1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Muzikaal talent op XBW? [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 5 mrt 2003.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nou, gisteren dus optreden gehad in De Geus in Enschede, was echt helemaal super. Het spelen ging lekker, het publiek had er zin in, en was echt enthousiast. Heel veel goeie reacties op gehad, waarschijnlijk zelfs nog een paar optredens aan overgehouden, en dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen :)

Al hadden we wel wat tegenslagen te verwerken. Het begon allemaal al met een defecte truck: het hydraulisch systeem van de laadklep werkte niet meer, waardoor we alles via een smal zijdeurtje naar binnen moesten sjouwen (en dat is niet fijn met al die zware versterkers, speakers en apparatuur). Daarna liet een medewerker van de kroeg de basgitaar van onze bassist vallen...het gevolg: een flinke breuk in de hals, waardoor ie absoluut niet meer te gebruiken was. En dat een uur voor het optreden.... er moest toen dus halsoverkop een vervangende basgitaar worden geregeld, wat uiteindelijk maar ternauwernood lukte.
    Gespeeld van 10 uur tot een uurtje of 2. Maar daarna komt the worst part of the job: de boel afbreken en weer inpakken. Uiteindelijk werd het half 6 voordat ik in m'n nest lag.

Zo zie je maar weer, het leven van een artiest gaat niet over rozen ;)

2. mischa

mischa Guest

darkwing moet mee doen aan idols :)

3. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol hij is tog geen zanger :confused:

of wel :D

ik drum in een orkerst en ja ik ga nu mischien in een bandje !! :D:D:D

da lijkt me wel relaxxt!! :D:D:D:D

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ehm ja, ik ben wel zanger, lees jij wel eens threads door? :confused: :{

En by the way, 1 :D is genoeg hoor...

5. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    hmm... darkwing en emusa (als je ooit nog komt op dit forum) kunnen jullie wat tips geven bij het schrijven van liedjes? (voor gitaar, bas of zang, of alledrie natuurlijk :p) want daar heb ik nogal problemen mee, in 2 weken maar 1 echt goed nummer gemaakt.

6. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    ik heb niet zoveel verstand van Rock muziek schrijven/maken.

maar 1 echt goed (dus dan bedoel je ECHT goed??) nummer maken in 2 weken is echt geen slecht gemiddelde!! zeker niet als je nog niet proffesioneel bezig bent..

7. systemerror14

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, om deze topic (die cool is want muziek is een van de belangrijkere dingen in het leven, zover ik het weet belangrijker dan PDA's) een kick te geven en een mening te krijgen van mijn eerste punk nummer met een serieuze betekenis (een hele prestatie voor mij) (oke oke, verwacht geen meesterwerk, net even in 10 min geschreven)

Romance Schlomance

I want to love you
    I can't

You could hold me
    You won't

We could like eachother
    We don't

Im romantic no
    Im not

Saying shit like i love you
    A lot

<refrein> 2x
    I See it in your eyes
    I feel it in your touch
    I taste it from your lips
    I love you no
    !!I dont!!

Long strolls on the beach
    Ain't Happening

Boring conversations on
    Led Zeppelin

Why can't we love
    I Don't know

All everybody sez is
    Go with the flow

Sayin shit like
    <refrein 2x>

-einde-

Go ahead, you can say it's great if you want to, go ahead and say it's great.

(niet uitlachen alsjeblieft, en vooor degene die et echt willen weten, et gaat over me vriendin =X )

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik ga je niet uitlachen, dat niet, maar ik moet zeggen dat ik de tekst nogal matig vind. Zo een van dertien in een dozijn. "I want to love you, I can't", bwaaak! Sorry, no offence, maar ik vind het niks. Probeer iets meer werk van je lyrics te maken, iets meer feeling, want dit is echt nogal afgezaagd.

Ik probeer zelf in m'n lyrics lekker expressionistisch te zijn, zonder overdone over te komen. Een gedeelte van een eigen nummer wat we net afgelopen zondag afgewerkt hebben (en aanstaande zaterdag voor het eerst voor publiek ten gehore zullen brengen):

"No more lies, I've had enough
    no more cries, I'm not that tough
    See the rain pour down on me
    I believe it's coming through
    and I'm through, with all of you

I can feel the weather right inside
    no matter what I do I'm petrified
    I can't seem to find a way to hide
    and it feels like I'm dying

There's a fog inside my head
    Blurs my thoughts, controls my mind
    [...]

I can't see what lies ahead
    The sky is painted crimson red
    Horizon fades into the sky
    Fades beyond my very eye
    And it fades away, it all just fades away
    [...]

Het nummer heet "Weather in me" en het is het tweede eigen nummer wat we tot nu toe geschreven hebben. We hebben ons altijd op covers gericht, en we zullen dat voorlopig ook wel blijven spelen, maar we willen wel meer met eigen nummers gaan doen, en we zijn nu dan ook fanatiek nummers aan het schrijven, het is nu alleen nog afwachten of het publiek het kan waarderen :eek:

Als er opnames online zijn, zal ik ze wel posten (voor zover er interesse in is).

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    w00t ik wil niet vervelend zijn maar ik von die van systemerror beter :eek:

weather in me -> rings a bell -> weather with me
    'rain pour down on me', 'fog in my head, blurs my thoughts', 'horizon fades into the sky' -> het spijt me maar hier krijg ik déja vù's van.
    (Ik zal m'n mond houden over de twijfelachtige grammatica van 'blurs my thoughts', een beetje dichterlijke vrijheid mag wel. 8))

Het mag dan "expressionistisch" zijn, ik ga ervan gapen. Het gebruik van veel bijvoeglijke naamwoorden en moeilijke (kuch kuch) zelfstandige naamwoorden geeft een nummer nog geen inhoud.
    *joelt voor systemerror :cool:

Laatst bewerkt: 2 apr 2003
  10. systemerror14

Leuk Bevonden:
    0
    het heeft ook heel erg met de muziek soort te maken DW, als ik jou tekst zo lees verwacht ik een redelijk rustug nummer, maar als je echt van die snelle punk wil maken (dus niet blink182 soort maar meer AFI, of hives of whatever) dan heb je niet de tijd om alles mooi te AR-TI-CU-LEREN. en bij punk heb ik ook nooit het idee van o wat een zielig nummer :9

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ahum, weather with me? nooit van gehoord :eek:

twijfelachtige grammatica? blurs my thoughts is idd een expressieve manier om te zeggen: het vertroebelt mijn gedachten. Maar grammaticaal is het gewoon correct.

Mja, als jij ervan gaat gapen, daar lig ik niet wakker van :)
    Je hebt gelijk, veel "moeilijke" woorden gebruiken geeft een nummer geen inhoud, maar zo is het ook niet bedoeld. Het is niet mijn idee geweest om maar zoveel mogelijk moeilijke woorden in een songtekst te stoppen. bijvoeglijke naamwoorden? Ik zie er welgeteld 1.

Mwah, ik hoef mezelf niet te verdedigen. systemerror14, het was niet mijn bedoeling om je af te kraken, ik zie dat ik dat wel gedaan heb :eek: mijn excuses daarvoor. Ik heb namelijk helemaal het recht niet iemands creatieve uitingen te veroordelen. En je hebt gelijk dat bij een punknummer de tekst niet centraal staat.

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog wat teksten geschreven toen ik nog in een bandje zat....

* Lead the way *
    --
    C I led myself away
    H Into an other day
    O Because I couldn’t live a life
    R With you now.
    --
    C I am happy now
    O I don’t now somehow
    U You held me back
    P In the things to do
    --
    C You didn’t treat me bad
    O Yet you made me sad
    U Now that you’re gone
    P I feel reliefed
    --
    Tssnstk
    --
    Chorus
    --
    C I found my luck elsewhere
    O We make a better pair
    U So you can just crawl back
    P In the hole where you belong

---------------
    Heb er nog 3 hier op de computer maar dat wordt een b'tje spammerig geloof ik (nee niet allemaal love songs :confused:)

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    W00t, dat "Tssnstk", dat is echt briljant 8) :+

14. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :mad: dat is gitaar taal joh!!! :mad:

|:- doh |:-

:9 ;) :9

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    W00t dat zeg ik toch: briljant!

