1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Waarom zijn de 'betere' bands nooit degene die doorbreken?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Saaur, 17 jun 2003.

1. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sostic: jij hebt 't over muziekstijlen die niet aanslaan, dat snap ik in princiepe wel, ik bedoel, ik hou ook niet van alle muziekstijlen, maar ik heb het echt over de betere bands in dezelfde genre's die niet doorbreken.....

en Tronky...don't make this an "opsomtopic" please ;)

Ben het wel eens met StormX....ik koop zelf ook de CD's (behalven als ik ze echt nergens kan vinden) en veel van m'n vrienden ook...maar heel de wereld download op het moment maar de scene die het minst getroffen wordt is toch die waar de mensen de artiesten echt respecteren...en dat is veelal toch de rock (als overkoepelende naam) scene

Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  2. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    voorbeeld:
    Uit de DJ scene kent iedereen Jean en Tiesto als goede nederlandse (sommige nrs vind ik ook zeer goed) maar andere als Lady Dana enzo zijn bij het massa publiek veel minder bekend maar wordt door nog redelijk veel mensen goed gevonden.
    Het is maar hoeveel aandacht de media eraan besteed en de hoeveelheid uitzending op tmf/mtv/the box/musicchannels, en natuurlijk reclame voor cd's.

3. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    :D nu noem je toch echt wel de meest succesvolle metal en nu-metal bands die er zijn. (al zijn ze beide meesterlijk goed) die CD's van hun verkopen echt heel goed hoor.

4. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    bespreekpunt: Had jamai ook goed verkocht als hij "Angels deserve to DDDIIIIIIIEEEEEEEEE" had gezongen?

5. systemerror14

Leuk Bevonden:
    0
    nou nee, want dat had echt niet geklonken, en zonder de gitaar, drums en bas is dat nummer nergens

6. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    nee
    -Jamai- fans horen dat soort muziek niet graag
    -SOAD-fans (en dat zijn er heel wat) vinden Jamai een mega-faker

Het is trouwens ook een kwestie van connecties als je vader rijk of machtig is (sepultura) maak je meer kans om sneller door te breken dan als je van simpele komaf bent.
    Veel bands hebben trouwens lang moeten knokken om er te geraken, The Vines bestaan al van in 1994 en in 2002 is hun eerste officiƫle CD uitgekomen...terwijl andere bands na 2 jaar een contract hebben en nog andere bands nooit een contract zullen krijgen, gewoon geluk hebben dat een producer je hoort en zag dat het goed was.

7. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    je moet de dingen gewoon gescheiden zien... je hebt radio/popmuziek, wat gewoon easy-listening is, en je hebt de echte muziek naar je smaak, waarvan je een cd'tje op zet of waarnaar je live gaat luisteren. dat sommige mensen vinden, dat die easy-listening muziek, die in aller ziel wordt gepompt door proppers helemaal de bom is, en jij niet, is een kwestie van smaak, en in hun geval, wansmaak. een grote rol speelt hierbij ook nog gewenning... wat je kent, dat is in principe aangenamer dan wat je niet kent. dat veel mensen vallen voor gewenning en voor wat nou eenmaal makkelijk in het gehoor ligt, is op voorhand dom te noemen, maar over (wan)smaak valt niet te twisten... noem met maar een verschil in interesse vergeleken met jou. jij hebt meer interesse in 'jouw' muziek dan een ander. wees er blij mee, het is een uiting van je individualiteit, waar anderen dat laken.

8. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet zeker dat jamai bijna net zo goed verkocht had, hij is de winnaar van Idols dus is hij koel.
    maakt niet uit met welke goedkope cover hij komt.
    Denk wel dat de SOAD scene hem geliquideerd had :)

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik sta op het punt de cd van Trust Company te bestellen bij Bol.com. Heb deze ban op LowLands gezien, en vond ze behoorlijk goed.

Heeft iemand deze cd? Zoja, wat vind je ervan?

10. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    van (punk)rock groepen zijn er maar wijneg bekend,omdat er nog altijd meer mensen naar al dat (naar mijn mening) dom rap en pop gedoe luisteren. van bekende heb je dan linkin park (vind ik wel goed,een van men favorieten) maar vraag aan 10 mensen of ze de deftones kennen,9/10 zegt nee. Persoonlijk vind ik de deftones 1 vd beste groepen aller tijden,vooral door teksten en toch een beetje aparte stijl. Metallica is bv. ook wel bekend ,maar dit komt dan omdat ze eens 1 echt bekend nummer hebben gehad( nothing else matters) terwijl dit zeker niet hun beste nummer is
    .....
    rare wereld

11. systemerror14

Leuk Bevonden:
    0
    ey graveheart, ik was daar ook :D helemaal vooraan, maar ik vond d=wel dat trust co. een beetje een TE korte set hadden, was maar iets van 40 minuten :confused:

12. hoofdletters

hoofdletters FT spellenfreak

Leuk Bevonden:
    0
    Vaak is het ook een kwestie van doorzettingsvermogen, inzet, erin geloven en proberen je eigen unieke sound te produceren. Zelf schrijf ik nu 15 jaar met Immolation uit New York, zij spelen extreme Death Metal en hebben onlangs hun 5e of 6e cd uitgebracht...

In hun begintijd, toen ze alleen nog maar demootjes maakten, was er interesse van enkele maatschappijen om ze te tekenen. Mits ze een snellere/betere drummer in de gelederen namen. De band bedankte daarvoor, bleef gewoon elk weekend spelen in de contreien van NY en tekende uiteindelijk bij het label dat Sepultura groot heeft gemaakt...

De band zelf speelt 8 maanden van het jaar continu, in kleine clubs of juist grote hallen, afhankelijk waar hun manager ze kan pluggen. Wat hun veel geholpen heeft is veel contact blijven houden met fans. Wekelijks ontvangen ze honderden brieven die ze steevast beantwoorden, zelfs na hun zoveelste cd.

Deze mentaliteit zorgde er ook voor dat ze, nadat ze door het label eruit waren geflikkerd omdat ze nog geen nieuwe cd geschreven hadden (band is immers zo lang van huis), dat fans en zaaleigenaren over de gehele wereld Immolation uitnodigde om op grote festivals te spelen, of clubtours te doen.

Echt rijk zullen ze nooit worden, ze leven gewoon 100 procent voor de band en het wordt door een steeds groter wordende schare fans gewaardeerd. In april bijvoorbeeld hebben ze een tour gedaan door Europa met Cradle of Filth (Paradiso Amsterdam), ook zo'n metal- icoon. Of ze supergroot worden of niet, zij hebben het gewoon erg naar hun zin en zien daarbij nog eens wat van de wereld!

Bovendien is het mooi te zien dat ze door de jaren heen, met de toename in hun succes, geen spat veranderd zijn. Dit was bij Morbid Angel wel anders. Die ken ik ook van hun demotijd, ben toen zelfs bij ze op bezoek geweest in Florida, maar ten tijde van de grote doorbraak laten ze de fans van het eerste uur links liggen. Jammer, maar misschien komt dit ook door het feit dan de band op dat moment wordt geleefd. Jij maakt niets zelf uit, de maatschappij en de manager bepalen jouw rijlen en zijlen...

Wat hun muziek betreft, smaken verschillen natuurlijk, maar in mijn eigen is Immolation gewoon een band die gedoemd is nooit door te breken. Daarvoor is hun sound te afwijkend van de grote massa. Hun een worst en mij ook, ik geniet me nog steeds suf, zelfs na al die tijd!

Zo, nu leg ik mn vingers in een bak ijs...tssssssttt

13. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje late replay, maar beter laat dan nooit he ;)

Ik zou het eigenlijk niet weten omdat ik er zelf nie zo van hou. Er zijn vast underground rappers die zich meer richten op muziek dan op lyrics zelf (bijv. The Roots gebruiken ook allereli instrumenten).
    Maar omdat ik persoonlijk (goede) lyrics veel belangerijk vind dan muziek (ik vind een freestyle zonder beat met goeie lyrics 100x beter dan een rap liedje die weer over "bitches :) " "guns" en "clubs" gaat) zo ik het dus zo 1-2-3 niet weten, maar ik ga uit van wel :)

14. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    ik luister zelf veel naar Good Charlotte maar zo bekend zijn die toch niet? ze hebben dacht ik maar 1 echt bekend nummer gehad en dat was lifestyles of the rich and the famous.
    ik wil ook super graag naar dat concert van hun volgend week maar ik mag niet:mad: |:- :mad: |:-

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha....even niet persoonlijk opvatten, maar dat je niet mag doet mij vermoeden dat je in een wat jongere leeftijdsgroep zit....

