1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ben eerlijk gezegd niet zo gek van live-cd's dat is ook de reden dat ik hem nog nooit geluisterd heb. Maar ik zal je advies opvolgen ;)

    2 shirts voor 12 euro.. das een goede deal.. waar?
     
  2. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee Alleen AiA was 12 euro, maar das niet veel, en het was op Waldrock trouwens!!
     
  3. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    In ons kikkerlandje zijn ook een hoop toffe metalbands !
    De meeste daarvan breken (nog) niet door omdat dat moeilijk is zonder support van grote geldschieters enzo...
    De minder bekende bands spelen dan ook in de zogenaamde 'underground metalscene', denk maar aan kleine zaaltjes en kroegen in Nederland.
    Ik organiseer samen met wat vrienden elke laatste Vrijdag van de maand een metalparty in Amsterdam West, we doen dit sinds begin 2002 geloof ik.
    De entree is altijd gratis want we hoeven er niet rijk van te worden...we geven elke metalband de kans om op een klein podium muziek te maken voor publiek.
    Tot nu toe een succes !
    Kijk voor meer info op mijn WSMA-site : http://www.westsidemetalattack.tk
    Er is een hoop talent in Holland !! Metal 4 ever
    }:]
     
  4. systemerror14

    systemerror14 Sonic Deaf Monkey

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    zweedse punk-metal: backyard babies .. ook wel stoer (de naam is wat minder)


    www.backyardbabies.com
    (stoer liedje tijdes de intro)
     
  5. systemerror14

    systemerror14 Sonic Deaf Monkey

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    het Murderdolls nummer I love to say fuck is ook vet, goeie riffs, en leuke tekst :p

    (but seriously, listen to the backyard babies :mad:)
     
  6. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    brand new hate van die backyard babies vind ik wel een aardig nummer, voor de rest is het ook niet slecht maar ik vind het toch niet fantastisch.

    dat nummer van de murderdolls (i love te say fuck) heeft idd leuke riffjes, jammer alleen dat ik die stem niet kan uitstaan:{. al hadden ze een andere zanger was het voor mij al een stuk beter geweest, ik weet niet hoe het komt:p.

    die nieuwe cd van the exploited (niet echt super mijn smaak, maar af en toe is het wel lekker om je agessie kwijt te raken) is ook lekker om te horen. you're a fucking bastard, en why are you doing this to me zijn lekkere nummers hoor.
     
  7. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de titel van deze thread niet een beetje slecht gekozen?
    Of wil je echt dat het enkelover metal gaat en niet over de andere stevige genres?

    On Topic:
    Een heel vette garage-band vind ik The Vines (tis niet echte garage)
    vooral outhataway en get free zijn vette nummers
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Er staat toch in de eerste post: ' Een algemene thread over alle metal/hard-rock/industrial/death/thrash/black/doom/punk etc stromingen'

    Dus post maar, en kijk maar :)
     
  9. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Valt me op dat nog niemand iets NNUUUUUU's heeft geplaatst.

    Maar tips van eigen bodem:

    Epica - The phantom Agony
    Na het verplichte out van oprichter en in mijn opzicht gezicht bepaler van After Forever, Mark Jansen, het nieuwe album.
    Gaat gewoon verder waar Decipher gestopt is, Goede zang, synth, grunts en klassieke koren.
    Verder ook weer wat arabische invloeden.
    Gewoon een prachtige cd.

    Verdere toevoeging, WAAR BLIJFT DE NIEUWE VAN ORPHANAGE.
    Ben te lui om zelf te zoeken, nieuwe van The Gathering is ook zeer goed, maar heeft al lang niets meer met metal te maken:).
    En als hier nog wat Goths komen, heeft iemand het album van Johannes Berthold al beluistert(Illuminate) en is hij goed.
    Heb geen zin om hem ergens te bestellen, en dat het niks is.

    p.s.

    Goth mag toch bij metal of niet soms ;).
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Psycho, ff kort vraagje. Jij noemt de term ' Illuminate' . Wat houdt dat in?
     
  11. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Illuminate is de band waarvoor hij verantwoordelijk was/is.
    Maar heeft nu een project opgestart onder zijn eigen naam.
    Maar die cd is hier nergens te krijgen, dus wilde zo even proberen als iemand hem al beluistert had.
    Heb niet echt zin om 18 euro uit te geven met bestellen, en dat het opeens totaal iets anders is.

    Illuminate is trouwens een beetje Classical/Cyber.
    Heeft veel weg van Lacrimosa, maar in plaats van de rock invloeden is het wat meer electronisch.

    Altijd lastig om muziek te defineren.;)
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Over het algemeen wordt "Metal" gebruikt als overkoepelende term.. Daarom en omdat anders de titel wel erg lang zou worden heb ik er maar voor gekozen om het Metal algemeen te noemen.
    Voor de rest zoals da-Z- al zei in mijn eerste post geef ik wat meer uitleg.
    Dus alle stevige genres :)

    Zelf hou ik ook niet alleen van Metal. Eigenlijk heb ik zo'n beetje van elk genre wel cd's thuis staan. Greep uit mijn cd collectie (artiesten dan)
    Type O Negative, Marilyn Manson, Rob Zombie, Six Feet Under, Slayer, Dub war, Stuck Mojo, Deep Purple, King Diamond, Sceptic Flesh, Callenish Circle, White Skull, Vomitory, Cold, Iced Earth, Ministry, L'ame Immortelle, The Crown en zelfs Bon Jovi :)
    (Blaze of Glory is gewoon een goed album)
    Zoals je ziet veel verschillende genre's :) en dit is maar een klein deel..
     
  13. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    En L'ame Immortelle is gewoon een heerlijke band.:)
    Ben ik per ongeluk bij terecht gekomen, moest een andere cd hebben, maar hoesjes hadden dezelfde kleur.
    Maar vond de "verkeerde cd beter dan die ik eigenlijk wilde hebben.
    Zo zie je maar dat je met verkeert grijpen ook iets moois kunt krijgen.
    Weet alleen niet meer welke cd ik eigenlijk wilde:mad:.

    Ben nu toevallig naar St anger het luisteren, valt tot nu toe nog mee, maar ben ook pas bij het 2de liedje.
     
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Iemand hier trouwens bekend met Acid Bath? Multi getalenteerde death metal band uit jaren '90 die helaas het blijltje erbij neergooide aangezien de bassist werd aangereden. Wel is daar de geweldige band 'Agents of Oblivion' uit voortgegroeit. Maar Acid Bath blijft koning. Twee cd's: 'When the Kite String Pops' en 'Paegan Terrorism Tactics'
     
  15. systemerror14

    systemerror14 Sonic Deaf Monkey

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind st. anger zo verplicht overkomen, ik bedoel bijvoorbeeld het nummer St. Anger.. het is 6 minuten ofzo, en voortdurend hetzelfde. er zit amper tekst in, en ook geen solo's om het "fris"te houden. het nummer begint ergens in et midden op zich gewoon weer opnieuw :confused:
    en James moet echt wel betere teksten kunnen schrijven dan dit.
    bijvoorbeeld in het nummer ALL WITHIN MY HANDS (een van de betere van het album opeens: Kill Kill Kill Kill!! Kill Kill Kill.....Kill Kill...Kill Kill Kill Kill... Kill Kill Kill Kill (you get the point)

    offeh: I'm madly in anger with you (in st. anger) dat is toch echt wel een heel vage zin.


    en nog wat depressief makend nieuws:
    KoRn werkt al een tijdje aan een nieuw album (so far so good) en heeft gezegd dat ze weer RAW metal gaan maken (ala hun eerste CD, beter dus) maar nu las ik laatst op de koRn site dat ze al een isingle hebben gereleast. nou ik benieuwd/blij naar dat nummer zoeken. Op he officiele forum heeft Jonathan Davis zelf de link naar het nummer gepost. ik download et....(this is where it goes wrong) HETIS MEER UNTOUCHABLES TROEP! 400 effecten.. echt 0 harde stukjes (mischien 4 seconden rond de 3e minuut) Jonathan's zeikstem weer tevoorschijn gehaald. terwijl die nog zo stoer klonk in Blind, Shoots & Ladders en nog veel andere ouwe nummers van hun
    Het nummer heet trouwes I DID MY TIME.
    (als je ernaar zoekt op kazaa krijg je vet veel versies, maar dat is bijna allemaal A.D.I.D.A.S. (je weet wel dat nummer wat die domme rappers hebben genept) behalve een paar. k heb de goeie eruit weten te zoeken. check de filename. de goeie is:

    01-korn-did my time-did my time (1).mp3

    die (1) weet ik niet zeker of die derbij hoort, ik denk et wel
     
  16. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Waar is de tijd gebleven dat jonathan krijsend op de grond lag bij Daddy.(niet te verwarren met het o zo slechte Hey daddy)
    Of de wereld bij elkaar schreeuwd bij Faget.
    Daarna ging het snel bergafwaards.
    2de cd was ook nog goed, maar daarna werd het een beetje te hip.
    Maar bij het vorig album zeiden ze al dat ze terug gingen naar hun roots, niet dus.

    Ben ondertussen bij liedje 5 van st. anger, en het begint echt eentonig te worden.
    Alles lijkt op elkaar.
    En dan duren die liedjes ook nog veels te lang.
    Maar misschien wordt het nog wel beter.(altijd hoop houden):mad:
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hehe ik ben L'ame Immortalle op een soort gelijke manier tegen gekomen.. Ging was CD's luisteren bij "the Graveyard" iemand voor mij had een CD van hun geluisterd en die stond nog op, dus ik doe de koptelefoons op en zei na 2 seconden al tegen die verkoper "weet niet wat dit is maar doe die er in ieder geval maar bij" :)

    Acid Bath ken ik trouwens ook, helaas geen cd van.. Dat is zo'n band waar ik nog steeds een cd van moet kopen. (en dat zijn er al zo veel.. blah)

    Blah.. KoRn is echt na die eerste CD alleen maar bergafwaarts gegaan. de "Life is Peachy" (2eCD) ging ook nog wel. Maar het enige wat ik nu nog steeds van hun opzet is de 1ste. Zonde eigenlijk want ik had wel willen zien hoe ze nu speelden als ze het geluid van de 1ste hadden voortgezet.
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Serieus? Je kent het? En je hebt er geen cd van? Ooow man:'-( !! als je hem koopt zorg er dan voor dat je die eerste plaat van ze te pakken krijgt (When the Kite String Pops). Ow ow ow die plaat _O_ _O_ _O_


    Om het nog sterker te stellen: een xbw-lid hiero wás een metalliefhebber maar luistert tegenwoordig alleen nog maar naar techno en trance enzo. Maakt niet uit waarnaar je luistert ofzo, maar het grappige is dat Acid Bath nog regelmatig in zijn cd-lade ligt. Deze muziek is gewoon muziekbarriéreoverschrijdend (!!scrabble highscore!!)
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2003
  19. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    He, he, he Techno en Progressive geen Trance. Maar Acid Bath is echt een van die verborgen juweeltjes van de metal industrie. De cd "When the Kite String Pops" is echt de bruutste cd aller tijden.

    Alleen het hoesje al; een schilderij gemaakt door John Wayne Gacy een van Amerika's meest geflipte massa moordenaars! En hun titels zijn legendarisch goed; Bones of Babydolls, Jezebel, Scream of the Butterfly, the Morticians Flame etc. etc
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Yep ik ken ze wel.. eerlijk gezegd niet zoveel van ze gehoord maar genoeg om een cd van ze te willen :) Maar ja je weet hoe dat gaat.. Als er net een nieuwe van een andere band ligt heb je zoiets van nou die oude komt dan nog wel een keer :)

    Als je trouwens van het wat hardere werk houdt moet je de laatste van Sceptic Flesh eens luisteren..******Umeria Daemon (of zoiets)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina