron Maiden ook helemaal niks.
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nieuwste Sonic Syndicate verdient het janken nog niet eens. Wat een pure bagger.

    [yt]_ha6Gvq72CU[/yt]

    [yt]m_1v_vtoZy8[/yt]

    :emo:

    Die nieuwe zanger (die kale) is al helemaal een flapdrol.
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik luister zelf wel veel screamo en metalcore. Alleen heb ik een hekel gekregen aan de term "emocore", zodra ze iets zwarts aan hebben wordt het daaronder gerekend terwijl de lyrics vaak helemaal niet die richting op gaan. Emo is tegenwoordig echt een veel te breed begrip geworden in de rock en metal...





    EStK is op het moment mijn favo band omdat het wel een toffe afwisseling heeft qua vocalists en alle albums zijn ook zeer degelijk. Normaal is het vooral de nu-metal wat zo'n afwisseling kent en dat vind ik over het algemeen verschrikkelijk.

    Ik ben het trouwens ook eens met de post van BassieJ, de metal van vroeger blijf ik ook vele malen beter vinden. Tegenwoordig lijken zoveel bands op elkaar en mist het de rauwheid en het wordt (imo) ook vanuit een té commercieel oogpunt benaderd allemaal.
     
  9. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Tering, hoe slecht kun je het hebben? 8)

    Inderdaad, bands worden echt veel te snel bestempeld met emo. Meestal komt dat puur en alleen omdat veel "emo's" die band luisteren. :emo:

    En ik vind de meeste metal van vroeger ook beter, maar er zijn (gelukkig) nog wel metalbands nog niet zo lang bestaan én goede muziek maken, zoals bijvoorbeeld mijn recentelijke ontdekking, Angelus Apatrida. :D

    Trouwens, mensen hier die de nieuwste van HellYeah hebben geluisterd? Vond er persoonlijk niet zo heel veel aan.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  10. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Het nadeel is dat de metalmarkt al zo vol zit dat elke band erg op een oudere en meer ervaren band lijkt.. en als je al iets een klein beetje "anders" doet, wordt je al in een ander hokje geplaatst.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Enige dat ik wil zeggen is dat death en black metal niets op elkaar lijken en dat screamo al helemaal niets met deze genres heeft te maken. 8) Daarnaast is death metal van dezelfde tijd als een aantal bands die je noemt. ;)

    En speciaal voor iedereen, een bak herrie met een kutfilmpje. Have fun. :D

    [yt]_CXnWRfP7iM[/yt]
     
  12. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha ongetwijfeld maffe vraag maar wtf is screamo?O-)
    Luister hier over het algemeen beetje black/death achtig van carcass tot satanic warmaster.
    Laatste tijd luister ik veel naar A decade of hate van Abyssic hate,uit 2006 ergens volgens mij haha fijne cd:D



    Aaaa ook hier heeft google het antwoord(H)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  13. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Die nieuwe Sonic Syndicate is inderdaad regelrechte bagger. Erg jammer, want hun oude stijl beviel mij prima.

    Ik luister de laatste tijd eigenlijk alleen nog black metal, afgewisseld met wat (melo)death metal. Momenteel ben ik een beetje uitgekeken op de hele -core scene. Er zijn nog wel enkele metalcore albums waar ik naar uitkijk en ook wel ga luisteren, maar verder luister ik het vrij weinig meer.
     
  14. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog enige suggesties dan voor het wat betere black metal?:p
    Hou wel van het duistere van de suicidal black metal:D


    Doel dan op wat nieuwer werk,luister hier voornamelijk naar oudere dingen:)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Neem aan dat je Shining (Zweden, niet de Noorse band) al kent? Dat is wat mij betreft dé band in het suicidale black. Verder wil ik je Cobalt aanraden, een Amerikaanse black metal band. Hun laatste cd 'Gin' vind ik heel goed.
     