Ik hoorde vandaag bad candy zo'n 30 keer in de cantine bij ons op school....en dat is gewoon echt muziek gemaakt volgens de teletubbie methode, als je 't maar vaak genoeg herhaald wordt 't leuk voor de "jongeren"....

tis maar een ingeving die ik kreeg, maar 't zou wel verklaren waarom muzikalere/rif-gebaserde muziek eigenlijk nooit doorbreekt....gebrek aan herhaling....

Edit: even voor king of the XBOX...voordat je aan je muziek smaak gaat twijfelen;) mensen nemen mij vaak heel er serieus om de 1 of andere rede :mad:....ik zeg niet dat good charlotte niet leuk is om naar te luisteren...(ik heb zelfs een keer een liedje van ze gehoord dat ik leuk vond...ken ze al een tijdje "though")...maar ik vind dat het muzikaal niet erg brilliante muziek is....leuk en simpel zeg maar....

Laatst bewerkt: 19 jun 2003
  16. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    ja sorry hoor kan er ook niks aan doen dat ik 15 ben:mad: (bijna 16 :p )
    maar ik kan makkelijk met kennissen mee. die zijn even oud en hun vader gaat mee dus snap niet wat het probleem is.
    en het neemt niet weg dat het uber muziek is.

17. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ^^^ zie edit ^^^

ik zei nog zo...niet persoonlijk....ik moest gewoon weer ff denken aan wat er vanmiddag door m'n hoofd schoot

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Maar is het zo erg dat de betere bands niet doorbreken? Ik hou van wat kleinere concerten waar je een directer contact met een band kan opbouwen. Kijk bijvoorbeeld naar D.R.I.: een hardcoreband (wel omschreven door velen als een mega-act) die al 20 jaar bezig zijn met hun ding. Ik vind ze geweldig (IMO!!) en als ze in Nederland komen kan ik direct met ze een praatje maken. Doe dat maar eens met een act als Metallica. Dus laat die betere acts maar wat kleiner blijven, dan heb je eerder kans een contact op te bouwen.

19. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    zolang ik de bands die goed zijn maar ken. daar hoeven ze naar mijn mening niet voor doorgebroken te zijn bij de grote massa.

het ligt tevens aan of de band zelf wel wil doorbreken. mensen denken vaak dat bands juist door willen breken omdat ze succes en naamsbekendheid willen, en natuurlijk flinke poen willen binnenhalen. er zijn veeeeel meer bands die juist muziek maken om het muziek maken en die liever voor een wat kleinere gesloten groep willen doen.

en dan heb je ook muziek dat gewoonweg niet geschikt is voor het doorbreken, omdat het te hard is, te ruw, waar veel BrEeZaHsLeTjEzZ niet op zitten te wachten. die hebben liever simpele nummers en meezingers waar ze lekker stoer op kunnen doen.

het heeft ook veel te maken met de label waar de band bij zit. ik denk dat The Offspring daar wel een goed voorbeeld bij is. vroeger onbekend en ze maakte punkrock dat veel minder 'pop' is dan tegenwoordig. ze zaten oko bij een ander label en konden hun eigen ding doen. na hun album Smash begonnen ze steeds bekender te worden omdat ze hun muziek aan pasten aan een groter publiek. dit werd mede veroorzaakt door de noodgedwongen overstap naar een ander label. en voor dat nieuwe label (Colombia records) konden ze nooit meer de muziek maken die ze vroeger maakten. hoewel ik de muziek van de laatste cd's ook wel goed vind, blijf ik de 1ste cd's toch het meest waarderen.

zo dit was mijn mening erover:)

Deel Deze Pagina