1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik lees eigenlijk nooit zulke bladen alleen als er artikelen in staan over mijn favoriete bands.
    Ik ben nooit echt op zoek naar onbekende underground bandjes ofzo.

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Vind die recencies van Onno CroMag altijd om je te bescheuren. Hier de nieuwe cd van de oldschool hardcore band ... Hij is enorm goed en de zanger schreeuwt de longen uit zijn lijf. De produktie is kut dus daarom krijgt deze cd maar een 9

Over het algemeen vind ik de recensies IMO wel ok. Met name Haagsma, Novak en eentje waarvan ik nu niet op de naam kan komen schrijven zeer uitgebreid en geven duidelijk aan hoe ze op hun oordeel zijn gekomen.

Voor de rest vind ik de keuze van interviews nogal raar. Waarom vele pagina's besteden aan Ill Nino, de psycholoog van Metallica, Alien Ant Farm (???) terwijl er zoveel andere bands zijn die geen aandacht krijgen.

Ik ben het wel deels met je kritiek eens, maar er zitten medewerkers tussen die het nivo van het blad opkrikken. Hebbie trouwens dat interview van Morbid Angel gelezen waarbij Trey zegt dat hij zich verheven voelt boven de mensheid? Owowow, die man heeft humor én schrijft dikke muziek :)

3. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    heb het 2 of 3 keer gekocht, en ik dacht veel rock/metal bands te kennen, maar als je in de nieuwssectie kijkt, ken ik misschien 2 of 3 bandjes...

mij iets TE underground....

/edit: heeft iemand btw al het nieuwe album van Ill Nino, 'Confession', gehoord of gekocht??

Laatst bewerkt: 24 sep 2003
  4. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Even over Trey, die werd wel eens vergeleken met Jimi Hendrix, kwa spelkwaliteit en originaliteit, maar het mooiste vind ik nog de snelheid, Je zus wat speelt die gozer snel zeg echt niet normaal meer man, heb wel eens gelezen dat hij vroeger altijd voor een concert zijn arm opensnee zodat tijdens het concert zijn hele gitaar onder het bloed liep, na een tour zat er een hele dikke "korst" bloed op zijn instrument!!!!

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Met recht een 'morbid' angel...:D

Maar heb je die nieuwe plaat al gechecked van ze [heretic]? Ik trok hun laatste platen niet goed maar deze plaat vind ik héél erg vet!

6. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    "Altars of madness" all the way, David Vincent vond ik nog steeds een stuk beter, maar heb de nieuwe nog niet gehoord nee!!

7. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt ja!
    Clash of the titans..
    Wow... dat was echt zoooooo waanzinnig!!!!!!
    Megadeth had toen net Rust in Peace uit, en Slayer had net Seasons in the Abyss uit.
    Was echt een onvergetelijk concert.
    En ik was toen pas een jaar of 12 13 ofzo..

8. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vroeger (hehe wat toevallig :) ) ook naar het concert van Morbid Angel geweest, toen David Vincent nog Bassist/zanger was.
    Blessed are the sick was toen hun nieuwe album.
    Die was natuurlijk minder dan het onovertroffen Altars of madness (als je t mij vraagt 1 vd beste Death metal cd's ooit gemaakt, samen met Scream bloody goore van "Death").
    Maar nog steeds wel waanzinnig.
    Wat ze nu maken vind ik een heel stuk minder... jammer is dat toch.
    Maar goed dat concert was echt gaaf.. was toen in Nighttown rotterdam.

Het coole was op een gegeven moment dat je echt merkt dat als ze in zo'n kleine zaal een concert geven die lui echt contact met het publiek hebben.
    Ergens midden in het concert begonnen mensen vlak na een nummer spontaan "Chapel of Ghouls" te roepen.
    David Vincent riep toen antwoordend door de mic. "CHAPEL OF GHOULS" en toen speelden ze dat nummer...
    Dat vond ik echt zo ontzettend gaaf!

Morbid angel is/was overigens ( in de line-up van toen) echt waanzinnig goed live. _O_ }:]

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Cool, Nighttown was vroeger echt te gek. Mijn allereerste concert heb ik daar gezien. D.R.I. ten tijde van hun 'Definition' plaat. Ff checken, dat is alweer 11 jaar geleden... Toen was ik 15.... Ik weet dat ik daar echt een onmogelijke harde pit heb meegemaakt waar ik nog dagen kreupel van heb gelopen.

