1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    True.. gothic heeft best regelmatig (geldt natuurlijk niet voor alle gothic bands) klassieke invloeden. Maar buiten dat genre (kan natuurlijk dat je niet van gothic houdt) zijn er genoeg bands die ook klassieke invloeden hebben..
    Eigenlijk zoek ik nog een death/trash band met klassieke instrumenten erbij.. tips are welcome :)

Dan moet je zeker Sorg eens luisteren.. Het is ook niet in alle nummers dat ze het combineren. Sommige nummers zijn ook veel meer Death/doom georienteerd en dan is de zangeres wat meer op de achtergrond. Maar ze wisselen over het geheel van een CD regelmatig af en dat houdt het wel afwisselend.

2. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Sepultura - Arise. Ook zo'n onvervalste headbang klassieker

3. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    jawel, Sepultura de ouwe Thrash-metallers...

ikzelf vind ze niet meer goed na het het vertrek van Max Cavalera.... maargoed, Soulfly is ook al niet zo geweldig...

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ow ow ow Arise was mijn derde metalaankoop ooit. Ik was 15 toen ik deze direct kocht nadat 'ie uitkwam in 1991. Zoooo, that brings back memories. Sepultoera roele roele t/m Chaos AD

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Pffff, salaris is er weer bijna. Tijd voor nieuwe cd's! Iemand nog goede metaltips? En aub geen black metal of gothic zooi, maar METAL! [​IMG]

6. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Die smilie OOOOOWWWWWWNNNNNNTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!

7. IcedToM

IcedToM Guitarshredder

Leuk Bevonden:
    0
    Als je 1 van deze cds niet hebt ; halen :
    Megadeth - Rust in peace
    Megadeth - peace sells but who's buying?
    Iced Earth - Night of the stormrider
    Iced Earth - Something wicked this way comes
    Iron Maiden - 7th son of a 7th son
    In Flames - Colony
    Kreator - Coma of souls

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De meeste van bovenstaande cd's heb ik al _O_, maar ik ben sowieso ook meer op zoek naar recente cd's die uit zijn :)

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Chimaira - The Impossibilty of Reason

pure heerlijke metal met een vleugje Spineshank

(ik zou zeggen, download ff Cleansation (1ste nummer), geeft een goede indruk van de cd) *wilt ook de headbang-smiley* :+

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hehehe [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Heb 'm ook maar gepikt van www.metalfan.nl :D

Maar jij zit de hele tijd al te roepen dat men Chimaira moet gaan luisteren. Bij deze zal ik het ook ff checken. Ik laat het je weten wat ik er van vond (Spineshank is cool btw, een van de weinige núúúúú-metal acts die ik wél goed vond)

Chimaira!

[na luisteren Chimaira edit]Is wel ok, de instrumentatie is echt te gek inderdaad. lekker gestoord en veel breaks enzo, maar beetje jammer van die zanger: blijft een beetje aan de oppervlakte. Moet er toch nog ff wat meer van horen alvorens tot aanschaf over te gaan. Wat me wel opvalt is dat de muziek die tegenwoordig wordt uitgebracht van hoge technische klasse is! Met name drumpartijen...djeeezus...

Maar we houden 'm ff in gedachten. Thanx!:)[/na luisteren Chimaira edit]

Laatst bewerkt: 20 aug 2003
  11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    ik heb net de nieuwe van Killing Joke gekocht, die met Dave Grohl erin. Kan alleen maar zeggen fantastisch! Wat een goed album. Ok je moet van de zang van Coleman (heet hij dacht ik) houden maar voor de rest.. top.. Kan hem zeker aanraden, in ieder geval om ff te luisteren

12. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Deftones zijn dus mijn ding, tool vind ik wat minder maar van Deftones heb ik alles.
    Damn wat een band 4 verschillende afwisselende cd's en allemaal goed.
    Jammer dat ze te vaak met al die nu-metal popbandjes vergeleken worden.

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Had 'm al zien liggen en hij krijgt overaL goeie besprekingen? waar is de stijl mee te vergelijken?

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    phoe dat is een lastige.. als je wel eens wat van de oude Killing Joke heeft gehoord is het zeg maar hetzelfde maar dan wat harder..
    Denk dat je hem het beste kan zien als gewoon metal met een vleugje Queens of the Stone Age, stoner en industrial.. Maar ik vind het wel lastig om echt te zeggen hoe de stijl is.. Zou hem gewoon een keer luisteren. p.s. je moet wel ff door de eerste 15/20 seconden van het eerste nummer heen bijten ;)

15. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Een beetje met Mannenkoor Karrespoor met 8 gram speed op

16. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Weet iemand nog vette side-projects btw? hou bijvoorbeeld de volgende projecte in de gaten;

- Team Sleep (matrix album) mellow chilly music van Deftones zanger
    - Kush Project (Gitaar: Deftones Drum: Fear Factory Bas: Fear Factory en zang: Cypress Hill)

er zijn nog meer sideprojects maar deze leken mij echt vet de albums volgen nog.

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    @ Nemesis

check: KILLING JOKE
    Datum: zo 28 sep 2003
    Tijd: 21:00
    Zaal: Nighttown, ROTTERDAM

Pak je slaapzak en ga liggen voor de ticketservice... :D

K'heb die nieuwe cd van hun gechecked trouwens, het was ok maar 't kon me toch niet overtuigen. Maar wel goed om te zien dat de gouwe oudjes het spelen niet verleerd zijn

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ben bang dat ik dat niet ga halen.. maar bedankt voor de tip dude..
    Ik heb dat weekend een NK waar ik heen wil :)

Nee het spelen zijn ze zeker niet verleerd, tja jammer dat het niet jouw smaak was maar ja je heb het tenminste geprobeerd ;)

19. Killswitch

Killswitch hungry 4 more??

Leuk Bevonden:
    0
    gaan dr hier nog mensen naar marilyn manson??
    speelt 14 dec in HMH. kaarten zijn wel te duur, 36 pleuro
    maar goed prijs weerhoud me dr niet van om te gaan :+

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Marilyn Manson is niet echt mijn ding, beetje teveel stadionrock. Maar z'n show schijnt wel vet te zijn. Hoop spellen hebbie btw

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina