1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[MUZIEK] Ska en Punk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Chemische Kip, 11 dec 2003.

  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG JIJ HEBT T GEWOON OVER RX. sweet man


    btw als k echt iets goed vin wat neit et ska of punk te maken heeft is t hendrix, dats magie.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  2. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Woehoe! Gister naar Jaya The Cat in Tivoli (Utrecht) geweest!
    Was gruwelijk vet! :D
    Eerst 2 voorprogramma-bands: Pimp Daddyz, een soort van funky rare punk :p Koele muziek :) Daarna I2B1, dit was n soort funky/punky reggea, en ik vond t bagger. T was van alles door mekaar, en had geen eigen stijl. Ze hadden wel 1 goed hard nummer, waar je lekker op kon raggen!
    Toen kwam Jaya The Cat :D Veel nummers gespeeld, was lau :p (heb de playlist bemachtigd :p) Verschrikkelijk uit me dak gegaan :D
    Was n fijne avond :D
     
  3. Elendill, hoe ken je R.O.L.F ?! Zij zijn wel vet :D:D. Hardheid is ook wreed ja, ze treden 27 november op.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2004
  4. Graves

    Graves Crimson Ghost

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou van punk, ja. Voornamelijk horrorpunk, dat dezer dagen een heus genre heeft aangenomen :)

    Favo bands zijn GRAVES, (90's) Misfits, The Independents, Balzac, The Other, Dr. Chud's X-Ward, Green Goblin Project, Rock City Morgue, Mr Monster, Nekromantix en The Cryptkeeper Five.
    Meeste Street Punk kan ik ook wel waarderen :)

    Waar ik een hekel aan heb is Emo, vaag en emotioneel pop punk aftreksel met van die vage riddeltjes erin.. Verschrikkelijk. Dodg3r noemt er hier een hoop van, Something Corporate e.a., blegh.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2004
  5. MoparHotrod

    MoparHotrod 351 cui Cleveland

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok hier een lijstje met mijn favo's!!

    - NUFAN
    - Rise Against
    - Pulley
    - Lagwagon
    - Thrice
    - Adhesive
    - Belvedere
    - Bigwig
    - Propagandhi
    - Strike anywhere
    - Satanic Surfers
    - This day forward

    ...en er kunnen er een hoop meer bij

    maar ik hou van snel opgefokt en melodieus....een vooral niet van de oi oi engelse punk.......punkrock..it is!!
     
  6. Ik was gisteren dus naar de Vrankrijk, en er trad echt een heel goede band op: Inner terrestrials. Ze kwamen uit Londen. Het was echt prachtig gemixte punk/ska/reggae. Daardoor was het ook wel chill dat er niet de hele tijd pit was, want dan is het rustiger en hoef je niet zo op te letten of je geramd wordt :p. Maarja, ik heb serieus bijna nooit zo'n goede live performance gezien :).
     
  7. MoparHotrod

    MoparHotrod 351 cui Cleveland

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor iedereen hier over....gelukkig was de pit niet hard......of gelukkig was er geen pit.......weet niet in welk tijdperk jullie van punkrock zijn gaan houden.....maar de tijd dat ik het leuk vond was er ALTIJD een pit....en wil je daar niet in.....dan bleef je lekker achter staan!!...simpel toch ;)
     
  8. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    soms wil je gewoon van de band kunnen genieten als het echt iets speciaals is iig. En genieten kan dan bijvoorbeeld kijken zijn en zo nu en dan een beetje dansen, springen, pit.
    Van die kansloze acties dat als er een paar powerchords worden aangeslagen gelijk 4 punkers het idee krijgen om even flink te gaan schoppen en slaan, daar ben ik niet echt van gecharmeerd.

    Een pit zoals er vorige week bij Mad Caddies was, dat is geweldig! Gewoon geen vecht-pit waarin iedereen alleen maar loopt te slaan met als gevolg dat je heel je armen onder de blauweplekken zitten :{
    Maar er was gewoon een feest-pit zeg maar!
    Iedereen blij, lekker elkaar duwen :9 en zelfs nog een kleine circel-pit :9

    Maar ik ben het wel met je eens, zonder pit en enig gecrowdsurf geen punkrock show. Het hoort er gewoon bij, zelfs die hersenloze maloten met hun hanenkam en losse handjes horen er eigenlijk gewoon bij..
     
  9. MoparHotrod

    MoparHotrod 351 cui Cleveland

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar daar heb je het al.....als je punk geram hard vindt....raad ik het je niet aan om naar leuke gigs als Madball te gaan of ander hardcore werk!!!.
    en idd...zonder pit of crowdsurf geen punkrock feest ;)
     
  10. MoparHotrod

    MoparHotrod 351 cui Cleveland

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    en mad caddies in niet echt harde punkrock.....dus daar zou ik al minder bij uit mijn vel springen..ghehehe!! luister maar eens een keer Belvedere...ga je vanzelf op stuiteren!!
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Idd, luister maar naar D.R.I.'s 'Thrashard'. Gaat over pogoen tijdens een optreden, heeeel herkenbaar :)

    "You are hurt all over
    But can't feel a thing
    Not until the next day
    Then you wake up
    Stiff as a board
    And the pain won't go away"
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2004
  12. Ik vind een pit wel onmisbaar, maar zoals Johannus zei is het soms chillen om gewoon een beetje te skanken of gewoon een goed luisteren hoe ze nou eigenlijk spelen. Vaak heb je inderdaad van die agressieve drollen daar word ik echt gek van, ik vind dat het voor de lol moet zijn, en dat iedereen gewoon weer opgetild wordt als ze vallen (dat hoort sowieso).
     
  13. Graves

    Graves Crimson Ghost

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Pit is kut. Het is net als de polonaise (?) bij Frans Bauer; hij is er altijd. Zelfs toen Dropkick Murphys op het podium uit de grond van hun hart 'Forever' stonden te zingen sprongen al die hyperactieve rotkinderen nog tegen elkaar. Zelfde was bij Flogging Molly.
     
  14. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    w00t ! Atreyu, Norma Jean en Unearth komen waarschijnlijk 22 april naar Het Bolwerk in Sneek. Daar moet ik heen.
     
  15. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik luister ook veel naar hardcore. En heel toevallig zat belverdere in het voor programma van Mad Caddies! Ik had er nog nooit van gehoord van te voren, maar ik moet zeggen dat het nog heel begaanbare hardcore is. Opzich vond ik het best leuk.. al luister ik liever naar hardcore als refused als ik echt zin heb ik hardcore.
     
  16. MoparHotrod

    MoparHotrod 351 cui Cleveland

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op man....die kinderen van nu ....pitten die???vind het meer een ¨eey niet zo hard duwen¨ pit....waar ze elkaar met vingertjes lopen te prikken. Zal ook wel aan het feit liggen dat veel bands die niet zo bekend waren voor het grote publiek gaan!!!(Blink182, Bouncing Souls!!)
     
  17. Graves

    Graves Crimson Ghost

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je nog verbazen.

    Maar pitten/pogo-en op de muziek vind ik nog wel kunnen, maar tegenwoordig stuitert iedereen van begint tot eind, zelfs wanneer de band niet speelt. Dit vind k erg nep.
     
  18. MoparHotrod

    MoparHotrod 351 cui Cleveland

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben dat idd wel met je eens graves....je kunt niet eens normaal meer je biertje drinken!!!!of er springt weer zo'n blije peuter tegen je aan ;)...
     
  19. MoparHotrod

    MoparHotrod 351 cui Cleveland

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Refused is toch geen echte hardcore ofzo??? Belvedere al helemaal niet joh....das meer over de top opgefokte punk......

    Hardcore denk ik toch meer aan Born from pain, merauder, No turning back of het oude maar gave downset!
     
  20. Nick666

    Nick666 Punks not deAd!

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Chill, voor de ska liefhebbers uit de regio Leiden, opgelet! Ska-D-Lite treed vrijdag 10December in Leiden op. In de Q-bus. Entree is waarschijnlijk 7euro.
     

Deel Deze Pagina