1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik loop al een jaar of 7 met een patch van Korn op mijn tas. en ben er trots op. ;) Ben trouwens geen skater.
    Tis misschien jou mening, maar die mening deel ik helemaal niet. Ik vind de laatste veel beter dan Iowa. Maar ja, ieder zijn meug.
    Misschien kunnen we die old-skool noemen en de nu-metal new-skool. Of iets dergelijks.:+
     
  2. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    idd. ik vind sublimin verses ( toch ??? ) vind ik ook erg goed van slipknot, net zo goed als Iowa of slipknot
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Welke vooroordelen? Over de teksten bedoel je? Ga me nu niet vertellen dat de teksten van die nu-metal bands zo geweldig zijn. Begrijp me niet verkeerd, vele metal bands maken ook van die corny teksten (vuurspuwende draken en shit), maar ik heb zomaar het gevoel dat die nu-metal bands zichzelf wel heel serieus nemen. Ineens hebben we 6 miljoen bands waarvan de zanger verkracht is door zijn moeder of waarvan de zanger tegen het zogenaamde establishment zit te schoppen terwijl zijn vader miljonair is. Of we hebben te maken met een zanger die vooral heel erg boos is omdat hij zich zo eenzaam en alleen voelt.....prrrf....geef me dan maar draken en donnerwetter in plaats van die tienerpsychologie
     
  4. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Amen _O_
     
  5. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef mij dan maar tienerpsychologie in plaats van die draken en donnerwetter.;) Vind ik meer realistisch.
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    :D Draken bestaan hoor! Net zoals de kerstman ;)
     
  7. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Virus 666: dus jij vindt teksten vet omdat ze realistisch zijn?
     
  8. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij maakt het niet zoveel uit waar de lyrics over gaan als ze maar goed in elkaar zitten, en indruk op me maken. Lyrics van bijv. Childeren of Bodom of My Dying bride zijn heel anders als die van iron maiden of Blind Guardian terwijl ik ze allebij mooi vindt. Nu we het tog over Lyrics hebben een echte aanrader vindt ik de lyrics van het nummer Nymphetamine van Cradle of filth, of de eerste zin van het nummer English Fire: Seven brides serve me seven sins, wow }:] _O_
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    De beste teksten worden altijd nog wel geschreven door Greg Graffin en Brett Gurewitz van Bad Religion. Faith no More had ook altijd goeie teksten trouwens. Dit zijn allebei bands die je aan het denken zetten over een bepaald onderwerp, maar geen mening aan je opdringen. Kan me daar altijd zo aan dit soort tekstenirriteren
     
  10. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja de teksten van Bad Religion zijn idd zeer goed, faith no more heeft me nooit echt getrokken.
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tool heeft ook altijd wel goede teksten vind ik.
    Rammstein ook, hoewel niet van het nivo bad religion.
     
  12. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind Slayer & In Flames ook wel gruwelijke lyrics hebben, Nr's als Angel of Death, PayBack or Bloodline van Slayer zitte gewoon meesterlijk in elkaar. In Flames is meer de drakken en donnerwetter style, maar toch gruwelijk _O_
     
  13. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Bands die er tekstueel uitspringen voor mij zijn Acid Bath en Gwar;

    Acid Bath ;

    "Cassie likes it in her hand, Cassies dead inside
    I come to f*ck the open wound, so hold it open wide"

    Van mij mogen ze wandtegeltjes gaan uitbrengen
     
  14. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    haha _O_
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Teksten zijn niet het eerste waar ik op let bij muziek. Als het over (het vereren van) god gaat ofzo is het niets voor mij. Als ik de teksten dan lees, moet ik het wel kunnen volgen. Zo heb ik geen flauw idee waar het in Slipknot - Vol.3 over gaat.
    Eentonige teksten zijn ook niet alles, 3 minuten lang naar 1 zin luisteren wordt je ook snel zat (now it's over, bijv.).
    En soms kom je teksten tegen die je deels begrijpt, of mooie teksten die je geheel begrijpt en dan doet het toch wel wat. Zo vind ik Marilyn Manson vaak goede teksten hebben (maar dat is maar 1 band/artiest die ik noem uit een hoop met goede teksten). Prachtig hoe ze soms iets weten te verwoorden.
     
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Acid Bath ruled bigtime met hun teksten (en hun muziek is zelfs nog magistraler natuurlijk)

     
  17. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en dan vooral als ik mezelf er mee kan identificeren. Ik heb meer gemeen met iemand die over zijn k*ttijd op school zingt dan iemand die het sprookjesbos als inspiratie gebruikt. Wil niet zeggen dat het niet goed is, alleen heb ik er minder mee.

    Ben ik het helemaal mee eens.
     
  18. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    dus jij hebt nu een kuttijd?
     
  19. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel gehad ja. en dan vooral op de basisschool en de middelbare school. Het heeft me zo beinvloed, dat ik nou naar een psycholoog ga.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2004
  20. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Daar kan ik je inderdaad niet helemaal ongelijk in geven. Maar het zijn in ieder geval geen Timberlake-achtige lyrics op metal gezet en dat idee kreeg ik een beetje bij jouw omschrijving.

    Bij mij gaat het meer om hoe de tekst wordt gebracht dan om wat er daadwerkelijk wordt gezegd. Al zijn goede teksten die ook nog ergens over gaan natuurlijk een voordeeltje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina