1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat doe je dan in deze draad? O-)
     
  2. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    en als de cd me niet bevalt? (zou kunnen.) ik download de cd eerst, als ik em goed vind, koop ik em.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2004
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Heb je ooit wel eens die zwarte grote oorwarmers zien hangen cq liggen op de balie van een muziekwinkel? Dat noemen ze koptelefoons. Je kan in een muziekwinkel luísteren naar de cd's alvorens ze te kopen. En als je Slayer niet leuk vindt raad ik je aan maar r&b te gaan luisteren, want metal vind je dan waarschijnlijk helemaal niks
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb 'Reise, Reise' gisteren gekocht, ik had me voorgenomen nog even door te sparen, maar goed.

    Nog niet zo veel van geluisterd, maar de nummers die ik goed heb beluisterd klinken in elk geval top. :cool:
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    God Hates Us All is zeker een aanrader van Slayer. Persoonlijk vind ik alleen Reign in Blood wel beter.
    Maar geen enkele hardrock/metal cd collectie is compleet zonder tenminste 1 Slayer cd :)

    Reise, Reise vind ik per keer dat ik hem luister beter worden. Voor mij heeft ie niet het nivo van Mutter, die vind ik zelf gewoon beter. Maar Reise, Reise is zeker 1 van hun betere cd's. Op Mutter na hun beste ;)
    En even bij het eerste nummer terug spoelen voor die easter egg he..
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Reise Reise is niet weg te slaan uit mijn cd speler. Ik zag dat hier een aantal mensen problemen hadden met de hoeveelheid ballads. Ik moet zeggen dat ik die juist het sterkst vind van de cd. Het meest heftige nummer (Keine Lust) is intens, maar het lijkt niet helemaal goed uitgewerkt, het mist iets aan het eind. Voor de rest zijn teksten meer dan fantastisch, met name die van (wederom) Keine Lust. Ik bedoel, lees dit nou eens, zieker dan dit wordt het gewoon niet :D
    "Ich hätte Lust mit großen Tieren,
    hab' keine Lust es zu riskieren
    Hab' keine Lust vom Schnee zu gehn,
    hab' keine Lust zu erfrieren
    Ich bleibe einfach liegen,
    und wieder zähle ich die Fliegen"

    Eén woord, fantastisch! Aanrader!! En Amour is echt amoureus :)
     
  7. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    da-Z-, ik bent het volkomen met je eens. Ook bij mij is ie niet uit mijn cd-speler weg te slaan.
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Slayer }:]
    Slayer }:] }:]
    Slayer }:] }:] }:]
    Slayer }:] }:] }:] }:]

    Begin er echt zin in te krijgen!! Nog twee nachtje slapen!! 8)
     
  9. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Kheb me een paar dagen geleden Some kind of monster collecters edition(Metallica8) ) gekocht, en kvind 't een hele vette cd, de movietrailer van hun gelijknamige film zit er ook bij:)
     
  10. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Reise, Reise nu ook, en hij is vet!! Alleen ik kan hem niet afspelen in mn xbox, dan loopt hij gewoon vast bij het opstarten :confused:
     
  11. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    -Kyuss
    -QOTSA
    -Karma to Burn
    -Melvins
    -Nebula
    -Slo Burn
    -Sgt. Sunshine
    -Unida
    -Gonga

    zon beetje de bands waar k nu veel nr luister. Niet echt Metal als waar de meeste hier naar luisteren vlgns mij. Maar k denk dat er ook te weinig animo is voor een stoner rock thread.
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Man, je mist Hermano in je rijtje. Is van zanger Josh Homme (Kyuss). Iestje betere stoner, kickt ass van elke band in je lijstje (op Kyuss na dan he ;))
     
  13. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Hermano is van John Garcia van Kyuss. O-)

    Maar je hebt gelijik ja, die was ik vergeten.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2004
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ooops :D
    Stoner is cool, maar na een tijdje word ik er toch een beetje melig van, dan zet ik liever de metalen stoner versie op, namelijk Crowbar. Die hebben dezelfde slepende riffs en ritmes die van links naar rechts vliegen, zéér lekker
     
  15. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie dit ook?
     
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Zo. Vanavond ff los. Slayer is in town :). Morgen weer bont, blauw en brak :'-(
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wel erg jammer dat Hatebreed uit het voorprogramma is...
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hatebreed? Die speelde toch een paar jaar geleden in het voorprogramma? Ik ben zeer benieuwd naar Mastodon, is een gave vernieuwende band. Slipknot is leuk om het een keer gezien te hebben :). Maar hoe je het wendt of keert, Slayer gaat weer alles wegblazen :)
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, ik vind persoonlijk Slipknot beter, maar dat is een kwestie an (wan) smaak, I guess. :)
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Soow, Slayer zit erop :).
    Na te laat angekomen te zijn voor Mastodon dankzij de wachtrijen bij de garderobe (waar ik notabene mijn trui en jas apart van elkaar moest ophangen á 1 euro 't stuk, stelletje naaiers!) waren mijn verwachtingen toch best hooggespannen voor Slipknot. Hun eerste album is gewoon goed, en alhoewel hun tweede minder was en de derde gewoon waardeloos is, had ik er best zin in. Nu zal ik wel weer over me heen krijgen dat ik bevooroordeeld ben, maar het optreden was gewoon matig. Dit was grotendeels te danken aan het matige geluid in de galmbak die Ahoy heet, maar ze stonden ook gewoon op de automatische piloot te spelen. De nummers van de cd's waren nauwelijks te herkennen en contact met het publiek was er ook weinig. Wat een tegenvaller zeg, had er veel meer van verwacht. Met name bij het troubadour stukje viel mijn broek af....jammer....

    Slayer daarentegen kickte in met een berevet en berehard geluid. Ze startten met Disciple en dat was ook direct het enige recente nummer wat ze speelden. Diabolus in Musica en Divine Intervention werden keihard genegeerd, geen enkel nummer werd ervan gespeeld. Van Seasons in the Abyss des te meer. Maar wat wil je met meester rammelaar Lombardo die op die cd zo onwijs lekker tekeer gaat. Voor de rest weinig nieuws onder de zon, hier een daar een onverwacht nummer (Fight til Death) en een mooie afsluiter genaamd Raining Blood waarbij het ook daadwerkelijk bloed regende van het plafond (en in de pit ;)).

    Leuk concert, niks bijzonders, maar Slayer blijft altijd een verademing tussen al het moderne nu-metal gezeik. Slayer rules! }:]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina