[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    ik hou zelf niet van die knalharde metal, maar meer een soort split tussen hard rock/metal zoals : MetallicA, Guns 'N Roses , KorN en the lost prohpets

2. Iron Maiden

Iron Maiden kikkE op jezelf.....

Leuk Bevonden:
    1
    ben nu steeds meer nightwish aan het luisteren en is erg goed, mijn smaak verandert..
    eerst vond ik er niks aan.

3. lulfiep

lulfiep The Goatchrist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een paar mp3tjes van Vomitory geluisterd, klinkt echt super! Ik had ze een paar weken terug nog bijna weggegooid.

4. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand hier Vomit Remnants uit Japan? Dit is pas echte death metal _O_

5. Solid_Snake14

Solid_Snake14 I'm A snake!

Leuk Bevonden:
    0
    k heb net een paar nummers geluisterd en I like it
    ook een echt vette band is Darkthrone trouwens
    het nummer Quintessence is echt zo goed _O_

6. lulfiep

lulfiep The Goatchrist

Leuk Bevonden:
    0
    'echte death metal'?

7. Iron Maiden

Leuk Bevonden:
    1
    lol.. heb van iron maiden weer eens killers en iron maiden geluisterd,
    en jongens wat zat ik te genieten zo tijdloos is dat..

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    :D
    Heb net een nieuwe cd gekocht van een band waar ik me eigenlijk dood voor schaam om te zeggen dat ik 'm gekocht heb, maar hij's verdomde goed. De nieuwe Europe is echt fan'fucking'tastisch. Genaamd 'Back from the Dark' is dit echt een duistere band geworden. De lyrics gaan alleen maar over hoe ze er van balen een eenhitwonder te zijn, maar hoe ze niet opgeven. Heel cool, en die riffs...djeezzz....zou zo op die andere donkere plaat 'The Dark Ride' van Helloween kunnen staan. Fantastische plaat.
    Daarnaast ook Bloodbath gekocht, zeer toffe band. Schopt 99% van al die andere death metal bands kont :)

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Welke heb je gehaald van Bloodbath? Resurrection Through Carnage?

Hm als ik dat zo hoor van Europe heb ik zo'n gevoel van 'meelopers'. Eerst in de jaren 80 begin 90 van die pop-rock met glam invloeden maken want toen was het in. En nu meer duister want dergelijke bands zijn in...
    Aan de andere kant jouw smaak kennende (slayer!!! :) ) zal het zeker geen slechte plaat zijn, zal hem ook een keer beluisteren.

Enige tijd geleden de nieuwe van The Hauted en Ministry gekocht. Nou levert The Haunted weer een goede plaat af dus daar keek ik niet echt van op. Maar met die nieuwe van ministry zijn ze aardig terug naar hun roots (psalm 69, land of rape and honey) gegaan.

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nee, heb "Nightmares Made Flesh" gekocht. Had 'm al een tijdje in mijn bezit, was kopietje van een maat van me. Maar deze plaat is zo fantastisch dat ik 'm gewoon zelf moest hebben. Die teksten zijn zo heerlijk ziek, check 'Eaten' :)
    Begrijp me niet verkeerd, het is geen Slayer :). Het is gewoon een lekkere rockplaat die je ook eens kan opzetten zonder gezeik van iedereen te krijgen dat die 'herrie' uitmoet. Aan de andere kant zijn sommige nummers wel weerzo hard dat ik me afvraag of 'normale' mensen deze muziek wel trekken. Ik weet neit of je de laatste Threshold cd kent, maar hij doet me daar erg aan denken
    The Haunted rules :). Ministry is al een tijdje bezig met een comeback, maar ze hebben me nog niet overtuigd. Hun voorlaatste cd werd plaat van de maand in de Aardschok, maar na het luisteren werd ik niet echt gelukkig van die plaat :'-(. Misschien die nieuwe dan toch maar weer ff checken :)

11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hey die ken ik niet van ze.. moet ook eerlijk zeggen dat ik nog maar 1 cd van ze heb. Ga die zeker dus eens luisteren
    Wat text betreft is het al helemaal in mijn straatje ;)

Nee ok, verwacht ook zeker geen slayer :)
    Die laatste van Threshold ken ik wel. Vond het best een aardige cd.
    Zal in ieder geval europe eens een kans geven want ik ben nu toch wel benieuwd naar die cd.

The Haunted ruled zeker..
    Die voorlaatste (Animositisomina) heb ik ook, en idd bij die hoorde je die comeback al een beetje, cd van de maand vond ik wat te ver gaan voor die.
    Die nieuwe (house of the.....) vind ik zelf, blijft natuurlijk wel een persoonlijke smaak, een grote vooruitgang op Animositisomina.
    Als je opzich Ministry tof vind, het ouwe werk dan. Dan zou ik hem toch even een kans geven.

12. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Wisten jullie al dat Morbid Angel David Vincent weer terug heeft?

Kijk ff op www.morbidangel.com voor de tourdates, 3 stuks in Nederland, ik ga naar de Melkweg!!!

13. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Geef mij maar gewoon Slipknot en metallica. Dat zijn toch de echte mannen. Voor de rest hou ik niet zo van metal. Dan moet het wel echt bekend zijn eer ik het goed vind. Limp Bizkit is toch nog wel steeds de max !

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hehe dude, Slipknot echte mannen noemen en Limp Bizkit de max noemen in een thread waarin echte echte mannen metal besproken wordt is nogal durven :+

Je zegt het eigenlijk al zelf een beetje, het moet bekend zijn eer je het goed vind.
    Bekende metal is vaak mainstream metal. Het 13 in een dozijn metal.
    Als je echte metal wil horen moet je toch naar bands als een Morbid Angel luisteren.
    Slipknot (hoewel hun eerste cd aardig is) kan niet tippen aan bands als Slayer, Morbid Angel, Meshuggah en nog een hele lijst.

Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar limp bizkit en consorten heeft gewoon niet het nivo van echte metal.

15. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Amen to that!!!

16. shz

shz Hero in a dream

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij hoeft een band niet bekend te zijn, ik luisterde Slipknot terwijl ik het nooit op tv of zo gezien had.

17. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand het verschil tussen hyperbrute death en grind metal? Ik weet niet echt altijd wat het verschil is.
    Ik noem een paar bands:
    -Brutus
    -Origin, als iemand bands kent die in die stijl spelen zeg me, ik zoek dit soort agressie. Maar het moet ook klinken.

of noem een paar grind bands, ik ken alleen Nasum.

18. Solid_Snake14

Leuk Bevonden:
    0
    srry dubbel post |:-

Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  19. Solid_Snake14

Leuk Bevonden:
    0
    Ja vindt ik ook, maar bands zoals slayer zijn ook heel bekend omdat ze goed zijn terwijl ze niet echt comerciƫl zijn. Bijvoorbeeld Darkthrone is heel bekend maar dan alleen bij het echte metal publiek (de metalheads _O_ ). Bands zoals Slipknot zijn zo bekend doordat ze zo comerciƫl zijn, terwijl ze nooit het niveau halen van bijv. Slayer, omzich is daar niks mis mee omdat de meeste mensen die naar metal gaan luisteren beginnen met bands zoals slipknot omdat ze daar als eerste van horen en nog nooit van anderen metal bands hebben gehoort. en om Slipknot echte mannen metal te noemen is natuurlijk een beetje gewaagdt ;) .

Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  20. Iron Maiden

Leuk Bevonden:
    1
    of je moet groot fan wezen van slipknot, zoals ik van iron maiden.
    maar daar zit een zekkere waarheid in,
    ik vind slipknot ook goed, limp bizkit zomige nummers.
    maar ze zullen niet echt niveau halen, maar boeiend als hun muziek goed is of wat dan ook. belangrijk dat ze mainstream wat dan ook zijn, bedoel. evanescene word door zoveel, niet metal geluisterd geluisterd en zelfs door mensen die net nog roepen : Rock is gay. wat dan ook, maar daar staan ze wel zo een nummer te luisteren.
    dus het is mer je houd ervan of niet.

maar aan berrie: als ik jou was zou ik toch nog ff verder kijken voor andere goede bands ( wellicht betere )

Laatst bewerkt: 29 jan 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina