1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    De beste cd van Death? Goeie vraag. De ene keer is het Symbolic omdat 'ie zo mooi uitgebalanceerd is,d an is het weer Human met z'n beukers. Dan weer Individual Thought Patterns vanwege zijn 'freakyheid', maar daarna is het weer 'the Sound of Perseverance' omdat Chuck daar alles uit de kast trekt (inclusief zijn zang :)). De oudere platen van Death trekken me wat minder, die draai ik puur voor de herinneringen aan die tijd (alhoewel ik de plaat na Leprosy, 'Spiritual Healing', nooit echt goed geluisterd heb)
    Ik denk dat ik nu ga voor Human, maar dat zal wel weer komen omdat ik helemaal uit mijn plaat ging van de video van 'Lack of Comprehension'. Heb vanochtend Human zitten draaien in de auto, in een woord: fan-tas-tisch.
     
  2. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga toch voor symbolic. Het was de eerste plaat van death die ik hoorde en ik vond het meteen geweldig. Human en Individual thought pattern vind ik ook erg mooie platen. maar beste cd van death vind ik zelf toch echt symbolic :D
     
  3. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet eerlijk bekennen dat Symbolic in mijn collectie nog ontbreekt:mad:
    Voor de rest heb ik alle cd's van Death.
    Individual thought patterns vind ik toch de minste cd van Death, dan vooral vanwege de harde bassline die erin verwerkt is.
    Death is geen Primus vind ik dus ja... die bass had iets minder gemogen.
    Trouwens... Spiritual Healing is een hele goeie cd.
    Dat was de eerste cd die ik hoorde van Death, en bij de eerste tonen van 'Living monstrosity' was ik meteen verkocht.
    Helemaal grijs gedraaid die cd :)
    Wat ik ook zo kenmerkend vind aan Death, ik weet niet of jullie dat wel eens is opgevallen...
    Een refrein (al dan niet met de titel vd song erin verwerkt) komt zo'n beetje altijd maar 2 keer voor in een nummer van Death (ipv 3 of 4 keer)
    Kijk naar nr's als Pull the plug, Choke on it, Born Dead, The Philosepher, Spirit Crusher, Flesh and the power it holds, enz enz enz...
    Ik vind dat in zekere zin erg stoer gedaan, omdat een groot gedeelte vd song op zich dan bestaat uit comletten en/of een muziekaal gedeelte waardoor het nummer sowieso blijft boeien.
    Is het nog te volgen? Nahja...luister die nummers maar eens, misschien begrijp je het dan:)
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm, dat vind ik uist het nadeel van Death. De nummers zijn allemaal volgens een vast stramien opgezet. Couplet-bridge-refrein-couplet-bridge-refrein-tussenstuk-bridge-refrein. Maarja, die gozer heeft het talent (gehad) om zulke fantastische riffs aan elkaar te nreien dat ik het dat allemaal vergeef. En The Dentist, koop Symbolic NU!! Hij ligt overal voor maar 10 euro!
     
  5. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha... tja.. ik ren snel naar de winkel :)
    Maarre.. Ik vind het juist wel wat hebben dat al die nummers een beetje die opbouw hebben..
    Waarom? Tja het is herkenbaar, maar blijft wel boeien.
    Het lijkt misschien simplistisch, maar met de die boeiende riffs en muzikele genialiteiten zitten er toch een hoop verrassingselementen en afwisseling in zijn muziek.
    Ik kan overigens maar weinig bands bedenken die muzikaal en in hun teksten zo geniaal zijn/waren en bleven.
    Waarom dit me ook zo aanspreekt is het volgende:
    Veel bands veranderen na verloop van tijd vaak radicaal van style van spelen.
    Goed voorbeeld is Metallica.
    Eerste 4 (vijf misschien) cd's waren super.
    Daarna werd het in mijn ogen puur bagger.
    Een cd waar nummers opstaan zoals whisky in the jar (wat een klote nummer) en daarna nummers zoals st. anger met die vreselijke drums (pannedeksels) en te laag gestemde gitaren.
    Man wat een drama.
    En dan nog die bassist van Suicidal tendencies die totaal niet bij Metallica past...
    Nee Metallica heeft mij betreft helemaal afgedaan.
    Te meer een reden dat ik Death altijd goed ben blijven vinden omdat Chuck tenminste vasthield aan z'n eigen style voor Death, en godzijdank voor andere experimentele dingen de band Control Denied heeft opgericht toen destijds.
     
  6. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij MetallicA vind ik het dus juist heel erg boeiend, dat ze andere stijlen hebben geprobeerd. Natuurlijk is niet iedereen blij met de veranderingen die MetallicA heeft gedaan, maar als je goed naar ieder nummer in die 'verkeerde' periode's luistert, dan hoor je toch echt de MetallicA sound. Natuurlijk zijn de nummers van o.a. load en reload rustiger en vallen ze minder op tussen bv. whiplash, seek and destroy en ride the lightning, maar het MetallicA geluid zweeft toch tussen die nummers door. Ik vind dat opzich wel bijzonder, voor een band die een grote ommekeer heeft gemaakt kwa muziek. En tsja, de nieuwe bassist rob... Ik had eerlijk gezegd liever jason, maar die paste er eigenlijk ook niet tussen (hij was nog steeds meer fan van MetallicA dan een bandlid..). Het punt is, nu ik het zo bekijk, dat er eigenlijk helemaal niks klopt aan MetallicA. Ze hebben de meest rare dingen gedaan door hun geschiedenis heen en toch blijven ze me boeien en zal ik voorlopig nog de metallica platen grijs draaien (de ene meer als de andere) en inderdaad, St. Anger is een hele vreemde plaat en toch zit weer de MetallicA sound er doorheen.
     
  7. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Tsja Slayer heeft door de jaren heen ook hun eigen geluid in elke plaat weten te verwerken maar het verschil tussen hun en Metallica is dat Slayer na een mindere CD, Divine Intervention, weer steeds beter is geworden. Op dit moment is God Hates Us All mijn favoriete Slayer CD.
     
  8. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die het willen weten...
    Vanavond organiseer ik in Amsterdam weer een metalfeest waar drie bands uit Duitsland zullen optreden : Abbadon, Laid in Ashes en Execrate.
    Het word een lange avond met Death- en Blackmetal en iedereen die zin heeft om daarbij te zijn is welkom.
    Entree is gratis en het begint om een uur of 9.

    adres : van Rensselaerstraat 12 in Amsterdam West.
    Als je een routebeschrijving wilt moet je maar even kijken op : http://www.geocities.com/wsma666

    Er komen ook wat mensen van het blad Aarschok om een stuk te schrijven over deze avond :D
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Heeej cool, deutsche toten metahl! Westside Metal Attack, ziet er goed uit. Hoe ben je op dit idee gekomen?
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Of het echt metal is weet ik niet, maar 3 Oktober komt Papa Roach wederom in NL.
    In 013 in Tilburg wel te verstaan.

    * gaat morgen kaartje kopen
     
  11. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd ook maar net wat je tof vind ja.
    Als een band redelijk van style veranderd is het altijd maar de vraag of het je wel of niet aanspreekt.
    En bij Metallica, tja... Metallica is sowieso wel een band waar je veel respect moet hebben maarja die style he... ik vind het jammer.
    Ik luister altijd met gemengde gevoelens naar nrs als St Anger omdat het wel metallica is, maar ik het gewoon niet meer zo tof vind als vroeger.
    En wat Slayer betreft, ik vind Divine Inventation wel goed.
    En God hates us all is helemaal geweldig. Idd een superplaat!
     
  12. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    "Divine Intervention" een mindere plaat???

    Laat da-Z- het maar niet horen!!!
    En terecht alleen het drumintro van Killing Fields verdient al een eervolle vermelding, kijk het hoeft niet je stijl te zijn maar dit is algemeen beschouwt echt niet de minste Slayer plaat, en nu we het er toch over hebben ik vind eigenlijk dat de mannen van Slayer nog nooit een slechte/mindere plaat afgeleverd hebben!!!
     
