Kan iemand mij antwoord geven op de vraag: Waarom krijg je nachtmerries hoewel je geen nachtmerries wilt hebben, er is wetenschappelijk bewezen dat als je ergens aan denkt voor het slapengaan in je bed dat er een kans bestaat dat je daar over gaat dromen. Nachtmerries beleven tijdens het slapen doe je niet voor de lol en soms is het heel eng. Hoe kan dit dan? Drijft 1 of andere geest je slechte gedachtes in je hoofd?
Ik droomde een paar jaar geleden dit:
Ik ging slapen en werd wakker midden in de nacht. Ik kon niet meer slapen en ging kijken of mn ouders wakker waren maar er lag niemand in bed. Ik ging hierna naar beneden en zocht de hond op maar vond hem ook niet op zijn kleed. Ik hoorde vervolgens een geluid van een accordeon van buiten komen. (een valse) Ik ging naar buiten en zag in de verte dat er een man met een aan kwam, een vent van een reus behoorlijk breed kwam er aan met een accordeon. (lantaarnpalen waren aan) De man begon met spelen, verder was er niemand op straat ofzo en het was doodsstil ik hoorde alleen dat kutgeluid van dat ding. Naarmate die gast dichterbij kwam klonk het veel en veel harder ik kreeg het er echt benauwd van. Het was echt zo´n sad tune echt heel vals ook. Ik werd er gek van en ging terug naar mijn huis en deed de deur op slot toen ik binnen was. Het geluid werd steeds erger hij kwam dichterbij. Ik zat verschrikt / bang in de kamer en hoorde toen geklop aan de deur en het accordion geluid was nu wel heel erg hard en vals. Ik speerde naar boven en ging op mijn bed liggen en hoopte dat die gast wegging maar ik hoorde beneden de deur open gaan en het geluid werd nog erger en harder.
Toen werd ik wakker en besefte dat het een nachtmerrie was. En ik moest over een uurtje op school zijn. Ik heb helemaal niks met een accordeon ofzo dus hoe kan ik dan zoiets dromen?
Laatst bewerkt: 26 sep 2005