1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

NASA - Cassini-Huygens geland op Titan: Één van de 23 manen van Saturnus

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Devil 6x6, 17 jan 2005.

1. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    leven ontwikkeld zich toch naar zijn omstandigheden? ik vind dit een vreemde uitspraak. wie zegt dat er geen leven kan ontstaan dat helemaal niet op de mens lijkt en onder heel andere omstandigheden kan leven :confused: .

2. Baltimore Raven

Baltimore Raven PRO-BOWLER

Leuk Bevonden:
    0
    Wel omdat Titan de meeste gelijkenissen heeft met de Aarde kort na zijn ontstaan daarom hebben ze nu de Huygens sonde gestuurd om verder te vergelijken.

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Woops my bad. Dacht dat Jupiter juist achter Saturnus stond.
    De kans is héél héél klein dat er leven is in vloeibaar methaan. Maar het is op zich ook bedoeld voor het onderzoek. Als het zo blijkt te zijn dat dat een methaan zee is dan zal er zeker bergen informatie uit onttrokken kunnen worden. :) Maar het hoofddoel blijft idd het onderzoeken van het ontstaan van leven, vermoedt wel dat een grote hoeveelheid methaan daar wel enige relevantie bij heeft.

4. Devil 6x6

Devil 6x6 Down-Under-Crew.com

Leuk Bevonden:
    0
    Nog wat leuks, vanaf het moederschip Cassini (die nog ergens rond Saturnus zweeft/vliegt heeft is een foto genomen van een andere maan van Saturnus genaamd: Rhea

Deze foto is al van 12 Dec. 2004, maar toch nog leuk om een tweede maan van Saturnus te zien. Deze lijkt erg op onze maan (Aarde)

Tekst van: http://www.nasa.gov/mission_pages/cassini/multimedia/pia06564.html

This Cassini image shows predominantly the impact-scarred leading hemisphere of Saturn's icy moon Rhea (1,528 kilometers, or 949 miles across).

The image was taken in visible light with the Cassini spacecraft narrow angle camera on Dec. 12, 2004, at a distance of 2 million kilometers (1.2 million miles) from Rhea and at a Sun-Rhea-spacecraft, or phase, angle of 30 degrees. The image scale is about 12 kilometers (7.5 miles) per pixel. The image has been magnified by a factor of two and contrast enhanced to aid visibility.

The Cassini-Huygens mission is a cooperative project of NASA, the European Space Agency and the Italian Space Agency. The Jet Propulsion Laboratory, a division of the California Institute of Technology in Pasadena, manages the mission for NASA's Science Mission Directorate, Washington, D.C. The Cassini orbiter and its two onboard cameras were designed, developed and assembled at JPL. The imaging team is based at the Space Science Institute, Boulder, Colo.

Stay Tuned For More News

Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  5. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    NASA? Kom op man, doe eens wat research als je een topic opent :+.

't Is nog altijd het werk van de Europese ruimtevaart, de ESA.

Edit: Heb weer te snel gepraat :{. in de link staat toch een link naar NASA. "NASA's Casini Huygen's project", met daarin felicitaties aan de ESA? Nouja, whatever. 8)

Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  6. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    In principe is het een project van ESA waar NASA aan mee werkt. Althans dat zeiden ze op het nieuws; dus je hebt wel een punt. :)

7. Gold Elite

Gold Elite Guest

Dit is geweldig nieuws. Ik hoop alleen dat het niet zo gaat als bij de marslanding.:D
    Eigenlijk is dit een invasie op Titan. Mischien gaat deze goed.:D

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2005
  8. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zeer intressant maar dat MP3tje hoort als een Mario game 8)

9. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Uhm; hij is al afgerond en als geslaagd bestempelt. :+

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    "Eigenlijk is dit een invasie op Titan..."
    Juist...invasie :p Invasie met 1 geavanceerdm apparaatje. Maja ik blijf nieuwsgierig, wie heeft hier trouwens het boek "Cosmos" van Carl Sagan. Moet je eens in bladeren of daadwerkelijk lezen, machtig interssant. Maarja, genoeg off-topic weer ;)

11. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    tjee, wowie zeg, ben geen sterren freak maar dit is wel beoiend, kheb wel meer over die maan gehoord...

he maarre, als het van de Europese ESA organisatie is, waarom staat het op de NASA site???

12. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Omdat het min of meer een "gezamelijk project" is. Aangezien NASA meer publiciteit geniet dan ESA (denk ik) staat het op de site van NASA. Wat ik overigens niet kan voorstellen is dat er op de ESA site niks over te vinden is :p

13. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    best interessant allemaal.....

14. Zuka_'Zamamee

Zuka_'Zamamee Ready when you are

Leuk Bevonden:
    1
    Deze missie bewijst maar weer het succes van (Europese) onbemande ruimtevaart boven de (Amerikaanse) bemande ruimtevaart. De Amerikanen willen nog steeds een mens op Mars zetten, terwijl deze missie maar weer bewijst dat je met robots net zo veel of zelf nog meer kunt bereiken. Ik vraag me af of de Amerikanen nu niet snel gaan inzien dat ze beter robots naar Mars kunnen sturen.

15. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Euh er rijden al een paar maanden twee NASA robots op mars en die rijden er voorlopig ook nog wel.

http://marsrovers.jpl.nasa.gov/home/index.html

16. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of je het weer, maar de NASA heeft al meerdere robots naar Mars gestuurd.

17. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Wat ik daar ook aan wil toevoegen is dat ze juist een persoon naar Mars willen sturen omdat die juist dingen zal kunnen gaan bewerkstelligen die een robot niet kan. Mocht je daar meer over willen weten; of er tegenin willen gaan google dan maar even over dat onderwerp; er zijn enorme discussies over gaande namelijk. :+

18. Devil 6x6

Devil 6x6 Down-Under-Crew.com

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind mars ook interessant. Eerlijk gezegt, alles wat met planeten, manen, planetoïden te maken heeft vind ik zeer boeiend.

Maar even weer on-topic, hier is een panoramafoto van de afdaling van de Huygens. 1 pixel : 20 meter, en wat je hier ziet is 30 kilometer breed.
    Dit was op een hoogte van 13 kilometer

New Pic's And Info Soon

19. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18

Sorry voor de slechte kwaliteit! Er leven mensen op Titan ;)

20. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kuch.....even het topic omhoog rammen. Zonde als dit in de "vergetelheid" raakt.

Deel Deze Pagina