  13. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is iets meer als twee jaar geleden begonnen...
    Gewoon een keer een metalfeest geven met een paar bands die optreden, o.a. de band waar ik toen in speelde.
    Was dus heel gezellig en voor herhaling vatbaar !
    Ondertussen zijn we een paar jaar verder en loopt onze 'hobby' behoorlijk uit de hand...op een positieve manier :D
    In September doen we het weer en speelt er ook nog een band uit Oostenrijk, lekker internationaal aan het worden zo !
    De website van WSMA ben ik nu even aan het opknappen maar hou het in de gaten en kom een keer kijken als je zin hebt, gisteren was het echt beestachtig.
    Die Duitsers kunnen een hoop herrie maken _O_
     
  14. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    HATEBREED is bevestigd om te spelen met Slipknot en Slayer!!!! En in Oktober staan ze in Nederland...

    ik weet wel dat ik ga, nog meer mensen??
     
  15. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst naar metallica (en korn en slipknot) geweest. Vaker metallica live gezien, slipknot en korn beide nooit. Slipknot is me echt vies tegengevallen (vooral als je vergelijkt met die liveclips van hun) ik had er echt meer van verwacht. Ze stonden er maar als een stelletje houten poppen bij... Nou, de muppets zouden er jaloers op zijn. Allemaal (geacteerd) samen bij stukken tegelijk headbangen. Het was meer acteren dan live spelen. Het leken wel danspasjes. Ik bedoel, je bent dan wel in een klein landje, maar dan mag je als band toch nog wel helemaal gek worden daar op het podium. Ze hoeven zich niet in te houden voor ons... Slayer heb ik afgelopen dynamo nog live gezien (2de keer) maar nu stond ik 1e rij (vorige keer zo een beetje achteraan). Ze spelen live echt geweldig en ZO zou een metalband live moeten spelen. In dat opzicht vind ik slipknot echt een stel amateuristische prutsers (nu krijg ik volgens mij wat mensen over mij heen }:] ). En hatebreed... Ik heb er zelf niet zo veel mee. Een TE andere stijl dan slipknot en slayer, dat werkt niet echt. Tenminste, bij metallica (gaan we weer) met korn en slipknot was het (bij mij in de buurt(vooraan)) niet gezellig. Al die fans gingen zo op elkaar zitten zeiken, dat korn beter was dan slipknot en andersom.. echt triest. MetallicA was toch de beste van heel die avond (ZELFS DYERS EVE GESPEELD!!!! _O_ ). Al vond ik Korn live zeker niet slecht. Ik ben geen fan van hun, luister weinig tot niet naar hun muziek maar ze deden hun ding goed daar.
    Conclusie, nee ik ga niet naar hatebreed, slipknot en slayer ;)
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2

    Slipknot (2 keer live gezien) vind ikzelf ook de minste van de 3, maar voor Hatebreed (1 keer live gezien) en zeker voor Slayer (0 keer live gezien :p ) ga ik echt wel...

    en die verschillende stijlen zijn juist zo vet aan deze avond; oldschool speedmetal + nu-metal + hardcore :D

    al had ik als nu-metal act liever een andere band gezien, maar goed, degene met wie ik ga is helemaal weg van Slipknot, dus ach... 't kan er mee door ;)
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Slayer ga ik weer zeker zien, dit wordt mijn 7e keer alweer :). Slayer zijn gewoon de koningen van de metal, niemand die hun overtreft
     
  18. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    I'm with da-Z-!!
     
  19. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0

    Hulde _O_ }:]
     
  20. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    iemand al die nieuwe album van nightwish gehoord, Once.
    Erg goed, en ik liep laatst in de stad ( Ede ) en bij de freerecordshop zag ik daar voor 5 euro een cd staan van B L A Z E, tenth dimension ( oude zanger van iron maiden ). had ik toch eens mazzel ^.^
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina