1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Powermetal:
    Gamma Ray
    Helloween
    Impellireti
    Malmsteen
    Stratovarius
    At Vancer
    Hammerfall

2. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    En niet te vergeten: de nieuwere Judas priest [laatste 4 albums, met als topper Painkiller], Primal Fear, Metalium en nog wat andere maar ik kan niet zo snel op namen komen!

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heb zaterdag mijn Darkan-collectie gecompleteerd m.b.v 'Rusted Angel'. Die gasten waren verdorie op hun eerste cd al ijzersterk. Hun creatieve hoogtepunt blijf ik toch 'Insanity' vinden , maar Rusted Angel ROCKT!

Zo, nu weer Helloween luisteren :D:+

4. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    kijk allemaal op www.dragonforce.com

dat is echt koele power trash metal, je kan er een gratis nr downloaden!

5. Solid_Snake14

Solid_Snake14 I'm A snake!

Leuk Bevonden:
    0
    Metallica komt naar Nederland ( 6 dec. ) 'k ga er zeker naar toe.
    Iron maiden moest nou eigelijk al in Nederland geweest zijn maar de lead-zanger was ziek :'-( nu is het uitgesteld tot 13 december
    maar dat duurt toch niet meer zo lang

6. Solid_Snake14

Solid_Snake14 I'm A snake!

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens Hammerfall rulz
    net als Judas priest
    Black sabat
    Mötor head
    Iron maiden en Metallica

7. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaaaaaaaaaaa, idd Bruce Dickinson was ziek, laat het nou net zo wezen dat ik dit weekend in Leuven [BE] geweest ben naar Iron Maiden, ben ik toevallig lekkah eerder dan de nederlandse fans:cool: :cool: :cool: !!!

Voor degene die gaan 13 December [ga ook wel ff kijken of ik nog een kaartje kan scoren] verwacht een set met enkele verassingen [waaronder 1 nummer wat ze al 10 jaar niet live gespeeld hebben].

Over het concert het was echt _O_ alleen het gitaargeluid was soms wat slecht te onderscheiden, voor de rest TOPPIE!!

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Vanavond Helloween in Tilburg!!! Be there :cool:

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Holymoly, het Helloween-concert van gisteren was wel weer errug gezellig! Ze begonnen met Starlight om vervolgens direct door te crossen met Murderer. Ff nadenken toen de songs begonnen maar owowow die ouwe shit is toch ook altijd gaaf.

Vervolgens hebben ze keepers of the 7 keys gespeeld: HOLY SHIT: 14 minuten zaligheid :). Vervolgens nog Future World en Dr.Stein gespeeld, de oude krakers!

Het was een erg leuk concert alhoewel ik me rot heb zitten lachen om hun 'stoere' metalposities. tevens maakte Weiki veel foutjes maar al met al een zeer gezellig concert. Temeer omdat ze 'Sun 4 the world' & 'Back to the Wall' (zeer traag) hebben gespeeld. En Andi Deris kan niet zingen maar heeft een goede stageact!

10. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat er iemand naar metallica op 17 december in het sportpaleis in antwerpen?

11. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een METAL-topic, en jij komt met die barbiemuziek van die NSBers aanzetten, ik heb mijn mening al eens gegeven over deze zaadband, en nee ik ga niet naar hun concert al zou ik duizend euro toe krijgen!!!!!

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    jongen, zit niet zo te overdrijven...

Metallica blijft (een van) de grootste metalband. Ik wil niet zeggen dat al hun cd's zo super zijn, maar Ride the Lightning, Master of Puppets, Kill 'em All en Justice for All zijn al genoeg voor twintig jaar Metallica... nu zou er weer zo'n plaatje moeten komen, St. Anger haalt toch het vroegere niveau niet... maarja, ff inkomen he ;)

btw, als iemand nog kaartjes heeft voor Metallica, ik koop ze graag van je :D

13. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    lol

14. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    Knaapje lees eerst mijn eerdere relaas in dit topic even voor je gaat lopen blaten!!!!

15. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moe wordt ik daar van maarja. Metallica geen metal :)
    Dit topic is niet van jouw he ,niet omdat jij vind dat het geen goede muziek is of geen metal ,dat andere dat niet vinden :) ,ok St Anger zuigde ,maar dat neemt niet weg dat hun vorige albums soms schitterend waren!

Mja ik zoek ook nog tickets. weet iemand of http://www.thetickethouse.nl te betrouwen is?

groeten

Laatst bewerkt: 29 nov 2003
  16. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    blaten = onzin uitkramen

mag ik geen andere mening hebben dan jouw...

jij mag ze van mij haten, maar je doet alsof niemand ze goed KAN vinden omdat ze nogal commercieel zijn geworden...

17. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, maar als je mijn relaas ff had gelezen, weet je dat ik dat bandje ook goed vond tot en met the black album!!!!!

18. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    metallica is gewoon een van de, misschien wel de grootste metal bands. daar kan je gewoon niks tegen in brengen. ook een band als iron maiden behoort tot de absolute top. voor beide bands geld echter dat ze na eind jaren 80 begin jaren 90 geen echte top cd's hebben gemaakt. klassiekers als the black album, ride the lightning, number of the beast en piece of mind, zij gewoon mijlpalen in dit genre en blijven tot op vandaag de dag gewoon de absolute top op dit gebied. goed er zijn tal van andere top cd's (lp's) uitgekomen in de loop van tijd, maar weinig kunnen ook maar tippen aan deze albums.

bij de nieuwe generatie albums van deze twee bands, was de inspiratie gewoon op. het zit er gewoon niet meer in. albums als load, reload, st. anger, virtual XI, no prayer for the dying, dance of the dead zijn misschien wel aardig, maar mogen natuurlijk niet in de schaduw staan van de eerder genoemde klassiekers. al moet ik zeggen dat iron maiden met de albums brave new world en dance of the dead toch goed werk afleverd (de nieuwe albums van metallica ben ik niet zo over te spreken).

het is ook niet voor niets zo dat bijv. metallica bijna alleen maar nummers van hun "oude" albums op hun concerten spelen. (die trouwens wel van zeer hoge kwaliteit zijn, zoals ik zelf heb mee gemaakt).maiden heeft dan nog wel een enkel goed nummer op hun nieuwere werk staan (clansman, man on the edge, bloodbrothers, fear of the dark).

19. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    And then again, lees deze topic eerst eens even door heb geen zin om alles 34 x te zeggen, in de jaren negentig heeft Iron Maiden geen goede platen gemaakt, ga je mond spoelen man, Fear of the dark, Virtual XI, Brave new world en Dance of Death, zijn even zo goed mijlpalen voor mij, al vind ik de jaren tachtig ook hun creatieve hoogtepunt!!!

En trouwens ik vind Man on the edge 1 van de slechtste nummers die ze ooit geschreven hebben, maar dat is weer heel persoonlijk natuurlijk???

Laatst bewerkt: 30 nov 2003
  20. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    had ik misschien wel ff kunnen doen, maar dat kost vrij veel tijd aangezien er weet ik hoeveel posts er wel niet zijn gedaan.

ik zeg niet dat ze geen goede albums hebben gemaakt, ik zeg dat ze hun oude albums niet meer hebben kunnen evenaren. al blijf ik erbij dat ik fear of the dark en virtual XI, op een paar nummers na dan, geen goede albums zijn. en kijkende naar de rececies die deze albums hebben gekregen ben ik niet de enigste. brave new world (en dance of the dead, maar die heb ik nog niet heel veel geluisterd) vind ik wel goed. eindelijk weer een beetje terug naar het oude maiden. dat komt natuurlijk door de terugkeer van bruce. d'iano vind ik gewoon minder.

en over man on the edge valt natuurlijk te twisten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina