1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

NASA - Cassini-Huygens geland op Titan: Één van de 23 manen van Saturnus

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Devil 6x6, 17 jan 2005.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wie weet is het niet puur methaan? Als er ook nog CHO-verbindingen in die "zee" zou zitten, dan zou een mogelijk organisme misschien genoeg hebben voor vebranding (en dus leven).

Hoe zat het nu precies?
    - Europa, maan van Juppiter met ijs waaronder misschien leven in water is?
    - Titan, maan van Saturnus waar ze nu onderzoek doen naar o.a. leven?

2. Devil 6x6

Devil 6x6 Down-Under-Crew.com

Leuk Bevonden:
    0
    Jep zo zit het, je bent helemaal op de hoogte. :+

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Uiteraard is het geen puur methaan, dat zou absurd zijn, te perfect. :) Maar mede om die reden dat er eventueel leven zou kunnen zijn door een eventuele aanwezigheid van zuurstofmoleculen ben ik van mening dat er een kleine kans is, itt geen kans. :) Maar een kleine tot redelijke kans is denk ik al overdreven.

En idd het 1e heb ik een sterk vermoeden 1 (dacht het bijna zeker te weten:)), en dat tweede is waar.

4. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    waarom neem jij aan dat er water/zuurstof nodig is om een organisme te laten ontstaan. misschien kunnen er wel organismen ontstaan die prima van methaan kunnen leven?

5. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat vind ik ook altijd zo vaag.

Waarom hebben ze per ce water nodig, alleen omdat wij "aardlingen" dit nodig hebben? Net zoiets als slangen, die kunnen ook ruiken met hun tong. dit is ook anders als bij andere mensen. Ze zijn anders gebouwd, dus kunnen ze andere dingen, waarom zou dit niet kunnen met overleven zonder water. dus buitenaardsen.

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Omdat al het leven hier op Aarde is ontstaan doordat er juist zuurstof aanwezig was. :) Daarom zijn wetenschappers ook altijd zo wanhopig op zoek naar water op bijv. Mars.

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    @greenbean,
    Levende wezens hebben gewoon zuurstof nodig, want zuurstof is nodig voor verbanding, en zonder vebranding heeft een wezen geen energie. Misschien dat er wezens zijn die zonlicht als energiebron gebruiken en in het licht spontaan bewegen, wie weet, dat zou ook kunnen (lijkt mij)

Laatst bewerkt: 20 jan 2005

Deel Deze Pagina