1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[MUZIEK] Ska en Punk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Chemische Kip, 11 dec 2003.

  1. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    In een paar posts hier, staan opmerkingen over Green day. Laat ik nu net een Green day fan zijn *) Mensen die Green Day te 'poppie' vinden, beluister ff de nieuwe cd 'American Idiot'. Hij klinkt veel volwassener dan de andere albums. Er staat zelfs, zoals zij het noemen, rock-opera op :p Rocknummers van 9 minuten met allerlei verschillende melodieën en stukjes.

    Oh, en als je nog wat leuke muziek wilt horen [punk kant op] kijk dan is naar Undeclinable. Een goede Engelstalige band uit Den Bosch... _O_
     
  2. Greenday is opzich wel ok, maar ik vind het zo 'standaard'. Er zijn echt duizenden van dat soort bands, en zij hebben geluk gehad bekend te worden. Ze zijn niet slecht, daar niet van. Maar ik vind het gewoon niet fantastisch.
     
  3. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de nieuwe cd van Greenday gister voor 15.99 bij de mediamarkt gehaald. Erg leuk album. Maar ik vind het niet meer of minder poppy dan andere greenday albums. Het is gewoon Green Day en dat klinkt sowieso vrij braaf, hoewel er genoeg kritiek wordt geuit in de nummers deze keer :)
     
  4. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    American Idiot, top album _O_. Green Day is helemaal niet standaard, het is een standaard apart en die heet Green Day.

    En komt RX Bandits weer in Hengelo?? Het optreden van ze in de Patronaat was het beste optreden wat ik gezien heb tot nu toe!
     
  5. 25th UK Manchester Satan's Hollow
    26th UK Liverpool University Academy 2
    27th UK Leeds Cockpit
    28th UK Newcastle University
    29th UK Leicester Charlotte
    30th NL Den Bosch Willem II
    31st NL

    Blijkbaar een keer in het Willem II stadion en nog ergens anders wat niet bekend is, ik hoorde zeggen dat ze in Hengelo kwamen optreden.
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Kent iemand hier Second Chance [NL]? Goeie band man! Schopt dat hele NYHC kont!
     
  7. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat moet ik van dat Den Bosch Willem 2 denken eigenlijk :confused:
    In de rust een optreden oid :{
    Een klein zaaltje (net als vorige keer in het patronaat) zou perfect zijn.
     
  8. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    catch 22, planet smashers, mustard plug en big d and the kids table. Hele vette ska punk bands ala Reel big fish(RBF), ze zijn een stuk minder bekend maar hun muziek doet zeker niet voor RBF onder. Als je RBF leuk vindt dan vindt je dit ook leuk
     
  9. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    sorry dubbelpost
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2004
  10. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Willem II is gewoon een klein zaaltje waar een paar honderd man in kunnen.
     
  11. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, het Willem II stadion staat nog altijd aan de snelweg ergens in Tilburg ;)
     

  12. Ja, ik ken ze allemaal :). Ik was vroeger een grote rbf fan. Was een tijdje geleden nog naar een optreden van ze in de Melkweg. Ik vind ze nu wat minder, Catch 22 blijft fantastisch en Planet Smashers zijn ook wel cool. Al vind ik Ska-P eigenlijk nog wel aan de top staan samen met RX Bandits, Suburban Legends en Voodoo Glow Skulls.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2004
  13. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Suburban Legends ken ik niet, maar omdat je Ska-P en RX Bandits cool vindt, zal die band ook wel aardig zijn. Ga er even wat van downloaden.

    En wat ik net las: dat The Offspring een Greatest Hits album gaat uitbrengen:
    http://www.rollingstone.com/news/st...mainRegion&rnd=1095979441490&has-player=false

    Onder andere komt daar een nieuw opgenomen versie van het geniale Dirty Magic op te staan. En wat helemaal cool is, ze gaan ook nog een geheel nieuw album uitbrengen volgend jaar _O_.
     
  14. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Green Day komt 12 januari in de HMH ;)...
     
  15. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het niet zo dat green day al 10 jaar bestaat , want ik had in de winkel gekeken en daar stond nieuwe cd : 8terop stond 2004 , en bij de oude 1994:|
     
  16. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Sterker nog, Green Day is al in 1987 begonnen :)
    Grote kans dat ik 12 januari in de HMH ben
     
  17. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Green Day timmert inderdaad al een jaar of 15 aan de weg. Ik heb al hun albums tot nu toe.

    Ik luister veel naar Ska, (Pop-) Punk (-Rock), (Post-) Emo (-Core), Hardcore Punk, en Metalcore.

    Qua Ska luister ik op dit moment veel naar Five Iron Frenzy, en [Spunge]. Bands zoals Reel Big Fish, Catch 22, Less Than Jake en Operation Ivy zijn ook erg kewl.

    Emo en zijn varianten luister ik op dit moment het meeste naar: Something Corporate, Motion City Soundtrack, The Juliana Theory, Thursday, The Starting Line, Funeral For A Friend, Further Seems Forever, Taking Back Sunday, The Used, Fall Out Boy, Jimmy Eat World, Dashboard Confessional, The Early November, Death Cab For Cutie, A Static Lullaby, The Movielife, Senses Fail, Dead Poetic, The Get-Up Kids, Atama, Northstar, From Autumn To Ashes, Hawthorne Heights, Matchbook Romance, My Chemical Romance, Silverstein, This Beautiful Mess, Travoltas, Finch, Brand New, Story Of The Year, Gob, Piebald, Texas Is The Reason, Coheed And Cambria, Rufio, Shadows Fail, Senses Fail, etcetera.

    Punk en al zijn varianten, zoals Yellowcard, Sugarcult, Simple Plan, Midtown, Mest, Autopilot Off, A New Found Glory, Pennywise, Rancid, Dead Kennedys, Millencolin, Anti-Flag, NOFX, Home Grown, Lagwagon, No Use For A Name, Me First And The Gimme Gimmes, Dropkick Murphys, Bad Religion, Flogging Molly, Green Day, 1208, 98 Mute, Lit, De Heideroosjes, MxPx, etcetera zijn ook kewl.

    Hardcore Punk en Metalcore, zoals Hatebreed, Avenged Sevenfold, Atreyu, Norma Jean, Killswitch Engage, Boy Sets Fire, A Wilhelm Scream, Biohazard, Satanic Surfers, Agnostic Front, 36 Crazyfists, 88 Fingers Louie, Sick Of It All, etcetera...
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2004
  18. Iedereen hier moet eens de Hardheid gaan luister (www.hardheid.com). Daar kan je ook wat nummers luisteren. Heb ze 1 keer live gezien, ik kwam eigenlijk voor een andere band maar deze waren ook heel goed :).
     
  19. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Van het weekend weer druk optredens bezocht. Zaterdag RX Bandits in Den Bosch, ik sta nog steeds versteld van hun performance! Ongelovelijk hoe die gasten spelen, en wat een emotie in hun muziek zit. Zondag de Mad Caddies in de Melkweg, was ook zeker genieten, en gelukkig was die pit ook niet extreem hard :p.
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben idolaat van ska-p en rx bandits, verder vind ik vna eigen bodem de hardheid grappig. En rolf is ook wel lachen.
     

Deel Deze Pagina