1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Radiohead

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DriesM, 30 okt 2004.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Naja, te vaag zeg maar :p

Kan er geen uren naar luisteren, laat ik het zo zeggen.
    Niet dat ik niet opensta voor alternatieve, vage muziek... ben een groot fan van Pink Floyd.. vagere muziek bestaat haast niet :D

2. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, je moest eens beginnen aan Kid A. Vaagheid op zijn best.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Toevallig komt net Paranoid Android van Radiohead voorbij in m'n playlist, en ik moet zeggen dat ik dat wel een briljant stukje muziek vind.

4. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ze noemen het de Bohemian Rapsody van de 90's

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm, Bohemian Rhapsody is een belachelijk stukje muziek imo, snap echt niet waarom dat zo'n geweldig nummer vind. Paranoid Android is daarentegen wel een knap stukje muziek :)

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Die mening wordt dan niet door velen gedeeld, want het nummer staat al jaren op menige top 100 aller tijden op de bovenste plaats. Ik vind het zelf ook een geweldig nummer (al zijn er betere nummers van Queen imo).

7. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap de vergelijking wel. Beide nummers mengen rockachtige gitaarmuziek met opera-achtige gezang en ook het onderwerp komt min of meer overeen; de boze emotionele eenling tegen de rest van de wereld. Toegegeven Bohemian Rhapsody van Queen is groteske clichématige kitsch, maar groteske clichématige kitsch is nog nooit zo mooi uitgevoerd.

Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  8. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, die vergelijking trek ik omdat Bohemian Rapsody niet echt 1 geheel nummer was. Het leken kleinere liedjes die aan elkaar gelijmd zijn tot 1 geheel nummer. Wel, kijk naar Paranoid Android. Het begint normaal en komt dan in een soort 'slaaplied-mode' en schudt je meteen wakker als het 'god loves his children' stuk begint. Eigenlijk bestaat Par And gewoon uit 3 korte nummers die geniaal aan elkaar zijn gelijmd. En beetje zelfde geval als met Bohemian Rapsody, al is het wat minder mooi dan Par And :D (lees: komt niet de buurt van)

9. Zwammer

Zwammer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zozo een Radiohead-topic hier _O_ _O_

Ik ben wel een grote fan van Radiohead. Ken de band pas een jaartje ofzo en ik heb ondertussen al deze cd's gekocht:
    - Pablo Honey
    - Itch
    - The Bends
    - My Iron Lung
    - Ok Computer
    - How Am I Driving
    - No Surprises
    - Kid A
    - Amnesiac
    - I Might Be Wrong: Live Recordings
    - Hail To The Thief
    - Com Lag

De echte kenner ziet natuurlijk gelijk dat deze op volgorde van releasedate staan ;)

Radiohead heeft veel goede nummers en ik moest ook veel moeite doen om de tien beste te vinden. Deze 10 vind ik dus het beste:
    01. Paranoid Android
    02. Everything In It's Right Place
    03. Karma Police
    04. Pyramid Song
    05. How To Dissappear Completely
    06. Like Spinning Plates [Live]
    07. Creep
    08. Exit Music
    09. Where I End And You Begin
    10. Street Spirit

Ik vind zelf Kid A het beste album en ik ben dan ook zeer in m'n nopjes dat het nieuwe album van Radiohead ook weer Kid A stijl wordt :). Alleen jammer dat we nog wel tot 2006 moeten wachten :'-(

Trouwens Thom Yorke is nog te zien in dat Christmas liedje voor het goede doel, die vandaag de dag veels te vaak op tv komt....

10. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sick, nog never gezien :$

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Door deze thread weer actief Radiohead aan het luisteren, Kid A is echt een geweldige plaat. Niet om dagelijks te draaien, maar wel een heerlijke stemmingmaker :)

12. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar ik dat Christmas liede kan downen/streamen dan?

Deel Deze Pagina