1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    is dat niet die groep rond Dave Lombardo??

    hmm... ik zal eens wat van ze 'benedenladen' ;)
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Nou, ikzelf vind Nemesis (oooops ;)) helemaal te gek. Zie deze plaat maar als het vervolg op Nemesis, maar dan intenser en beter uitgerwerkt. En ik weet het, ik ben een Grip Inc. fan, maar deze plaat is een must have. Vrij korte nummers, maar intens!!!! Zelfs een nummer met flamengo gitaar die superbruut is!! Kopen Nemesis!
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nemesis heb ik zelf ook. En dat vind ik een goede cd van ze. Zal hem zeker van de week even gaan zoeken bij de lokale platenboer. thx for the tip.
    Korte nummers hoort gewoon bij die stijl. kort en intens is zoals het hoort :)

    Oh en egh. ik vind Nemesis ook helemaal te gek hoor :+
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Heel apart, maar de nieuwe Grip Inc. draait nu zijn 8e rondje en ondanks dat het vrij toegankelijke muziek is, ontdek ik veel; nieuwe zooi. Melodie is nóg belangrijker geworden, evenals stuwende beats. Het lijkt wel alsof ze een deal hebben gemaakt met Rammstein qua pakkendheid en theatraal-heid (mmmm, niet zeker van dat woord ;)). Wat een beukcd zeg!!
    Dit is hoe moderne metal moet klinken!
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ken ze nog niet, wordt denk snel tijd daar verandering in te brengen zo te lezen.
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Zeker doen! Hij draait z'n 11e rondje nu en jezus jezus jezus, als ik een meisje was zou ik gaan huilen van genot ;)
     
  7. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    woah sinds gisteren ken ik een nieuwe onbekende band maar 't klinkt wel supervet, soort folk-metal is 't
    Finntroll heet 't
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    lol.. onbekende band voor jou bedoel je dan ;)
    Als je hun goed vind moet je zeker deze eens proberen:
    THYRFING Urkraft
    Is in hetzelfde straatje een beetje als Finntroll.

    Wat je misschien ook wel goed zou vinden dan zijn Sorg en Therion.
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hahaha, Finntroll, wel een coole band. De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat ik te maken had met een opgefokte versie van Skyclad (hebben die ook nooit eens een cd opgenomen met de titel Folkamon?). Skyclad, those were the days, bestaan die eigenlijk nog????
     
  10. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Grip inc. heb ik niets van maar ik ben al sinds dat ik de eerste keer slayer hoorde Lombardo fan, je zus wat een drummer, nog steeds 1 van mijn favo drummers, de invloed die deze man op complete volkstammen drummers heeft gehad is onmeetbaar!!!
     
  11. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    dat THYRFING Urkraft is ook gaaf hoor:D
    sorg en therion heb ik nog niet gehoord
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Sorg en Therion is op zich niet dezelfde stijl als Thyrfing. Maar als je die band goed vind kan het zijn dat je die andere 2 ook wel ziet zitten.

    Balen, dacht gister ff die nieuwe van Grip inc te halen, nog bij frs (niet dat ik hem daar waarschijnlijk gekocht had met hun +5 euro prijzen) nog bij Media markt.. argh..
    Uit frustratie bijna die nieuwe verzamel cd van Guns & Roses gekocht (ze hadden echt niets intressants bij MM) . Toen uit pure ellende tomb raider dvd gekocht. Zit nu te twijfelen of ik toch niet beter die G&R cd had kunnen kopen :mad:
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Helemaal mee eens! Hij heeft een zeer eigen stijl, vrij los en eigenlijk best vaak slordig, maar ook zeer ritmisch gevoelig qua intonatie. Lombardo is koning!!! Maar check de cd eerst ff voordat je 'm koopt, ik blijf het nog steeds een zeeeeer geweldige cd, maar ik merk dat een hoop mensen er moeite mee hebben. Het is een vrij verwarende stijl omdat er zeer veel verschillende stijlen in worden verwerkt.
    Ach, kijk ook maar, zolang je maar niet de keuze maakt voor een Tomb Raider-dvd, want dan ben je pas écht de weg kwijt ;) :D
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kent iemand Carcass? Heb gister wat van ze gehoord en beviel me prima. Thuis maar eens wat meer luisteren vanmiddag.
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Carcass....
    Hell yeah! De drumintro en vervolgens de gitaarriff van "Corporal Jigsore Quandary" is geniaal! Een van de beste death metal bands ooit, jammer dat ze gesplit zijn
     
  16. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2004
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    zeker goeie deal.. ben ook vrij goedkoop aan dat setje gekomen. zeker doen!!
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem gister ff op de kop getikt voor 13 euro bij de Fame, en wat een drummer is die Lombardo [what's new.......], niet van deze wereld gewoon...........
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zaterdag de nieuwe van soulfly beluisterd.
    Vind het wel een aardige cd geworden.. Vond hem niet helemaal tegek maar ook zeker niet slecht. als ik punten zou moeten geven een 8.
    Denk wel dat ik hem ga kopen, alleen dan de digipack versie.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina