1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Vinyl Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door HanTheMan, 18 dec 2009.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zelf nog geen vinyl, wel draaitafels, ok, en timecode platen. :p
    M'n vader heeft nog een aardige collectie, maar nog niet echt bekeken, weet ook niet of er wel wat leuks voor mij tussen zit om rustig naar te gaan luisteren.
    Wat vinyl platen (ingelijst) aan de muur hangen kan ook erg mooi zijn.
    Is iig een dure hobby, aangezien platen behoorlijk prijzig kunnen zijn (ook tweedehands). Niet eens zo gek om op de rommelmarkt eens te kijken of er wat leuks voor een zacht prijsje tussen zit.
    Oud team maat van me had (heeft) echt een bigass collectie gewoon. Wel tof op zich.

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is precies het leuke eraan. Voor een plaat moet je niet meer dan 10 euro gaan betalen. Dan moet je hem al heel erg graag willen hebben of hij moet zeldzaam zijn (veel platen uit jaren '60 bijvoorbeeld toen er niet veel geperst werd). Leuke Led Zeppelin, AC/DC, The Who, Black Sabbath etc. platen uit de jaren '70 kun je makkelijk voor een euro of 5 ergens op van die rommelmarkten vandaan halen. :cool:

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Sinds een weekje of twee verkoopt bol.com ook weer vinyl.. Ze willen de grootste vinyl shop worden. 8)

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Denk dat ik DaftPunk ga bestellen daar.. moet ik gewoon een plaat van hebben!

5. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Even een klein kickje.
    Weet iemand een goede zaak waar je naalden etc. kan kopen. Ik las net ook dat je draaitafel moet afstellen? Dat moet neem ik aan alleen als je je naald vervangt.

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Heb ook een platenspeler staan, van mijn opa gepikt toen ik in december uit huis ging, en opa en oma aan ht opruimen waren om in februari te verhuizen :+ Heb The Resistance op vinyl, de Bioshock 2 score, en oud spul van mijn opa, maar niet echt mijn muziek... Ik baal dat ik met koninginnedag niet hier ben ivm rommelmarkten.

7. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb het gewoon van eBay gehaald..

8. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn nou goede(internet)winkels om vinyl te halen?

Heb laatst mijn 1ste plaat besteld(moet nog binnenkomen)in een sale. Lijkt me wel leuk om naast cd's ook vinyl te gaan sparen.

9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Vorige week maar weer eens geprobeerd. Ik mag de platenspeler van mijn pa hebben, dus eerst aangesloten op mijn stereo. Werkte niet, totdat ik er een tussenversterker tussen propte. Prachtig_O_

Hoop straks ook een leuke verzameling op te bouwen. Maar ik vermaak me nu al met platen van Pink Floyd, Queen, The Eagles, The Beatles en Dire Straits_O_

10. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ik ga wel eens naar Plato, MediaMarkt enschede heeft een kleine collectie en op Bol.com kun je ook vinyl kopen :)

11. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0

Jeuj, 1ste vinyl binnen. Had alleen gehoopt op een iets mooiere hoes :+.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hoeveel kost een platenspeler eigenlijk?

13. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoeft niet veel te kosten als je een oude wilt hebben, die doen het prima. Nieuwe van bijvoorbeeld de media markt kosten toch al gauw €60, maar is onnodig als je gewoon een lekker plaatje wilt luisteren. Die oude doen het prima als de naald goed uitziet.

@Nugget_Leg dat is het nadeel van picture-discs, leuke vinyl versiering maar altijd een plastic hoesje in plaats van een mooie kartonnen hoes.

14. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ah kijk dat wist ik dus niet. Zal er voortan op letten want vind een kartonnen hoes toch wel wat mooier.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Moet ik nog ergens op letten? Ik zit nu een beetje op marktplaats te kijken, daar staan veel oude platenspelers op.

Ik wil namelijk om te beginnen de CCR discography op vinyl hebben, dat lijkt me echt vet. :D

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Zoekend naar iets anders heb ik nog wat vinyl foto's gevonden uit de (bescheiden, maar toch leuke) Modder-collectie. Vaak wil ik een plaat op vinyl als hij heel erg goed is en/of de cover enorm cool is:

Charles Mingus, geweldige artiest.

Let even niet op de dingen eromheen. Deze was eens voor het pats topic.

Buiten Kind Of Blue dé plaat die iedereen moet hebben. Geniale cover en geniale muziek.

Net als Brother Ali een hiphop plaat, maar aan de cover zou je het niet kunnen zien. Geweldige plaat, maar vooral een aankoop voor de geweldige hoes.

En dan daarbuiten nog een aantal jazzplaten.

17. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, ik zou wel een beetje voor de bekendere merken gaan. Pioneer, Philips etc. En opletten dat het er allemaal een beetje fatsoenlijk uitziet. Probeer desnoods gewoon een plaat erop uit en dan weet je eigenlijk wel voldoende.

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Gisteren Kind of Blue op vinyl besteld. Morgen als het goed is binnen. Kan niet wachten :D

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Gisteren voor het eerst in mijn leven vinyl gedraaid, bij een vriend. _O_ Heb meteen een mailtje gestuurd naar iemand op marktplaats! Is dit iets:

http://link.marktplaats.nl/374711233

?

Marantz is een best wel goed merk, dus dat lijkt me wel snor zitten. Mijn receiver is ook van Marantz.

Laatst bewerkt: 4 sep 2010
  20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Binnen! _O_

Deel Deze Pagina