1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik was een grote fan ten tijde van de Joey Belladonna periode en van Sound Of White Noise (nog steeds verplichte kost!). De Joey Belladonna periode heb ik nu wel een beetje afgesloten, beetje te ouderwetse koek en te arelaxte zang. Maar John Bush is natuurlijk geweldig, en daarom ben ik ook zo blij dat We've Come For You All weer zo' n kraker is. Maar about Stomp 442, tja, ik snap dat het ongein was, maar laat ze liever een goed metalnummer schrijven, dat hoor ik liever van ze ;)
     
  2. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Agreed!!!!
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Iemand hier eigenlijk bekend met D.R.I.?
     
  4. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dirty Rotten Imbicels???

    Ken ze alleen van naam zijn wel een beetje grondleggers geloof ik???

    Welke albums kan je me aanraden???
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Moet toch ook maar eens op zoek naar wat nieuws. Als ik bovenstaande reacties hoor heb ik al een aantal bands om eens wat van te gaan beluisteren.
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Het zijn zeker grondleggers, van de crossover wel te verstaan. En alhoewel de oude platen zoals 'Dealing With It' geweldig zijn, heb ik een zwak voor hun latere platen. Dat is echte dikke metalmuziek met een goeie hardcoresaus. En dan niet wat tegenwoordig als metalcore gebracht wordt, maar meer zolas Suicidal Tendencies. Mijn favo platen: 'Full Speed Ahead' en 'Definition'. Full Speed Ahead is de laatste en is vooral heel zwaar en vet geproduceerd. Definition is de meest complete plaat van ze, veel variatie, strak geproduceerd en strakke nummers.

    Iedereen blijft hun oude werk geweldig vinden, terecht, maar het is hetzelfde als Iron Maiden. De oude platen zijn super strak, maar naarmate tijd vordert worden de technieken, productie en song schrijven beter. met de Dirty Rotten Imbeciles is dat zeker ook het geval. Check het eens uit zou ik zeggen!
     
  7. Dennisjuhhh

    Dennisjuhhh \.. Super Fries ../

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Metal is mooie muziek.

    Maar ken er niks van..
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    nou, zie je nu geroepen om deze pagina's door te lezen en er wat van jouw gading uit te halen. Zit vast wel wat voor je tussen
     
  9. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Four of a kind vind ik een goeie cd van DRI :)
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Écht? Mmm, no offense maar ik vind het hun meest waardeloze. Slechte productie en matige nummers. Maar smaken verschillen natuurlijk. Voor de rest nog een beetje bezig met metal The_Dentist? Je vroeg enige tijd nog geleden om tips, heb je nog iets kunnen vinden?
     
  11. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind die cd echt goed ja, serieus.
    Smaken verschillen natuurlijk idd, das waar.
    Nou moet ik er overigens wel bijzeggen dat ik verder niet al te veel ken van DRI (helaas), misschien maar weer eens een cd'tje van luisteren binnenkort.
    Maarre, om je vraag te beantwoorden, luister idd steeds weer meer en meer metal.
    Pas oa cd van Kreator gekocht "live creation" heet ie.
    Een live-cd met alle bekende nummers erop, echt heel erg waanzinnig goed.
    En God hates us all gekocht van Slayer.
    Ik ben helemaal weg van die cd, alleen moest ik aan het begin een beetje wennen aan de "nieuwe" style van zingen/schreeuwen van Tom Araya.
    Maar Slayer blijft doorgaan op de manier zoals ze 20 jaar geleden begonnen zijn: gewoon harde metal maken dus.
    En dat kan je ook niet van iedere band zeggen, dus dat vind ik een goeie zaak dat Slayer wel zo door is blijven gaan.
    Verder luister ik momenteel ook veel naar Entombed (Left hand path) en Death.
    Maar ik ga nog steeds eerdaags een aantal cd'tjes luisteren van oa iced earth en the haunted (hadden jullie aangeraden)
    Maarja, ik heb ook niet altijd zoveel tijd voor van alles, maar binnenkort komt het er wel van.
    Ik ga eerdaags ook eens die live-dvd van Slayer kopen (war at the warzone ofzo heet ie)
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Die live-dvd is geweldig!!! Het is een van de weinige metal-dvd's die de moeite waard is. Krijg je geen spijt van, gegarandeerd. Slayer blijft gewoon goed. Voorbeeld, ik heb meerdere vrienden die ooit gek waren van metal maar nu bezig zijn met techno, klassieke muziek, rock, etc. Met andere woorden: metal boeit ze niet meer. Toch blijven ze allemaal 1 band goed vinden: Slayer! De meesten blijven elke nieuwe release van Slayer kopen, zegt toch wel iets toch?
     
  13. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Slayer is natuurlijk ook gewoon geweldig.
    En live al helemaal, dat was al snel duidelijk toen ik heel lang terug voor het eerst slayer hoorde, "live undead" was de eerste plaat (vinyl dus) die ik ooit te horen kreeg van Slayer.
    En ik heb ze dus ook nog een keer live gezien samen met oa Megadeth, waanzinnig gewoon.
    Van Megadeth heb ik trouwens ook een live-DVD, Rude awakening.
    Ook supergoed, maarja, ik ben dan ook heel erg gek van Megadeth
    Maar je hebt gelijk, het zegt inderdaad wel iets over Slayer. :)
     
  14. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    gisteren ben ik op Metalfest 2004 in de 013 geweest:

    Morbid Angel [​IMG][​IMG]
    Macabre[​IMG]
    Chimaira[​IMG]
    Brutus
    Cephalic Carnage (FUCKING HELL)


    en onderaan Epica en Orphanage [​IMG]

    met lots of beer was het een ontzettend vette dag... vooral Morbid Angel heeft me helemaal overhoop geblazen; ik kende hun muziek amper, maar het ragt als een trein...
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Weet iemand bands in de stijl van Nirvana en Kittie, Human Waste Project? Nirvana is erg goed, maar op een gegeven moment wil je toch eens een nieuw nummer. Kittie vind ik ook erg top, Human Waste Project komt daarbij in de buurt qua stijl (zijn 2 vrouwenbands). Nog meer echte vrouwen (nu-)metal bands (en dan geen gothic)?
     
  16. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    pearl jam, puddle of mud?
     
  17. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb van metalfest wat negatieve reacties gehoord van een vriend van mij: het geluid was erg slecht

    Maar voor mij goed nieuws..ik wil het gewoon even kwijt.....ik heb mijn platenspeler weer aan kunnen sluiten en heb alles van maiden op vinyl dus voor mij weer rocken!!!
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vet. Vanmiddag nummer van Kreator gehoord. Klonk goed, op zoek naar meer nummers (van ze).
     
  19. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik luister sinds enkele maanden ook naar Metal, wel meer het softere werk. Ik begon met Metal opera, Avantasia. Echt super vind ik dat, daar krijg ik echt kippenvel van.

    Verder nog Nightwish, Aina, Epica... Naja, ik zal nooit volledig metaliseren, maar ik vind dit best relaxed. :cool:
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ach ja, je moet het een beetje aanwennen. In het begin luisterde ik ook niet naar alle hardere metal, maar naar verloop van tijd luisterde ik van alles met metal. Een vriend begon ook soft toen ik al aan de harde metalwas en vond een poosie later de hardere metal ook goed:D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina