[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ff omhoog kicken :)

    Heb vorige week de nieuwe dubbelaar van Therion gekocht. Eén woord: magistraal!!!! Ze kruisen (power)metal met een 170 koppig orkest. Een erg indrukwekkende cd waar geen vullers op staan. Elk nummer is anders en heeft zijn eigen charme. Deze cd's komen hoog in mijn eindjaarlijst te staan :).

    Tip: heb je interesse in deze cd, haal 'm dan nu. Het is nu nog een limited edition voor 20 euro's waar je allebei de cd's (Lemuria & Sirius B) voor krijgt. Over twee maanden worden ze apart verkocht voor 18 pleuro's per stuk!! Opschieten dus!
     
  2. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip! }:]
     
  3. vodka_mike80

    vodka_mike80 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb paar dagen terug Peter Pan Speedrock -> Lucky bastards gehaald.....(nadat deze cd op vakkundige wijze, en nog enkele anderen, uit mijn auto zijn weggehaald). Waarvoor mijn dank! (niet dus.....grrrrrr)
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Slipknots nieuwe album zojuist binnen, heerlijke plaat.
     
  5. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Kvind hem ook goed :) Ben eigenlijk wel blij dat die zanger (what-ever his name is :p) amper meer schreeuwt en tenminste btje zingt :D
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Vind eerlijk gezegd die nieuwe Slipknot plaat behoorlijk tegenvallen. Ze maken ineens standaard rocknummers, terwijl ze juist altijd zo heerlijk gecontroleerd chaotisch waren :'-(
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
  8. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Even deze draag omhoog trappen. Ben gisteren naar Ignite in het Patronaat, Haarlem geweest. Echt heel vet. Superchille sfeer daar, heb het wel eens anders meegemaakt, dat omdat ik er niet "alternatief" uit zie dat ze een beetje gaan kloten, maar hier was iedereen gewoon cool.
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ignite? Hmmm, mijn ex was daar altijd helemaal weg van, heb zelf de hype rondom de muziek nooit echt begrepen :)

    Gisteren trouwens de nieuwe Reverend Horton Heat ('Revival') gekocht. De Rev wordt een beetje oud (lees: meer langzamere nummers) maar zijn rockabilly punk stijl is zo fantastisch. Aanradertje. Echter, zijn beste album van hem blijft altijd nog 'Spend a Night in a Box'. Kopen en binnen twee maanden heb je gegarandeerd een dikke vetkuif op je kop en een galaxy 500 als auto :)
     
  10. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je ze wel eens live gezien? Ik heb nadat ik ze daar gezien heb wat nummertjes gedownload, echt een stuk minder meteen. Ervoor waren ook Painted Smile en Among the Living, waren ook wel ok, niet echt mijn muziek alleen.
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Off Topic Yohoo, Tha Messenjah is gewoon The Platypuss, yo bitch, ownage. "West Side The Best Side Where Thugs Wanne Die" (of speel jij niet in de Seysss video?
     
  12. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Niet echt lieve jongen. Denk dat je me verward met tha messenger ofzo;).
     
  13. Stryker

    Stryker *

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Ignite is toch geen metal? Tenminste wat ik van ze gehoord had, was het meer punk. Oh wacht jij houdt niet zo van 'in het hokjes plaatsen van bands'. :eek: :)
     
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ignite werd gezien als de nieuwe belofte voor de hardcore omdat ze een zanger hadden die écht kon zingen :). Ik heb ze nooit live gezien, maar daar kan ik me wel van voorstellen dat ze superdik zijn, dat is namelijk altijd het geval met hardcore bands. Neem nu agnostic front, live zijn ze echt vet, maar dan check je een cd, dan zijn ze waardeloos. De enige bands die op cd ook interessant zijn, zijn toch DRI, Suicidal en Cro Mags
     
  15. vodka_mike80

    vodka_mike80 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Ignite live gezien in Maastricht, ploate zaal in (volgens mij November 200:cool:. Goeie live-set, alleen jammer van dat gepreek er tussen door (anti bush, save the whales). Verder een topband!! :)
     
  16. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Veel mensen vinden in de muziek het geschreeuw niet mooi omdat ze het geen gehoor vinden als gezang. Het geschreeuw in de muziek van voornamelijk Metal bands behoort niet tot zang maar tot instrumentaal.
     
  17. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Hahaha, hoe droog. Ik vind meningen 'opdringen' op zulke manier niet erg fijn, je komt immers voor de muziek en niet om te horen hoe zij (bijv.) over Bush denken.
     
  18. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff, een kikckje omhoog, Scorpions gezien op ACRF, en hoewel de band me nooit zo lag, moet ik wel zeggen dat ik rock you like a hurricane erg lekker vind, heb laatst ook nog de metal tribute to ABBA gedo..eh,heuhem gekocht en dat is ook een lekker plaatje.
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    de tribute aan ABBA....? Eeehm Panzer, gaat hjet nog goed met je? ;)
    Maarre, staat daar toevallig ook de band At Vance op?
     
  20. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker, Money money money, en ff voor de duidelijkheid [het gaat idd goed met me, dank je] ik vind het wel een leuk plaatje niet om te kopen maar gewoon om ff lekker te luisteren, en ik vrees dat Jorg bij At vance zingt?, ff luisteren nog!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina