[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    O my God !!!!!!!
    Hoe kan je in godsnaam Slipknot goed vinden, en Slayer slecht......
    Erger heb ik het nog niet gehoord, dit is echt te zielig voor woorden,
    Heb je in gods naam weleens naar slayer geluisterd???
    oke smaken verschillen maar dit is echt anders slipknot is echt zo'n slechte band met hun k*t riffjes en hun comerciële troep, terwijl slayer de "god father" van alle metal is !!!!!!! zonder slayer was er nog geeneens slipknot .
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nou nou, wat rustiger mag de volgende keer wel.
    Smaken verschillen eenmaal. Dat de een meer van het nieuwere metal houdt, waaronder Slipknot, en de ander meer van oudere (echte?) metal houdt als Slayer kan je niets aan doen, de mens is immers niet gelijk. Het zijn allebei goede bands, alleen licht het maar aan waar je meer van houdt en die band persoonlijk beter vind. Er is geen maatstaaf voor goed of slecht, alles beruct op een mening. Dat jij Slipknot niets vind, wil niet zeggen dat je meteen zo moet reageren.
     
  3. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Mja, niet om te ouwehoeren ik denk dat ik in deze post (2 pagina's terug) alles al opsom wat in de laatste 2 posts gezegd is???
     
  4. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan tenminste proberen een beetje respect te tonen voor de mening van andere. Zo commcercieel is slipknot ook weer niet, Zie jij ze wel is voorbij komen op TMF? En vind je 'k*t riffjes' niet een beetje overdreven? Heb jij dan weleens goed naar Slipknot geluisterd?
     
  5. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    iedereen zo zijn ding, maar ik bedoel jeugd gaat eraan slayer de god father, ik geef daar niet eens om, als je het zo gaat stellen is iron maiden dat voor mij
     
  6. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke srry ik draafde mischien een beetje door.
    Daar wil ik nu graag me excuses voor aanbieden, ja iedereen mag zijn eigen mening hebben vindt ik ook. Maar ik blijf nog wel bij mijn standpunt. Ik vindt het jammer dat veel tieners tegenwoordig niet meer de metal van vroeger kunnen waarderen.
    Ik speel nu al 4 jaar electrische gitaar en de nummers van slipknot kon ik zo spelen, de nummers van slayer zijn heel anders, deze zijn heel complex en zeer moeilijk om te spelen. Ik vindt iron maiden trouwens ook helemaal te gek.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2004
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Waarom zou je ervoor excuseren Solid_Snake14? Ik bedoel, ik ben het helemaal met je eens. Slipknot is een leuke band, maar het is wel voer voor TMF kijkers (want Slipknot is héél vaak op TMF). Dat maakt het niet slecht ofzo, maar het betekend wel dat het hap-slik-metal is. Niks mis mee, maar de muziek is zo strontvervelend op een gegeven moment. En nog een keer melodieus zingen, en nog een keer hard en nog een keer melodieus. Het is zo godvergeten voorspelbaar die huidige núúúú metal (waar ik Slipknot ook toe reken). En al die TMFpubers die ervoor vallen. Ik bedoel, leuk hoor zo'n Jonathan Davies van Korn of een Linking Park, maar ze zien eruit als mietjes die zingen over hun meisje die bij hun weggelopen is. Boehoehoehoe. Als je dat leuk vind...tja...

    Om mijn punt maar te maken, Slayer is gewoon geweldig }:]
     
  8. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben blij dat iemand het met mij eens is. :)
     
  9. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je bij Korn niet helemaal weet waar het over gaat. De meerderheid van de teksten van Jonathan Davis gaan over zijn k*t jeugd. En dan bedoel ik ook echt k*t. Maar als je het niks vindt, mag da best. Jou persoonlijke smaak. Ik hou eigenlijk van meerdere soorten metal. Ik kan Korn en Slipknot erg waarderen, maar God Hates Us All van Slayer staat ook in mijn favorieten lijstje. En dan hebben we nog The Haunted, die staat bij mij op het moment op 1. Korn en Slipknot zijn ook een andere soort metal dan Slayer, dus je kunt ze niet vergelijken. En dat komt omdat het metal genre nu eenmaal ontzettend groot is. Er zijn zoveel stromingen. Ik heb voor elke stemming andere muziek, en da is wel zo fijn (vind ik dan).
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Heb je ook gelijk in, ik wilde gewoon schoppen ;).

