1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[MUZIEK] Ska en Punk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Chemische Kip, 11 dec 2003.

  1. Stryker

    Stryker *

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd, ik luister ook niet echt verder naar Punk behalve Blink en Sum.

    The Offspring dat is toch ook Punk? Ik heb nog Smash en Americana van hun. En binnenkort misschien Splinter.
     
  2. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    dude AFI is geen Emo en zeker geen gejank :{ Gewoon op hun manier heel cool vind ik. Verder luister ik vooral naar: NOFX, Lagwagon, Pennywise, No use for a name, Propagandhi, Anti-Flag, Rancid, Offspring en Bad Religion. Maar dingen als; H2O, me first and the gimme gimmes, RX bandits, Ataris, Vandals en meer zijn ook heel goed. Oo Deviates en millencolin zijn trouwens ook heel cool :cool:
     
  3. Hmm, bands die ik nu vooral luister:

    Dropkick Murphy's (heerlijke muziek)
    Nofx
    Pennywise
    Flogging Molly
    Incubus
    Radiohead
    RX Bandits
    Voodoo Glow Skulls
    Reel Big Fish
    Ska-P
    Bad Religion
    Terrorgrupe
    Rancid
    Glassjaw
    Idlewild
    Deftones
    Audioslave
    Tool
    Looking Up
    The Exploited
    New Bomb Turks
    Foo Fighters
    The Strokes
    Millencolin
    Airut
    Red Hot Chilli Peppers
    The White Stripes


    Sinds een tijdje luister ik vooral ska en heel af en toe reggae (ofzo), punk ook nog best vaak... Bad Religion vind ik helaas een beetje te eentonig worden.

    Helaas, ik heb flogging molly gemist in de Melkweg :'-(. Maar 26 februari naar DKM in Paradiso :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2003
  4. DouNiu

    DouNiu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Blink 182 en Sum41 mogen ook niet tot punk gerekend worden. Dat zijn boybands met gitaren. Precies op dezelfde manier opgezet als de Backstreet Boys en N Sync door dezelfde platenmaatschappijen doelend op vrijwel dezelfde doelgroep. Pop-'punk' om het zo maar eens te noemen, iets wat nauwelijks samen kan gaan. Lokaal voorbeeld: Di-rect...

    Bad Religion is ook een prachtige band, brilliante intelligente teksten en zeer aanstekelijke muziek. The Offspring heeft dit ook wel. NOFX vind ik waardeloos, die doen niets meer dan het kopieeren van andere punkbands. Rancid hou ik niet zo van, maar dat is teminste wel een echte band met hun eigen sound....
     
  5. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    ooo als er 1 band een eigen sound heeft is het NOFX wel. En dat al hun teksten nergens over gaan kan je ook niet meer zeggen gezien hun laatste cd en enkele andere nummers die ze hebben uitgebracht! (denk aan decline) ik ben het dus niet met je eens ;)
     
  6. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    uhhhh... ok :confused:

    ben benieuwd naar je argumentatie???

    ikzelf vind NoFX namelijk briljant
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    .....

    Ik denk dat het eerder omgekeerd is...:{
     
  8. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Even wat aanraders hier die wat minder bekend zijn. Zullen veel mensen vast wel waarderen ;):

    1208 (van epitaph, en hebben lekkere songs op hun naam staan)
    Adhesive (dit moet je gewoon luisteren, muziekaal top, zo hoort punkrock nou ;))
    Against time (heerlijke muziek, en nog van eigen bodem ook)
    Big Wig (wat snelle punkrock met af en toe wat metalachtige invloeden)
    Face To Face (ken er niet zoveel van, maar wat ik er van gehoord heb is goed te doen)
    Fenix TX (jammer dat ze gestopt zijn, maar ze hebben vrolijke tot harde nummers gemaakt)
    Frenzal Rhomb (geinige australische band, die veel lol in hun albums stoppen. en het klinkt nog lekker ook, en niet te poppy)
    Guttermouth (typische lollige punkrock, soms wat vage nummers maar ik kan het wel waarderen. de nummers gaan iig nergens over)
    H2O (beetje standaard punk, maar wel de moeite waard)
    Lagwagon (check die nieuwe cd!! die is echt heerlijk :cool:)
    Living End (echt een topper, deze band raad ik aan iedereen aan. vooral het self titled album is geweldig, met een bassist die in sommige nummers ook contrabass speelt _O_)
    Me First And The Gimme Gimmes (eigenlijk wel een bekende, met leuke nummers)
    MxPx (moet je niet te lang naar luisteren, maar ze maken over het algemeen wel leuke nummers)
    No Use For A Name (een stuk softer geworden, hun eerdere albums waren wel een soort hardcore. wel een aanrader)
    Propagandhi (als het aan deze gasten ligt moet iederen veganist worden, lekkere snelle punkrock met een boodschap!)
    Rise Against (laatste album is weer wat meer punk, die daarvoor ging nog een beetje naar emo toe, toch lekker om te luisteren)
    RX Bandits (hun eerdere albums waren vooral ska, ze beginnen nu wat meer te rocken, het album The Resignation moet je echt luisteren)
    Snuff (muziekaal top, en de zanger drumt!!)
    Tsunami Bomb (met een vrouwelijke zanger die er wel pap van lust!)