  16. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je bekend bent in de black metal? Zo ja, dan moet je dat even zeggen, want dit zijn wat aanraders die behoorlijk underground zijn of tegen mainstream aanhangen.
    Suicidal black metal luister ik overigens niet echt bijster veel.

    REV 16:8:
    [yt]hCQga6yE0ug[/yt]

    Ljå, en dan met name het album Til Avsky For Livet:
    [yt]Evg1pvWBcK8[/yt]

    Tyrann:
    [yt]2SoEADeav6A[/yt]

    Voluspaa, heeft dit jaar zijn debuutplaat uitgebracht:
    [yt]AVP4IlmE5H4[/yt]

    Gravdal:
    [yt]27EY6b--tL0[/yt]

    Negator:
    [yt]Zlz6MYLOIq8[/yt]

    Overigens schiet deze Nederlandse band mij te binnen, ze spelen wel depressive/suicidal black metal:
    [yt]oWDSzEkBM_E[/yt]
    Ik vind ze niet helemaal super, maar misschien dat jij het wel leuk vind.

    Ik heb overigens nog een heleboel meer, maar dit is ff wat me gauw te binnen schiet.
    Ik luister veel naar Darkthrone (vooral de oudere albums), Sargeist, Horna, Satanic Warmaster, Urgehal, Marduk en nog wat andere bands, maar dat is allemaal al redelijk bekend voor black metal luisteraars.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tyrann! Die band was ik helemaal vergeten! _O_ Heerlijk, alsof het oorlog is. Geweldige band. Die cd waar dat nummer dat je post van is, is onweis vet. Doet me direct aan Malfeiter, een band die rond dezelfde tijd met een nieuwe CD kwam.

    [yt]Di0FSBOEy54[/yt]

    Ook die vind ik erg, erg goed. Moet dat toch allemaal eens gaan aanschaffen... maar m'n lijst is al zo lang. :'-(
     
  18. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk dat is een leuke post dankjewel:D
    Verder wel bekend inderdaad met een berg black metal achtig zoals Behexen,Gorgoroth,Limbonic art,Rotting christ en Bishop of hexen om ff paar te roepen:)
    Beetje het bekendere denk ik haha:p

    O en uiteraard als je dat hier mag zegen in het metal gedeelte(A) beetje Cradle of filth het oudere haha het nieuwere vind ik helemaal niets:p
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  19. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daarom, dan kan ik hier wel een berg bekende black metal bands neergooien, maar dan heb je er niks aan.
    Ik zal morgen/overmorgen nog wel even spitten of ik nog wat leuks heb.

    Overigens vind ik dit nog wel een aardige depressive band. Waarschijnlijk ken je ze al, want ze zijn redelijk bekend:
    [yt]qXj4aF0xmPY[/yt]
    Ze zijn alleen wel compleet de weg kwijt. Die vocalist heeft meer littekens op zijn lichaam dan "cleane" huid. Ik meen ook ooit ergens gelezen te hebben dat ze tijdens live concerten helemaal onder het bloed zitten van hunzelf. Echt gestoorde gekken dus.

    @ Willem,
    Malfeitor is ook wel erg nice.

    Ik blijf het wel jammer vinden dat black metal zo'n grote underground community heeft. Bij bijvoorbeeld metalcore komen alle goede bands vanzelf wel een keer boven drijven, maar bij black metal moet je echt goed zoeken omdat er, op een handvol commerciële bands na, er niks bovenuit steekt.
    Natuurlijk hoort dat underground gebeuren bij de muziek en misschien maakt dat het juist ook wel zo tof, maar het zoeken wordt er niet makkelijker op. :+
     
  20. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad het hoort er een beetje bij maar zelf heb ik daar ook totaal niets mee haha vind eentje die er boven uit steek trouwens wel Angantyr,zal hier ongetwijfeld ook wel bekend zijn maar vind ik mmm hoe zeg je dat haha technisch gezien wel 1 van de betere ook:)
     

Deel Deze Pagina