1. Ik reken Fall Out Boy tot de wat bekendere punk, hier luister ik sowieso niet zo heel veel meer naar (mede door het wacke concert dat ze hebben gegeven en het publiek waar ik me groen en geel aan ergerde). Less than Jake is volgens mij niet zo heel erg bekend (ik kan het fout hebben). Motion city soundtrack ook onbekend, niet dat ik hier mee wil pronken ofzo dat ik naar onbekende muziek luister, want ik vind bekende commerciele rockmuziek ook wel leuk.
Je doet ook net alsof er helemaal geen bands zijn die muziek maken om het muziek maken, die zijn er genoeg.
En ik durf te wedden dat er genoeg rappers zijn die dromen van een carriere als 50 cent en er ook alles aan doen om hun muziek zoveel aan te laten slaan bij de massa. Dit is in iedere muziekstroming zo.
2. underground muziek is muziek die nog niet ontdekt is door het grote publiek.
onbekende muziek hoeft niet per se beter te zijn dan bekende muziek. Ik zeg alleen dat er meer variatie in zit dan in de algemeen bekende muziek.
3. Ik zeg toch dat er in dat wereldje ook een 'merkencultuur' hangt. Daar wordt het ook cooler gevonden als je een skaterbroek heb van een bepaald merk. Ik kan niet ontkennen dat merkkleding vaak van betere kwaliteit is en dat daarom mensen het kopen.
Met dat 'kuddedieren' merkkleding dragen bedoelde ik dat ze denken dat ze er bij horen als ze kleding van een bepaald merk dragen.
Laatst bewerkt: 19 jun 2006