    edit: ff wat duidelijker zo
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2003
  9. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    _O_ _O_ _O_

    vooral Against Time (uit Bergen op Zoom _O_ ) is vet ,helaas stoppen ze er binnenkort mee :'-(
     
  10. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    1208 hebben best goede nummers. Neigt een beetje naar de emo kant, maar toch best relaxt.
    Lagwagon - smile is goed nummer. Langzaam intro, en dan opeens lekker gaan. Mooie melodie ook.

    Guttermouth 0wnt en hard ook, dit is echt muziek voor adhd patienten. Hebben trouwens ook echt punknummers (in tegenstelling tot gusto, hun laatste cd, die is echt te melig)
    Check:
    - Skaters (tegen rollerskaters)
    - Friendly people (dat intro! die tekst!_O_)
    - Disneyland
    - Pee in the shower (erg, heel erg melig, over in de douche plassen bij je vriendin :p)
     
  11. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Gusto is inderdaad wat minder punk, maar wel erg melig. Verder ken ik alleen nog Musical Monkey, die ik ook erg stoer vind. Staat nog een heel vaag nummer op trouwens: corpse rotting in hell. Een soort parodie op metal? Ik weet het niet het klinkt in ieder geval heel vaag.
     
  12. Net Operation Ivy geluisterd, lijpe muziek :)
     
  13. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Best grappige muziek idd. Ik geloof dat een deel van Operation Ivy is gestart met de nu vrij bekende Rancid. Ik weet het niet zeker maar als je het luistert heeft het wel wat weg van elkaar.
     
  14. Yup, ze maakten eerst ook samen nummers :)
     
  15. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Rancid damn, die gasten zijn echt fokking goed ik heb:

    - And out come the wolves (klassieker die iedere punkliefhebber moet hebben)
    - Life wont wait (ska, reggae)
    - Lets go
    - Indestructable (laatste album)

    En hun andere twee albums moet ik nog een keer scoren.
    Verder heb ik cd's van:
    NOFX
    Pennywise (net geen grunge)
    the Offspring (punk?)
    Green day (punk?)

    En dat was het wat punk betreft.
     
  16. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Heb gisteren 2 cd's gekocht, the Misfits (nieuwe stijl) en Dead kennedies (fresh fruit for rotten vegetables)
    Misfits had ik al erg veel vcan gedownd, maar origineel hebben blijft het leukste, zelfde geldt voor Dead kennedies.
     
  17. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Pennywise is net geen grunge?? Mmmm, volgens mij is juist Pennywise een goed voorbeeld van echte punkrock. Snelle gitaren met kritiek op de maatschappij. Ik heb zelf Full Circle, en dat vind ik echt 1 van de betere albums van Pennywise.

    Een vriend heeft gister 2 kaarten gehaald voor het concert van The Offspring _O_. Ze komen 19 maart in de Heineken Music Hall, dus dat gaat heeeel vet worden. Zie ik ze eindelijk eens live.
     
  18. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    ga ik misschien ook heen (naar the offspring) zijn toch wel een beetje mn oude helden.
     
  19. Dat gaat je wel redelijk wat geld kosten HMH kennende...
     
  20. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Totaal per kaartje zo'n 33 euro. Tja, het is best wat voor een optreden, maar het is wel The Offspring!
    Ik wilde ze altijd al eens live zien, en nu is echt de ideale kans vind ik. Misschien komen ze dan nooit meer voor een concert in Nederland, je weet maar nooit.

    Anti-flag komt in januari of februari in de Melkweg, ik zit nog te twijfelen of ik daar ook heen ga. Ik weet het nog niet, maarja dat is maar 10 euro en dan heb je nog 2 andere coole support acts.
     

Deel Deze Pagina