1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    tja, het is zeker niet het niveau van weleer, en ik ben ook een van de weinigen, maar Load vond ik zeker niet slecht... Reload was bout, Garage Inc weer behoorlijk... S&M moet je ze gewoon voor haten, zo slecht :mad: ....

desalniettemin vind ik St. Anger een goed album.. ok, niet de kwaliteit van Master of Puppets of Battery, maar flink beuken en ik heb gehoord dat ze nu weer veel van de ouwe nummers spelen :D :D :D 8) 8)

2. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Booh f**king hoo

Oke dus omdat jij een hekel hebt aan Metallica mogen fans en liefhebbers niet reageren!

Zoals je zelf al zegt zijn ze van de grondleggers van deze stijl ze zouden gek zijn geweest als ze niet commercieel zouden zijn gegaan, als zij het niet hadden gedaan had je, of nog steeds lekker underground geweest, of een andere band had het wel gedaan.

Nee, weet je waar ik een hekel aan heb, bands die denken dat gillende gitaren en schreeuwende zangers, ze al gelijk een goede metal band maakt.

Trouwens moet ik eerst nog een metal band zien die ook maar kan tippen aan het succes van Metallica, en dan vooral in commerciele zin, want een band die na de superalbums van weleer, het zichzelf kan veroorloven om te gaan experimenteren en daarbij ook nog meer fans weet te vergaren zo'n band staat VOOR MIJ op eenzame hoogte.

Maar kijk, dat is mijn mening en iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar om nou mensen "nichten " en "comerciele kontebonkers" te noemen getuigd wel weer van een verbaal onvermogen om een mening te uiten

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nou, ik denk dat Metallica zich wel degelijk verlaagd heeft door tijdens de Load en Reload opnames te vertellen dat ze metal maar eigenlijk muziek voor pubers vonden. Om vervolgens een paar jaar later weer een metalplaat (valt over te twisten) op de proppen te komen. En zo experimenteel vind ik ze eigenlijk niet. Maar je hebt gelijk, ieder z'n smaak :)

4. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    En dat komt allemaal doordat James zo'n ontzettende ouwe hippy is geworden

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Kerry King begint zijn eigen kledinglijn... Mijn god, wat moet dat wel niet worden? Spijkerbanden aan je pols, te grote zonnenbrillen, oversized baseballshirts en te strakke zwarte spijkerbroeken. Kijk hier: http://www.kfkindustries.com/

6. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is het ergste nog niet. Die Kerry King Handtasjes, laarsjes met naaldhakken en lippenstiftjes maak ik me meer zorgen om.

7. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt dat liedje dat je hoort onder die intro wel echt heel erg bruut! welke artiest/nummer is et?

8. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Wat muziek in het algemeen voor mij goed maakt zijn verschillende dingen.
    Teksten, Ritmes, stemmen enz. dan mag het best de meest commerciele shit zijn die er is, als het maar goed klinkt voor mij.
    Ik zeg niet dat ik die experimentjes supergoed vind, maar ze krijgen het wel voor elkaar om het te verkopen.

Ik krijg een beetje een U2 gevoel ( ter vergelijking ), albums zoals de "joshua tree" en "Rattle & hum" welke gewoon lekker in het gehoor lagen.
    Toen kwamen ze op het idee om te experimenteren wat, naar mijn mening, ontzettende bagger opleverde.
    Dan ben je een goede band als je een aantal jaren later terugkomt met het geluid waarvan je groot bent geworden, en je na een aantal mindere jaren toch weer oude en nieuwe fans weet te prikkelen.

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Tja Metallica...

Voor mij hebben ze hun beste tijd gehad.
    Vroeger waren ze top, nu hebben ze voor mij afgedaan.
    Nu horen ze imo thuis in het rijtje Deep Purple, Iron Maiden, Judas Priest,...

St. Anger experimenteel? No way.
    St. Anger is voor mij een verzameling matige tracks, met 2 uitschietertjes en dat zijn dan toevallig ook de singles.
    Ik geef panzer eigenlijk voor een deel gelijk, maar hij zegt het nogal grof.

10. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Rinus, ik vind het echt gelul wat jij voor argumenten aandraagt, dat dat pokkebandje veel albums verkoopt zegt meer over het publiek wat het koopt dan over de kwaliteit van de gemaakte muziek!!

En ik ben heel blij voor je dat je je verbaal zo goed kan uiten, maar zoals de meeste "ECHTE" metal liefhebbers wel begrijpen, is het gewoon een doodzonde om zomaar een plaat uit te gaan brengen die zo gepolijst is en zo glad en mierzoet isdat het niet normaal meer is!

Als het nou hun debuut was, ok, dan heb ik er vrede mee, maar ik zal tot zover gaan: Ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld omdat ik zoon hekel aan die band heb, bij mij hebben ze het gewoon helemaal verbruid, ik ben de eerste die toegeeft dat the black album gewoon nog goed is, maar daarna, weet nog goed dat ik Load in de winkel luisterde GADVERDAMME, wat eem K#T plaat zeg!!!

Ik heb een hele brede muziekale smaak binnen het Rock/Metal genre, maar de muziek die dat bandje nu maakt dat is gewoon niet de muziek die ze horen te maken als je klassieke metalalbums op je naam hebt staan!!!

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Vergeet je de plaktattoo's niet?

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeeh je kent Kerry King dus blijkbaar niet. da's de gitarist van Slayer. En je hoort een nummer van Slayer van hu n laatste plaat "God Hates Us All". Als je die nog niet hebt....KOPEN!!!

13. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    ik ken kerry king wel, ik ben alleen nooit echt slayer gaan luisteren. maar ik weert wel wie et s. (tis die klae gast met zen sikje en ze V gitaar toch :p) ok maar ik zal morgen ff kijken voor die cd.

14. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Wat dat betreft is het wel goed dat ieder zijn eigen smaak heeft, ik vind ook niet alles wat ze hebben gemaakt mooi, maar ja sommige nummers blijven klassiekers he:p

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    :) ik denk dat ik een beetje tussen jullie twee in zit (Rinus/Panzer)
    De echte goede cd's van metallica zijn in mijn ogen nog altijd Ride the Lightning, Justice For All en Master of Puppets.. Daarna ging het bergafwaarts vond ik.
    Het black album vond ik wel aardig maar niet echt bijzonder, load/re-load etc hebben er voor gezorgt dat metallica totaal verdween uit mijn intresses. (op de oude albums na dan)
    Waar st-anger voor heeft gezorgd is dat ik in ieder geval een volgend metallica album weer een kans geef. Ik heb st-anger nu al een tijdje en ik moet eerlijk zeggen dat ie mijn aandacht niet echt weet vast te houden. Deze cd heeft bij lange na nog niet de kwaliteit van 1 van de eerder genoemde albums. Maar het is in ieder geval weer een beetje een stap in de goede richting.
    Maar en hierin moet ik panzer gelijk geven, het commerciele druipt er vanaf.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ach mensen, waarom Metallica luisteren als er een Slayer is? [​IMG]

17. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Slayer? Dat is toch die Hawaii Aloha band met Kerry Kip en Tom Tom Araya?

18. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Slayer heeft wel ernstige teksten 'God hates us all' the darkness of Christ.
    Bladiebladiebla.
    Ik heb alleen God hates us all btw had goede rescencies maar ik vind t niet echt super.

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heb je alleen GHUA??? En je hebt niet 'Reign in Blood'??? Ga je schamen!!

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ehh... ik weet niet zeker, maar bij mijn weten heet het nummer 'Raining Blood' :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina