1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    Metallica op werchter, leuk zeg, zijn al zo lang niet meer geweest.:)
    Ga der wel heen, maar voor de master himself, David Bowie, ok geen metal, maar dat is metallica ook niet meer:mad:.
    ze zijn zich wel aan het over promoten hoor, mischien iron ook op werchter en mijn jaar kan al niet meer stuk.(ben nogal snel tevreden:) )

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Maar daar is het toch ook een METALthread voor...? :)

Bytheway, nieuwe Iced Earth is bijna uit! Was er nooit echt gek van maar op een of andere manier kijk ik wel uit naar dit album :)

3. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    vraag me niet hoe maar ik heb het album. het is wel ff wennen vergeleken met de vorige albums dus.. misschien ligt het je nu iets meer :p

4. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    heb een paar nummers gehoord, echt wennen ja. weet niet echt wat ik er van moet denken. ff wachten op het hele album....

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    voor de fans hier: Iced Earth staat 18-3 in de 013 en is nog niet uitverkocht...

voor de nog vettere metal: Metalfest 2004 op 22 Februari... ook in de 013:

Chimaira
    Morbid Angel
    Macabre
    Orphanage
    Cephalic Carnage (fuckin extreem)
    Mnemic
    Epica

ikzelf ga vooral voor Chimaira, maar natuurlijk ook voor Morbid Angel, en Mnemic wil ik wel eens zien... epica is een beetje jammerlijke muziek... hadden ze van mij weg mogen laten, maja..

6. toet

toet :o)

Leuk Bevonden:
    3
    hmm.. wie kent d'r allemaal iron maiden?_O_

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Iron Maiden, dat is toch die band van 'oehoehoerend hard'?

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    hahahahahahaha nee joh, dat is metallica.. iron maiden is van "kom van dat dak af" en het "smurfenlied"

Egh toet, denk dat je beter kan vragen in deze thread "wie kent iron maiden niet? " ;)

Veel van de mensen in deze thread zijn danwel fan van ze .. danwel liefhebbers van hun oude werk (zoals ik) of van hun nieuwere werk.

Zelf vind ik vooral de cd Killers erg goed. en ook eigenlijk in mijn ogen hun beste.
    Ben nooit een grote fan van Dickenson geweest, niet dat ik daarmee bedoel dat het geen goede artiest zou zijn maar zijn stem heb mij nooit echt aangesproken.

9. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Nooit van gehoord, is dat metal????

10. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind Iron Maiden op een of andere manier niks aan... het stemgeluid van Bruce vind ik ook niet echt geweldig, maar het maffe is dan weer dat ik bij bijv. Hammerfall - Glory to the Brave wel echt heel strak vind...

ik vind dat Maiden op een of andere manier een stukje kracht mist...

misschien dat iemand mij een van hun betere album kan noemen, want ik heb alleen het album Dance of Death oppervlakkig kunnen luisteren, en misschien is mijn oordeel daarom niet echt juist :D...

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja het blijft een kwestie van smaak natuurlijk..
    Bruce ben ik ook geen echte fan van. Maar dan zou je dus eens killers moeten proberen.
    Geloof dat ie bij frs nu zelfs iets van 7 euro kost.

Dit is natuurlijk persoonlijk. Maar zelf vind ik de oude maiden cd's ook wat krachtiger en agressiever.
    Probeer in ieder geval een killers te beluisteren. Misschien dat Panzer (als iets grotere maiden fan) ook nog wat tips heeft.

12. Luistert hier iemand eigenlijk Slayer, ik luisterde het bij een vriend, klonk wel geinig :p.

13. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sterker nog, ik heb het NU opstaan:)
    Namelijk "kill again" (van de cd Hell Awaits)
    Ik heb ze een hele tijd geleden een keer live gezien samen met Megadeth (1 van m'n favo bands)
    Was echt SUPER SUPER SUPER GEWELDIG.

Ik zat me trouwens nog even wat af te vragen...
    Ik heb namelijk een zeer uitgebreide muzieksmaak.
    Zo hou ik van House (gabber, trance, old skool, hardstyle), Hip hop, een klein beetje Reggae (Bob Marley) en vooral van Rock en Metal (bands als Muse, Cave in, Nirvana, Megadeth, Slayer, Morbid Angel, Death, Bolth Thrower, oude Metallica -t/m justice 4 all-, Napalm Death enz enz)
    Dat allemaal dus.
    Maar er is een tijdje geweest dat ik even veel minder tot helemaal niet meer naar metal heb geluisterd in de tijd dat ik veel naar houseparties ging enzo.

Inmiddels ben ik 26 en luister weer heel veel naar metal en rock, maar ik vroeg me af of iemand (gezien mijn smaak en voorkeur) me nog een goeie METAL cd aan kan raden.
    Ik heb pas bij een vriendin van me Cradle of filth geluisterd, klonk wel okay, maar dat vond ik weer iets te erg niet helemaal mijn ding.
    Hoewel ze ook een paar nummers van Slayer hebben gecoverd die wel weer tof klonken.
    Anyway,... kan iemand me dus nog een leuke metal cd aanraden?
    Bekend of onbekende band, maakt niet uit..

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hahaha, man dat lijkt mijn verhaal wel (godverdorie ook dezelfde leeftijd notabene). Ik ben een tijd naar illegale houseparty's geweest maar op een of andere manier is bij mij de liefde voor keiharde metal altijd wel gebleven.

Waar ikzelf de laatste tijd erg veel naar luister zijn de laatste cd's van Motorhead, erg strak geproduceerd en ingespeeld. Masterplan, het vervolg op Helloween met een normale zanger (geen luchtsirene weet je wel ;)). Alle cd's van The Haunted, deze spelen zoals Slayer ten tijde van 'Reign in Blood' maar dan met een moderne productie.

Eigenlijk ben ik de laatste tijd erg omgeslagen naar power metal, met name Gamma Ray is mijn favoriet, je moet alleen van de zang houden. Ook erg leuk is Superjoint Ritual, de nieuwe band van Phil Anselmo.

Eeehm, daarnaast kan ik de laatste van Napalm Death aanraden, erg vet geproduceerd en enorm strak. En last but not least, alle cd's van Grip Inc. en Hypocrisy

Nou, hier moet je het maar ff mee doen. Het is een vrij breed lijstje, maar je kan zelf waarschijnlijk wel invullen welke stijl elke band heeft

Laatst bewerkt: 7 jan 2004
  15. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind [en zovelen met mij] de periode van 1980 - 1988 het creatieve hoogtepunt van Iron maiden, vooral een album zoals Seventh son of a Seventh son is in mijn ogen fantastisch, maar number of the beast is ook een album dat iedere metalfan behoort te hebben.

En @ The-Dentist, probeer eens een CD van Iced Earth, zoals eerder in deze draad al een discussie over gevoerd is, en eigelijk vinden de meeste mensen die regelmatig posten in deze draad IE wel goed [wat natuurlijk geen garantie is dat jij het goed vind].

Of je zit in de wat hardere hoek, dan vind ik Hate Eternal ook super, is de band van Morbid Angel gitarist Erik Rutan, verder vind ik dat er in de Death metal scene niet veel meer gebeurt, het is een grote op elkaar lijkende brij van bandjes die de zelfde muziek maken.
    1 Uitzondering moet ik nog maken en dat is Six Feet Under, als je ze nog niet kent, probeer dan eens Haunted te luisteren dat is hun eerste CD en die is gewoon BAGGERVET, dat geluid is zo machtig daar kan geen gabbertranceweetikalnietwathouseblubber tegen op!!!

16. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Da-Z wat een toeval allemaal dan, zo kom je nog eens ergens achter als je wat post:)
    Ik zal wel even een lijstje maken, en dan ga ik eens langs de velvet binnenkort (not-mainstream cd winkel hier in dordt)
    Thanx 4 de aanraders
    Trouwens wel een coole naam SUPERJOINT RITUAL hahaha :)

Panzer: Ik zal Iced earth ook wel een keer luisteren ja, daar heb ik vaker van gehoord,
    Ik zal dus iig wel een lijstje maken en dan richting de cd winkel eerdaags:)

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    mss is de hardcore wel iets voor je... het lijkt enigzins op een kruising tussen house en metal, en dan heel bruut... :p wat een vergelijking :D

maar als je eens een hardcore cd-tje wilt checken: 'Hatebreed - The Rise op Brutality' is dit jaar verschenen (oh nee, vorig jaar natuurlijk :p), en deze cd hoort imo (en velen met mij) tot het betere hardcore-werk...

andere bekende hardcore bands (mss. om even te downloaden... sssstt ;)) zijn Sick of it All, In Flames, Agnostic Front, Chimaira (mijn persoonlijke favo band van dit moment) en Biohazard (legendarisch binnen de hardcore-scene)

18. Panzer

Leuk Bevonden:
    0
    En wat te denken van Madball, hun eerste: Set it off is nog steeds een klassieker, en verder zou ik die dubbel live CD van de Cromags dan eens luisteren, alhoewel ik niet denk dat tie nog makkelijk te vinden zal zijn............

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Aaaah, Cro Mags, die zijn echt te gek! Hun ouwe maar ook hun 'nieuwe' werk blijft goed (en dan bedoel ik niet die troep die Harley Flanagan heeft uitgebracht, maar de Alpha Omega cd :))

En die live cd is inderdaad een klassieker!

20. Iron Maiden

Iron Maiden kikkE op jezelf.....

Leuk Bevonden:
    1
    iron maiden gonna get all of you

iron maiden is de beste band in de fucking hele wereld, yeh!!!!!!
    iced earth is ook fucking goed.

panzer jij bent cool, ken je alleen niet.
    maar ben het met je eens seventh son is heel goed.
    Up the irons, ik ben bij waldrock geweest van 2003waar maiden was..!!!!!!!!

zoek maar eens Bruce Dickinson op, nummers van zijn solo cariere naast maiden. die nummers zijn ook vet ; tears of the dragen en the tower.

IRON MAIDEN_O_

Laatst bewerkt: 8 jan 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina