1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, volgens mij kun je Hatebreed beter in het Metalcore genre proppen, wat weer veel wegheeft van Punk Hardcore. Zelf luister ik meer naar Metalcore dan naar bands zoals Slayer.

    Ik moet je verbeteren. Slipknot heeft 4 albums. Van hun eerste album zijn maar 2000 exemplaren gemaakt (geloof ik), want ze moesten het uit eigen zak betalen. Het album heette Mate, Feed, Kill, Repeat. Maar goed, ik houd niet zo van Slipknot, tenminste niet meer. Als ik Metal luister, is het Industrial, of Nu-Metal, zoals Deftones, Static-X, Smile Empty Soul, Disturbed, en Soulfly (Trash Metal, toch ?)

    Ik luister meer naar Metalcore, zoals Avenged Sevenfold, Atreyu, Norma Jean, en Killswitch Engage. Ook luister ik veel naar Ska, Punk Rock, Pop-Punk, Punk Hardcore, Emo, Emocore, Post-Emo, etcetera.

    Momenteel luister ik naar bands zoals Five Iron Frenzy, Silverstein, Rufio, Avenged Sevenfold, en Motion City Soundtrack.

    [EDIT] Gaat dit topic nou ook over Emo, Punk, etcetera ? Anders maak ik daar wel een apart topic voor aan. =D [EDIT]
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2004
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Als je nou de ouwe Sepultura thrash metal noemt (ten tijde van Arise, en Beneath the Remains), dan zit je goed. Soulfly is gewoon hippe nu-metal

    De emo punk thread kan je hier: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=40875 vinden :)
     
  3. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, volgens mij las ik een paar jaar terug dat Soulfly Trash-Metal is. Maar goed, dat het Nu-Metal is, zal wel verklaren dat ik het leuk vind. =P

    Bedankt voor de link. =)
     
  4. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    net terug uit Ahoy en ik moet zeggen, dat ik het best naar mn zin heb gehad. ben nu al een tijdje fan van Slipknot en om ze dan eindelijk een keer live te zien is vet, zeker met dat sfeertje erom heen. maar eerlijk is eerlijk. Slayer speelde beter.
     
  5. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook nog wel slayer live willen zien... en toch heb ik geen spijt dat ik niet ben gegaan. Ik heb slayer afgelopen jaar al gezien op dynamo en toen speelde ze echt goed. Slipknot vind ik opzich wel meevallen. Die live clips van hun zijn wel bruut, maar als je ze dan bij het voorprogramma van MetallicA zag, maakte ze maar weinig waar van hun vette live shows. In dat opzicht kunnen ze nog wel wat van rammstein leren. Vette live show als je het op tv ziet, maar ook live zeker een vette show.
     
  6. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0

    Damn... jammer dat ik het gemist heb :mad:
    Denk je dat ze nog een keer komen volgend jaar als die nieuwe cd uit is???
     
  7. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel even een vraagje tussendoor: Zitten hier ook nog children of Bodom luisteraars? Ik luister het nu weer vrij regelmatig en blijf de nummers (vooral de solo's :cool: ) geweldig vinden. Live vond ik ze op dynamo ook helemaal geweldig, ik kan niet wachten totdat ze weer naar nederland komen :) . Wat is jullie mening over Children of Bodom?
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Al weer een tijdje terug dat ik ernaar geluisterd heb. Maar weer eens wat plaatjes afspelen. Ken ze niet zo goed, maar zover ik hoorde was het erg goed.
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Children of Bodom is heel erg gaaf, maar het is een typische band die je niet te vaak moet luisteren, want dan wordt het een beetje boring :).

    Enne...Slayer komt op zeker terug na hun nieuwe cd. Mogen ze weer ff knallen. Hopelijk is het dan wel in een kleinere zaal dan AHOY, want die was gewoon echt een maatje te groot voor ze
     
  10. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Hermano in dec in Haarlem en Den Bosch!!! _O_
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Paar keer Reise Reise zitten luisteren. Vind hem erg vet. Amour is rustig maar zeer mooi. Nu wachten tot ik origenele versie kan kopen:mad:
    Nightwish Boxset is nog steeds niet leverbaar :'-(
     
  12. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier waar ik samples van Abruptum en Nattefrost kan krijgen???
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Bllllaaaaarghhhhhhhhhhhhhhhhhh.....
    Blackmetal :)

    Probeer het eens op www.abruptum.com
     
  14. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    heel grappig
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Zijn hier nog eigenlijk een beetje Dream Theater fans hiero? Geniale band man, echt jammer dat ik ze pas zo laat heb ontdekt. Enne, heb het al een keer gepost hiero, maar de nieuwe Bloodbath-cd is écht fantastisch!!!
     
  16. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Kent iemand hier Saliva? Ik ken dit pas kort en k vind t FANTASTISCH :D
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Saliva vis wel aardige band, beetje amerikaanse rock :). Leerde ze kennen via de XboXgame Tiger Woods 2003, daar hadden ze de main theme voor gemaakt
     
  18. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister de nieuwe van The Haunted gekocht. Zeer goed. Ik leerde ze kennen via MTV. Is het toch nog ergens goed voor.
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Yeah! The Haunted! Slayer in overdrive :). Ben wel benieuwd naar hun nieuwe cd, maar moet eerlijk bekennen dat ik na 3 cd's the haunted wel ff klaar was met deze band
     
  20. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    Yeah dream theater kickt ass.
    meesterlijke nummers. veel gitaar.
    _O_ Change of Seasons _O_ , nr. van 23 min lang, maar meesterlijk gewoon.

    kent iemand hier Danzig, goede band. Gta SA staat mother van hun op, _O_

    hebben jullie al trouwens nieuwe album van U2 gehoord, super.
    echt een U2 cd, de sound, echt top :cool:
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina