[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, Slipknot is commercieel en erg bekend. Grote reden daarvan is ook dat ze een dusdanige image hebben. Maskers en jumpsuits hebben niet vele mensen. Ik hoor genoeg keer iets als "wat een mensen, wat een maskers". Als ik een shirt van een band zonder echt herkenningspunt zou dragen wordt daar vele malen minder op gereageerd. Niet zo vreemd. Neem Marilyn Manson. Iedereen kent hem als "antichrist met make-up", als hij geen make-up droeg was hij veel minder bekend onder de menigte. Als ze een clip of nummer horen van een band als Opeth bijv. dan zegt hun dat niets. Ze maken metal, maar dat doen zoveel bands. Maar als ze iemand met een specifiek, extreem, weinig voorkomende look zien, dan wordt dat veel sneller onthouden.

    Het spelletje, legt een stuk of 20 voorwerpen onder een kleedje, kijk er 10 seconden naar, kleedje er weer over, zeg maar wat je gezien hebt. Als je daar 19 bands neerzet, waarvan de meesten lange haren hebben, en er een foto van slipknot en marilyn manson tussendoet, gegarandeerd dat iedereen die 2 in ieder geval onthouden.

    Neem ontheroxx, alternative night op woensdag. Daar komen voornamelijke bekende bands voor. Niet dat ze perse het beste of de meest commerciele zijn, maar je ziet geregeld dezelfde bands voorbij komen.
     
  2. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik helemaal met je eens, maar juist de echte metal fans kijken wat verder dan hun neus lang is en leren het verschil van de verschillende bands niet door maskers of uiterlijk maar juist door de manier waarop ze spelen, en de meer technische kant van de muziek waarderen.
     
  3. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, no offence, maar er zijn nog maar heel weinig bands die echt weten wat de technische kant van muziek maken is. Veel bands kiezen voor de makkelijke weg en maken wat simpele deuntjes en klaar. Ik zeg dit dan ook vanuit het oogpunt van een gitarist. De meeste nummers van tegenwoordige bands kan je met gemak meespelen wanneer je ongeveer een jaar gitaar speelt. Bands zoals metallica, iron maiden, cradle of filth, slayer (solo's), en meer van dat soort bands, kan je (waarschijnlijk) na 4 jaar nog niet fatsoenlijk spelen, omdat de technische kant veel hoger ligt. Ik wil hiermee dus niet zeggen, dat automatisch alle 'makkelijke' muziek crap is, maar ik vind het na een tijdje wel saai om te luisteren/spelen. Dan zet ik toch liever weer de oude metal op en ga weer lekker aan het oefenen O-) .
     
  4. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt ik speel zelf ook electrische gitaar, maar je hoort het verschil in niveau gewoon tussen bijv. slipknot en slayer of inderdaad cradle of filth. Bij die bands krijg ik tenminste ook het gevoel dat ze wekenlang hebben zitten oefenen op een nummer, en niet dat ze ff een paar simpele riffjes bij elkaar zetten en zeggen dat het nummer af is.
     
  5. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Net of een simpel nummer niet mooi kan zijn.
     
  6. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zeg ik niet een simpel nummer kan ook mooi zijn ;)
     
  7. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    dat werd totaal niet gezegt, maar het is waar.
    als je bv. een nummer van greenday neemt, klinkt super maar is gewoon heel simpel.
    en dan bv. van iron maiden alleen al de intro van phantom of the opera of trooper solo, dan merk je wel het verschil.

    ( ik speel dus ook elec. guitar, en zie het verschil ook )
     
  8. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, er zijn genoeg nummers die ik niet kan spelen maar dan hoeven ze niet beter te zijn dan nummers die wel speelbaar zijn.
     
  9. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou je adviseren om eens goede death metal te luisteren zoals Cenotaph(Turkije), Suffocation, Nile. Goed gitaarwerk, volgens mij is dat niet makkelijk.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2005
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Een simpel nummer kan zeker mooi zijn.
    Alleen wat je nu wel ziet, v.n. bij het Nu-metal is een soort van pop-muziek tendens. Simpele nummers, vooral niet te ingewikkeld met een leuk ritme/refrein die een zo groot mogelijke groep aanspreekt.
    Veel van dat soort bandjes (en daar tell ik o.a. slipknot en Limp bizkit bij) zijn een beetje de britney spears van de metal.
    Wil niet zeggen dat ze geen goede nummers er tussen hebben zitten.
    Maar technisch vernuft zit er ook niet bepaald in.
    Als je b.v. eerst Meshuggah beluisterd en daarna slipknot hoor je goed hoe simpel hun nummers eigenlijk in elkaar zitten.
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    }:]
    Als ze nu Fred Durst eruit zouden gooien en vervangen door Bwitney, dan zou Limp Bizkit misschien nog wat kunnen zijn ook :D
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Kwa zang zou het er in ieder geval niet op achteruit gaan. :)
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Qua borsten ook niet :9
     
  14. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met je eens maar ik zie Meshuggah eigenlijk nog steeds als een Pantera/Fear Factory wannabe, nummers zijn zeker niet slecht, maar origineel zou ik het allemaal niet willen noemen.......(of zit ik er nu echt mijlenver naast?)
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    lol.. een echte rock-chick treedt ook gewoon naakt op lol

    Hm nee dat ben ik niet helemaal met je eens. Hoewel je wel wat vergelijkingen zou kunnen vinden met die 2 bands is het zeker geen wannabee van die bands.
    Je kan b.v. ook Pantera met Fear Factory vergelijken en dan overeenkomsten vinden. In dat opzicht bedoel ik ook Meshuggah vergelijken met die 2 bands.
    Ze hebben zeker hun eigen geluid. Vergelijk b.v. maar eens archetype van FF met I van Meshuggah (geen cd maar een 20 min durende 'single') beide de laatste releases van beide bands (voor zover ik weet tenminste)
    Hoewel je wat overeenkomsten zal vinden zul je ook een duidelijk verschil horen. Meshuggah maakt imo wat meer complexe muziek dan dat Fear Factory doet.
     
  16. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik zo iets zeg heb ik het meer over primitieve black metal dan over limp bizkit.
    Die laatste verdienen trouwens meer rescpect dan ze krijgen, want ze hebben wel een eigen stijl uitgevonden.
     
  17. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    niks te uitgevonden...

    copy-paste werk van Suicidal Tendencies is het...


    voor de geinterresseerden; voor Fields of Rock zijn bevestigd:

    SLAYER!!!! _O_ _O_
    Black Sabbath (incl. Ozzy Osbourne heb ik begrepen _O_ )
    Audioslave
    Velvet Revolver (Slash _O_ )
    Motorhead

    en Rammstein die al eerder bevestigd was...

    mijn kaartje is al binnen
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Eeeh, Anthrax + Public Enemy? Korn? En zoals Perfect_Shit zegt, Suicidal Tendencies?
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja Lulfiep daar ga je gvd aardig de fout in.......
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    ik vin Linkin Park nog altijd geweldig!
    die nummers. het klinkt zo goed!
    ik vind Somewhere I belong, Papercut, Points of Authority, Runaway,Faint, Numb, In the end en One step closer echt vet
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina