1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

my first finished manga

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Barbatruuk, 19 apr 2003.

1. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    ow, en nog eentje @ the flood. geen manga?!? je enige argument is dat ze geen waterige ogen heeft. als je goed kijkt zie je dat wél. en het hoeft niet eens altijd. kijk maar naar dbz. geen van de z fighters hebben lichtvlekjes in hun ogen. en gezien aan de haarstijl bij deze tekening, is het wel degelijk manga!

2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    agree@huub qua DBZ ogen

3. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    owkee, kheb de ogen ietwat anders gemaakt. ik weet niet of ik er blij mee moet zijn. zeggen jullie het maar. zeg graag ook maar wát er niet klopt aan de ogen.

4. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    owkee, aangezien darkwing duck mn 2e thread zonodig moest closen ga ik hier maar verder. dit is mn 2e tekening, ge-edit(arm minder lang). dank je voor de argumenten die de mensen gaven in mn 2e thread, ik dank jullie hier maar...
    kheb geen zin om mn tekeningen drastisch te veranderen want dat is een hels werk:) dus ik zal jullie punten onthouden en in mn volgende tekeningen stoppen.

5. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

alsnog...manga is een bepaalde stijl. en dat is aan deze tekening niet te zien. Ik zeg niet dat het slecht is, want ik moet zeggen dat het er best aardig uit ziet. Tis gewoon nog niet echt manga...er zijn zat manga tut sites dus bekijk die eens. leer je echt wat van.

ps: DBZ is nou niet echt het beste voorbeeld van een manga. Bekijk eens wat plaatjes of episodes van animes als Hellsing, Trigun, Kenshin en Evangelion.

6. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een hoop anime gezien en ook een hoop tutorials gedaan. en sorry, ik begrijp t niet dat jij hier geen manga in ziet. het haar is heel manga achtig. dat zie je aan de samengevoegde plukken. het gezicht, de ogen en het profile. in het bijzonder het profile(hoe het van de zijkant is getekend). alléén manga heeft dit en dat komt toch echt voor in mijn tekening. d
    an het idee van al de vouwen in mijn tekening. al die vouwen zijn gebaseerd op manga principes. en meer komt er niet voor in mijn tekening.
    misschien is t geen perfecte manga maar ik vind t erg onterecht als je zegt dat het gewoon géén manga is. maar toch bedankt voor je mening:)

7. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

kijk dit is een plaatje waar de manga van af straalt zo'n beetje.

en de overige punten die je noemt. Zoals het haar (waar je inderdaad gelijkt hebt) maar die vouwen bv alweer niet. Dat zijn nou eenmaal standaard dingen die je in elke tekenfilm zou kunnen zien. manga of niet manga.

Het heeft ook gewoon veel te maken met de vorm van het lichaam en de lengtes van de lichaamsdelen.

Dingen als een hele dunne taille en lange benen.
    En nu het punt wat het vooral is wat ik net pas opmerk. Het gezicht...hoe ze niet kunnen zien of het een man of vrouw is weet ik niet want het is toch wel duidelijk een vrouw maar het is nogal een lang werpig vierkant hoofd. En in manga's zijn die in het algemeen nogal rondig.

edit: Maar ga vooral door met oefenen want het is duidelijk dat je wel talent hebt!

Laatst bewerkt: 19 apr 2003
  8. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    ok, ik zie wat in je punten en ik geef je gelijk. ik ben ook gewoon veel te koppig. mn volgende tekening wordt dan wel een geile manga dame:)

9. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Heej dat is mijn creatie!! Maar dank je wel het manga spat er af he!! Ow mensen ik krijg vermoeidheids verschijnselen haha :p.

10. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    gheghe, hier is die 2e tekening trouwens nog:

11. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die tweede veel meer manga dan die eerste eerlijk gezegd. Ik denk dat dat komt omdat de lijnen wat scherper zijn.

leuke tekeningen, keep up the good work.

12. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ja ziet er aardig uit. De rechter borst staat een beetje gek omhoog maar voor de rest is die wel aardig.

dikkere kont!!!

13. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    ff nieuwsgierig: hoe lang teken je eigenlijk al huub?

14. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vader had nog zon intuos teken tableau staan. De volgende afbeelding heb ik getekend met het programma Painter nadat ik wat online manga tutorials had gevonden. Heb verder nooit getekend alleen op de middelbare school.

15. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    pfff, kwas er iets van 2 maanden geleden mee begonnen. toen deed ik wat tutorials. toen was er een tijdje nix. maar 2 weken geleden ofzo ging ik weer verder. met als resultaat deze 2 tekeningen.

16. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2

ziet er niet slecht uit. beetje weinig detail. maar 1 punt. de lichtvelkjes in de ogen moeten identiek zijn. dus geen spiegelbeeld. als het vlekje links zit bij het linker oog moet hij ook links zitten bij het rechter oog.

17. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    gheghe, k verveel me dus ik heb die tekening ff zitten editen-_-
    kheb dr wat liever gemaakt. zodrekt komt de gekleurde editie:)

18. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    and the colored version:::

19. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    wow je ziet gewoon per tekening je vooruitgang! :D
    Ik vind ze echt steeds beter worden.

hoe maak je ze eigenlijk? eerst op papier en dan inscannen om het vervolgens met de muis in te kleuren of heb je zo'n tablet?

20. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    de vorige heb ik dus gepikt van Netrab:)

maar ik teken ze eerst(alleen de lijnen en geen schaduwen) en laat iemand ze dan inscannen. kheb zelf namelijk geen scanner-_- dan kleur ik ze in met fotosoep. ik denk dat ik mezelf maar ga uitroepen tot de tekenaar van het forum:)

Deel Deze Pagina