Ik kan ook gitaartaal:

Ploink pow tsnk wah wah swshh pling ploink :+

Gave solo he :cool: :D

maar goed, we dwalen af. On-topic maar wieder :)

16. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dude... IEDEREEN kent weather with me!! :{
    ...en zéker bands die een repertoir hebben zoals jullie :eek:

Hmmm ik zei dat ik niet ging zeuren over grammatica, maar je vráágt er gewoon om!! Ik had het niet over de betekenis, die is overduidelijk. Grammaticaal zeg je echter dat die mist altijd en eeuwig je gedachten vertroebelt, dat dit altijd zo geweest is, en dat het nooit meer op zal houden. Dit doe je terwijl je (naar alle waarschijnlijkheid) wilt zeggen dat (door bijv. een bepaalde gebeurtenis) je niet meer helder kunt nadenken.
    Niet correct dus. :+

W00T 1 bijvoeglijk naamwoord... vaudje... :cool:

17. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Hey nice thread !
    Kwam hier alleen een beetje laat achter...beter laat als nooit :D

Muziek is ook voor mij altijd al heel belangrijk geweest, mijn vader speelde vroeger in een jazz/bluesband en als kind ging ik meestal mee als hij moest optreden.
    Toen ik een jaar of 12 was begon ik met pianolessen...simpele nummertjes spelen vanuit een boek kwam al heel snel m'n strot uit.
    In die periode werden keyboards en synthesizers een beetje betaalbaar voor de 'gewone' mens, dus ik stapte al snel over naar iets waarmee ik met wat drumgeluiden op de achtergrond kon spelen.
    Zeven jaar geleden begon ik wat andere instrumenten uit te proberen...drum, basgitaar en gitaar.
    Uiteindelijk ben ik doorgegaan met gitaar en zo kwam ik vier jaar geleden terecht in een metalband waar ik rhythmguitar speelde.
    Met die band heb ik een demo cd opgenomen waar vier nummers op staan.
    We stonden vrij regelmatig op het podium in allerlei kroegen/zaaltjes, en dat geeft mij de grootste kick...spelen voor publiek !
    Helaas ontstonden er wat meningsverschillen in de band waardoor ik dus drie weken geleden ben gestopt.
    Maarja, gelukkig kan ik met de spullen die ik thuis heb gewoon doorgaan met nummers schrijven...
    Als ik weer een aantal nummers af heb, ga ik toch weer proberen om een nieuwe band te vormen.
    Voor diegene die een beetje thuis zijn in de metal scene...het word een soort mix van Fear Factory, Pantera, (ouwe) Sepultura etc.etc.

p.s. Ik luister graag naar muziek...dus van klassiek tot metal en alles wat daar tussen zit
    ;)

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25

Hmmm, kan zijn hoor, al ben ik nog niet overtuigd, maar heb geen zin om over zoiets miereneukerigs te discussiëren :cool:

Over miereneuken gesproken, ik ken wel weather with you van the crowded house, bedoel je die soms? :+

"Weather with me" levert bij kazaa op: Search finished without any result. Jaja, IEDEREEN kent weather in me.... nou, de vier miljoen driehonderdachttienduizend vierhonderdvierenveertig Kazaa users online kennen hem geen van allen hoor 8)

vaudje.... geeft niet hoor :cool:

19. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Voor de "clubbers" onder ons: hier de eerste flyer waar ik op sta!

ik ben Marius Timmer op Type 2! :

dus iedereen die dan in de buurt is, en geinteresseerd (Of niet in de buurt en wel geinteresseerd) .. KOMT ALLEN! :)

20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    W00T we gaan flyers showen! * Doet mee:

Zo begon het allemaal ongeveer, een van onze eerste kroegoptredens, ongeveer 2 jaar geleden:

2 jaar later, met een poster die ik ontworpen heb:

Ondertussen hadden we ook fotokaarten laten maken (2000 stuks):

Nog een strooifolder van een optreden afgelopen december:

En een poster voor een speciaal optreden aanstaande zaterdag:

Deel Deze Pagina