Maar het grappige is dat ik juist weer de oudjes meer ben gaan waarderen om hun huidige platen. Morbid Angel (Heretic), Entombed (Morning Star), Anthrax (We've Come for You All), Slayer (God Hates Us All). Deze platen dwingen mij weer te gaan luisteren naar die ouwe platen zoals Left Hand Path om zo erachter te komen dat die ouwe platen eigenlijk wel héél erg dik zijn :)

En met deze platen kom ik er ook weer achter dat de nieuwe metalacts ook wel weer heel erg goed bezig zijn, maar dat ze op een of andere manier het toch niet helemaal hebben (afgezien van een Decapitated, Dew Scented en The Haunted na natuurlijk)

Laatst bewerkt: 25 sep 2003
  10. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Ruig werk allemaal. Zijn er nog gasten die van het ruigere rockwerk houden, als in PeterPanSpeedRock? Band uit Nederland waar we trots op moeten zijn.

11. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ze 2 x live gezien en vind het helemaal niets, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!!!

12. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken alleen "Go satan go" van peter pan speedrock.
    En die vind ik wel heel erg tof ja.
    Draaiden ze vaak s'nachts op 3fm (giel beelen)

13. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb Peter Pan speedrock een keer op tv gezien (pinkpop) en t was niks in mijn nederige mening maar goed.
    Toch leuk dat we nog een beetje populaire rockbands in NL hebben.

14. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de liefhebbers van KEIHARDE metal...
    Ik organiseer dit elke maand samen met wat vrienden, er spelen dan voornamelijk Nederlandse metalbands.
    We verdienen er verder niets aan...het is puur voor het plezier van ons en iedereen die van een avond metal wil genieten.
    Entree is altijd gratis dus als je een keer wilt komen kijken/luisteren...you are very welcome !
    Vanavond is het weer zover, eerst even eten en daarna ga ik de boel opbouwen.

15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    precies bij dat optreden strond ik vooraan :D

(heb daar ook de Deftones gezien :p (ff Defanatic jaloers maken))

en ik kan je vertellen, het was het eerste echte Rock-n-Roll optreden dat ik heb gezien... tuurlijk, overal vliegt wel bier rond, maar hier had ik gewoon het idee dat het letterlijk bier regende, en de muziek zweept je ongelofelijk op... de pit is onontwijkbaar...

tja, het is ook niet voor niks Live... op tv komt het een heel stuk minder over helaas... en dat zal ook nooit lukken via tv :D

16. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0

Weet je misschien of deze bands internetsite's hebben. En zo ja, wat zijn de adressen dan?

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
  18. xforz

xforz Guest

Ok metal fans, hier een aantal bands die goed zijn, maar ik ga ze niet allemaal noemen :p.

ps. er zitten een hoop niet-metal bands bij maar ze moeten toch te waarderen zijn door metal fans.

- A perfect circle
    - Tool
    - Deftones
    - Poison the well
    - Jimmy eatworld (niet echt metal maar emocore)
    - incubes
    - prong
    - blindside
    - face tomorrow
    - norma jean
    - system of a down niet echt goeie live performance maar geinige muziek
    - all american rejects
    - machinehead
    - coldplay
    - foo fighters
    - queens of the stone age
    - ill niño (niet echt geweldig beetje eentonig leuk live)
    - kittie
    - otep
    - slayer
    - aggresion
    - glasjaw
    - soulfly
    - sepeltura (alleen de oude albums met max)
    - metallica
    - alice in chains
    - aversion
    - 30 seconds to mars
    - brainshake
    - caliban
    - cave in
    - the doors
    - coal chamber
    - boy sets fire
    - cult of luna
    - dillinger escape plan
    - faith no more
    - estate
    -elliot
    -failure
    - godsmack
    - guns 'n roses

jonges ik kap er mee :p maar hier kunnen jullie wel weer wat uurtjes naar luisteren.

overigens ben ik deftones fanaat en heb hier eventjes een screenshot van mijn deftones cd collectie:

dus dan weet je het

ps ik ben twist die is gebanned van dit forum :{

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Net die nieuwe gekocht van Morbid Angel -Heretic-
    Wat een gaaf album zeg.. Ben m' nu voor de 2e keer achtereen aan het draaien..

20. xforz

xforz Guest

Morbid angel hmm, vind ik niet zulke geweldige muziek, is een beetje te lomp voor mij :p

bekijk mijn cd collectie maar eens dan: Hier

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina