1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb S.E. nog niet gezien. Op large staan ook leuke prijsjes bij de cd's, alleen jammer dat het vaak zo lang duurt voor je het binnen hebt. Gaat zo 3 weken overheen (internetbankieren betaal-methode).
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    De nieuwe Rammstein cd komt volgens mij uit op 2 november, dus we kunnen nog wat geld sparen tot dan. Heeft iedereen de nieuwe clip gezien by the way? Amerika> Check 'm hier
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb hem een paar dagen terug gezien. Erg leuk dat ze op de maan staan te spelen. Die drumstel blijft vet, met die raket-look. Die zuurstofslang aan die gitaar. Superclip!
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Nieuwe Rammstein CD? _O_

    Volgens mij heb ik er een tijd geleden gemist, min of meer vergeten :eek:. Heerlijke muziek.

    Edit/ ik las net ergens dat er geen ander album na Mutter (2001) is uitgekomen?
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  5. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Totally agrees :cool:

    Al was het alleen al voor het nummer Heaven's A Lie, wat ik persoonlijk een van de beste nummers ooit vind.

    Op de site van Rammstein is te lezen dat de cd inmiddels klaar is en onderweg is naar de drukkerijen. Ik denk dan ook dat hij eerder in de winkels zal gaan liggen dan november. Op diverse sites zie je overigens ook eind september als release datum staan. In ieder geval hoe eerder hoe beter wat mij betreft.

    De cd zal overigens 'Reise Reise' gaan heten en hier vind je de cover art + tracklist:

    http://www.rammstein.com/discography/alben/reise_reise.php

    De Amerika clip had ik toevallig gisteren nog bekeken via die site en het is zeker weer een toppertje. Ik moest hem alleen wel meer dan eens bekijken voordat ik hem pas echt ging waarderen, maar dat heb je wel vaker bij Rammstein. Ik moet zeggen dat ik de eerste single 'Mein Teil' wel iets beter vond dan 'Amerika'.

    Als je dan toch bezig bent moet je zeker ook nog de 'Live aus Berlin' dvd erbij halen. Ze geven hier echt een geweldige show weg. Oh, en ook nog de dvd 'Lichtspielhaus' met daarop elf videoclips en stukken uit diverse live shows :)
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb dvd Live Aus Berlin op pc en is erg vet. Rammstein staat denk ook wel bekend om hun spectaculaire live shows en des te meer baal ik dat ik geen kaarten heb voor het concert. Maar goed, eerst de gewone cd's, hun nieuwe cd's en dan de dvd's. Alles op zn tijd:D
     
  7. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    iemand al de nieuwe van nightwish gehoord -once, ook erg goed, van gothic-rock naar gothic- metal, veel beter dan ze vorige als je het mij vraagt.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb hem gehoord. Erg goed, vond de vorige ook goed (heb van de meesten maar een stuk gehoord). Hmm, mn lijst aan te schaffen cd's wordt erg groot.
     
  9. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb je 2 pagina's terug ook al gevraagd :cool: en toen heb ik er 1 pagina terug dit al op geantwoord:
    ;)
     
  10. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vergeet wel eens die dingen |:- |:-

    ik zal eens vertellen welke cd ik laatst hoorde en echt bagger vond:
    S&M van metallica.....

    trouwens wat denken jullie van U2 misschien geen metal, maar komt toch in de richting van poprock, ik luister hier ook graag naar..
    _O_ hulde aan U2 _O_
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2004
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    owkeee.... en nu? Heb je wellicht nog meer te vertellen? :{
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook geen wonderplaat, maar wat moeten we met deze info :confused:
     
  12. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch vond ik S&M niet slecht... Het was geen wonderplaat, maar toch. Je moet toegeven dat de intro van Battery gewoon schitterend was. Vooral de softere nummers van metallica (de ballads dus) klinken geweldig met dat orkest erbij. Het was vooral in die periode dat metallica een aantal (lees: heel veel) rare stappen nam en verschillende kanten opging kwa muziek o.a. Metallica is daarom ook heel anders gaan klinken dan de eerste 4 albums. The black album (5de album) was al totaal anders. Toen load en reload uitkwamen was het hek helemaal van de dam. Toch hoor je overal de metallica sound doorheen (dus ook door S&M) dat is toch wel een prestatie. En toch, die laatste cd van hun (st. anger)... ik weet het niet. Het is in ieder geval niet wat ik van dat album had verwacht.
     
  13. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    da-z ik zeg het ff, ik geef daar geen info mee maar mijn mening, da tik er bijna niks aan vind, maargoed wat vinden jullie van dream theater, ik vind het erg goed, lekker rustig muziek, en somige nummers weer hard, en de langste nummer ooit, Change of seasons 25 min ongeveer, maar erg goed
     
  14. Halogamer

    Halogamer manowarfreak

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Manowar Manowar Manowar _O_ _O_ _O_ Manowar
    Iced Earth Iced Earth Iced Earth _O_ _O_ _O_
     
  15. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    Manowar is een fuckin karikatuur van zichzelf


    en Iced Earth is gay
     
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb er wat van gehoord en zelfs een stukje van een DVD gezien op school, maar kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Al moet ik toegeven dat ik me er verder ook niet in verdiept heb.
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dream Theater vind ik persoonlijk een van de beste prog-bands. Zoveel mensen die denken dat ze een soort jazz maken (ik geef toe, ik was er ook zo een). Toen ik echter hun laatste album hoorde ('Train of Thought') werd ik totaal weggeblazen. Zoveel intensiteit, vakmanschap, complexiteit en vooral, vette vette metalriffs!!! Ik ben nu druk bezig hun cd-collectie bij elkaar te sprokkelen en ik moet echt bekennen dat ik mezelf wel voor mijn kop kan slaan dat ik ze niet eerder ben gaan luisteren. De stijl? Metal die complex is, maar zeer goed luisterbaar (geen nuteloos gefreak en gepiel zogezegd ;))
     
  18. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Dan moet ik uitgerekend de verkeerde nummers hebben geluisterd. Of ik ben gewoon een metal-barbaar. :+
     
  19. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    manowar... nooit echt in verdiept. Ook ik zal dan wel naar de verkeerde nummers van Dream Theater hebben geluisterd, het is niet echt mijn stijl. En iced earth heeft wat vette riffs, maar om die nou in ieder nummer te stoppen :confused: ... Na 2 albums te hebben gehoord van hun lijkt het net of dat ieder nummer van hun een cover is van hun vorige nummer. Avril Lavigne heeft daar bv. ook last van, dus dat wil heel wat zeggen over iced earth :cool: (niet dat ik avril luister, ik zou niet durven... serieus)
     
  20. IcedToM

    IcedToM Guitarshredder

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week de nieuwe cd van Lamb of God opgepikt ; Ashes of the wake. Echt een meesterlijke cd, heerlijke progressieve thrash om je aggressie te ventileren. _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina