1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Vinyl Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door HanTheMan, 18 dec 2009.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Held!

Eigenlijk moet ik die ook nog hebben. :+

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Wij hebben hier nog een hele hoop platen liggen van Louis Armstrong.. doen het perfect!

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Haha :cool:

Ik ga Song of Innocence van David Axelrod maar eens beluisteren, cover ziet er alvast erg mooi uit :)

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

Vandaag gekocht. Jaaa dit is vet:D Goudkleurig vinyl trouwens:D

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ik heb Kind Of Blue nu namelijk:

2x op cd :+
    1x op anniversary blue vinyl

Dus nu nog de gewone. :p

6. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Nice! Toevallig ook een pic van de plaat zelf? Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet! :)

Wil zelf de Fallen EP van Volbeat op 7" Vinyl gaan halen :D

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    nicee, idd ff pic van de plaat!!

8. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Hey leuk een vinyl topic, dit zijn mijn laatste aankopen:

Restored To One - Sabbath Assembly (goud vinyl)

Master Of Reality - Black Sabbath

S/T - Jex Thoth

Een paar platen van de ongeveer 40 die ik via marktplaats van iemand heb gekocht. o.a : Abbey Road, The Wall, Waiting For The Sun

Laatst bewerkt: 11 sep 2010
  9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Te gek alle mensen hier die nog lekker in de weer zijn met vinyl! Ben zelf nu ook is rustig aan het kijken voor een goede platenspeler. Dit alles in het kader van mijn bedrijfje waarbij ik nu bezig ben om de ultieme voorversterker (buizen) uit te gaan krijgen met ook een te gekke phono-trap er in. Moet echt de ultieme muziekbelevenis worden samen met de eindversterkerlijn die ik nu aan het uitbrengen ben.

Erg leuk om te zien dat hier ook nog zoveel mensen bezig zijn met platen. Heb nu alleen een oude Thorens staan maar die is verre van het niveau van de rest van mijn installatie, en dat hoor je dan ook gelijk. Ben nu dus aan het kijken naar bijvoorbeeld deze speler, van Transrotor:

Samen met een goede cd speler kan je dan echt alle muziek op z'n leukst en mooist beluisteren. Kan dan ook niet wachten tot ik het eerste prototype van de voorversterker voor het bedrijf met phonotrap uitgebreid kan gaan testen!

10. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Black Sabbath, Jex Thoth, The Beatles en Deep Purple! :thumbs:
    Nice!

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Die is vast niet goedkoop. :+

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Inderdaad, wat een beest. :9

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    De specifieke op de foto is de Zet 3, die is niet echt goedkoop te krijgen nee. Maar je hebt ook de Zet 1 en de Fat Bob S, die zijn, tweede hands vooral, voor een leuk prijsje te krijgen. Heb je een hoop kwaliteit voor je geld. Maar dat is natuurlijk de high-end audio haha.

Zijn hier verder nog mensen met een leuke audio installatie? Misschien wel een idee voor een nieuw topic.

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waiting For The Sun is vet. The Wall vind ik wat minder, ik houd meer van Dark Side of the Moon en Wish You Were Here, maar is ook wel vet. Zaten er nog wat opvallende dingen tussen?

Geen indrukwekkende dingen, gewoon oud spul dat het allemaal nog prima doet. Heb daar ook totaal niet het geld voor. Wat kost die Zet 3 nou bijvoorbeeld? Ziet er wel fantastisch uit.

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Die Zet 3 kost €2995,-8)

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mwoah, als mensen denken dat dat ook geldt icm een cheap-ass platenspeler die je van je oudtante op zolder hebt afgehaald, dan ben ik het doorgaans niet met ze eens.....

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik verwacht zelf dat Vinyl samen met CD gewoon de ideale combinatie is. En dan bedoel ik dat sommige muziek voor CD is gemaakt en sommige muziek voor Vinyl. Vinyl wordt door veel meer factoren beïnvloed dan een CD. Hierdoor kan je met Vinyl een veel specifieker geluid krijgen. Daarom zitten er op de duurdere platenspelers ook vaak twee armen met twee verschillende elementen. Op die manier kan je nog tussen je sound wisselen per plaat.l

Ik moet het nog allemaal gaan uitvinden hoe vinyl straks gaat klinken icm de voorversterker maar ik denk dat ik op het gebied van jazz, klassiek sowieso niks anders meer wil. En de moderne muziek, die veelal met kilo's compressie en filters wordt opgenomen, vind ik persoonlijk onzin om op Vinyl te kopen. Het enige leuke wat je dan overhoud is het gevoel van het plaatsen van de plaat en het afspelen ervan. Maar af en toe zijn er natuurlijk nog wél bands die hun platen gewoon strak opnemen en waarvan de muziek zich leent voor vinyl.

Laatst demonstreerde ik mijn eindversterker bij een klant thuis en hij speelde ook hoofdzakelijk jazz en klassiek op een platenspeler. Nu had hij een plaat van Sonny Rollins liggen, een hele oude, rond 1950/60 als ik me niet vergis. Als je dat dan hoort, hoe geweldig dat klinkt, een hele band met één microfoon opgenomen. Geen electronische poespas. Dat was echt een leuke ervaring. Recente cd's zoals van John Mayer klonken gelijk een stuk vlakker en saaier. Terwijl dat toch ook echt leuke cd's zijn.

Kortom Vinyl is een onwijs leuke aanvulling op je muziekervaring als je een leuke collectie platen hebt en van de muziek houd.

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Heb je even lekker een oude quote te pakken:+

Nee, het is een prachtig dingetje. Denk dat ie toentertijd ook aardig wat heeft gekost. Werkt heel goed met prachtig geluid.:)

19. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja als je zo gaat redeneren is een concert natuurlijk alleen de ware muziekbeleving (bij de meeste bands althans).
    Voor de een is een 'ware muziekbeleving' nou eenmaal wat anders dan de ander.

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Persoonlijk vind ik de meeste concerten ver van de ware muziekbeleving af staan. Zijn maar zeer weinig concertzalen/podia waar het geluid in de buurt komt van wat je in de huiskamer kan bewerkstelligen.

Deel Deze Pagina