    Maar wat betreft het metalgenre, die is enorm groot op het moment. Heb nu weer de nieuwe cd van Threshold gekocht, een fantastische progmetal plaat. Maar de nieuwe van The Haunted is ook weer geweldig, evenals de nieuwe Masterplan die gaat uitkomen....aaaaaaaahh....teveel goeie muziek op de markt :)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    En nu-metal zorgt voor een goede instroom in de oudere metal. Zo ben ik begonnen met het luisteren van Marilyn Manson, Slipknot en Korn (en dat doe ik nog steeds graag) en zo de metalschene ingekropen. Naarmate je meer metal luisterd ga je ook meerdere metalstromingen proberen en weet je beter dat er meer is dan dat je op tv ziet. Zo heb ik geen voorkeur voor een bepaalde stroming, dat licht meer aan het moment. Zo luister ik Linkin Park, zo luister ik Slayer, zo luister ik Nightwish, en op een ander moment weer Cradle of Filth. Uiteenlopende bands, maar ik kan niet zeggen dat de een beter is dan de ander.
     
  12. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    waarom krijg ik het idee, dat als je slayer niks vind je gelijk helemaal geen oude metal meer luisterd het word echt zo neergezet. ik bedoel ik luister ook wel eens de oude ACDC waarvan ik ook wel wat nummers goed vind.
    _O_ let there be rock _O_ onder andere.
    en slipknot zie ik niet echt veel op TMF, misschien verward met MTV..
    of misschien wel maar dat ik TMF opzet is heel klein.

    ik vind dat gelijk over korn en LP, zijn niet me favo bands, hebben wel goede nummers. maar om ze zo aftezeiken :{
    ben wel eens dat LP wat tever gaat met die jay-z gedoe, maargoed wat 2K zegt vind ik ook wel kloppen, op het ene moment luister ik dat en dan weer dat.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2004
  13. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Da -Z-, met die omschrijving doe je Linkin Park en Korn toch echt te kort hoor. :{ Dat je niet van hun muziek houd kan ik begrijpen (ieder z'n smaak), maar zulke vooroordelen als argumenten ben ik inmiddels ook wel zat.

    Ik snap niet helemaal waar je op doelt? Ik luister geregeld naar Linkin Park, Korn en Slipknot, maar ook naar Slayer en Hatebreed (bijvoorbeeld).
     
  14. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf luister ik ook vaak genoeg Korn en Slipknot maar ook oudere bands zoals Slayer, Metallica en Iron Maiden. Het zal wel aan mij liggen trouwens maar ik heb Slipknot nog niet 1 keer op TMF gezien.
     
  15. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inderdaad ook begonnen met bands als Slipknot, Soulfly en Mudvayne. Maar bijvoorbeeld 'Iowa', wat toch een half jaar mijn favoriete cd was kan ik nu echt niet meer luisteren.
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    'op TMF komen' is meer een metafoor voor de tegenwoordige 'schoolpleinmetal' (voor de mensen die niet weten wat ik bedoel: kijk maar eens op de schooltas van de gemiddelde skater ;))

    wil niet zeggen dat ik Slipknot niet kan waarderen; vooral de eerste plaat en Iowa vond ik erg sterk... de laatste helaas is maar wat minder van hetzelfde...

    anywayz; ik denk wel dat de huidige (nu-)metal niet valt te vergelijken met de oldschool...
    als je de stromingen echt wat beter gaat bekijken, is de nu-metal weldegelijk een hele andere stroming dan 'echte' metal om het zo maar even te noemen... alleen al om de doelgroep... zogezegd mss wel een soort van metal voor beginners ;)


    en nogmaals; wat mij betreft is daar helemaal niks mis mee hoor
     
  17. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee waar jij op school zit maar bij mij vind je nog geen 10 mensen die naar metal luisteren :D Maar als Slayer tieners als doelgroep zou hebben en 10 keer per dag op TMF kwam, zou het dan ook nu-metal zijn?
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2004
  18. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    vooral bij ons op de plaatselijke mavo had je die vorig jaar horden!!

    @ Perfect shit: Iowa en Slipknot vallen in het niet bij de nieuwe cd, dat is een feit. Vol.3 is al helemaal niet 'meer van hetzelfde'.
     
  19. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ehh.. no way lulfiep, dat is een mening _0/

    wat wel een feit is, is dat Iowa met gemak die nieuwe wegblaast O-)


    maar Slayer zal niet 10 keer per dag op TMF komen...

    vooral omdat het niet zulke toegankelijke muziek/pop is als een Slipknot of een Linkin Park...
     
  20. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf vind ik Iowa en Vol. 3 allebij goed. Maar ik zei niet dat Slayer 10 keer per dag op TMF gaat komen maar ik nam het als voorbeeld. Af en toe krijg ik de indruk dat mensen bands als Slipknot alleen al nu-metal noemen omdat een groot aantal skaters en zo het luisteren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina