1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Natuurramp in Azië door aardbeving/vloedgolven!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 27 dec 2004.

  1. asonto

    asonto halo2!!!!

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    4500km ver weg dat is toch niet normaal meer en dan vooral bij de mensen die het niet kunnen hebben, verschrikkelijk!
     
  2. evo alexan

    evo alexan evo alexan

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer voor de mensen zoveel doden en gewonden het is topen dat de hulpverlening goe verloopt ergste natuurbeving sinds 1964 een muur van water van 10 meter die op je afkomt dan moet het een wonder zijn als je het nog overleefd .Zo zie je dat de zee en aarde en natuur ook sterk is we kunnen daar niets tegen doen Jammer voor de slachtoffers.En er zijn ook belgen in nederlanders dood of vermist.echt verschrikkelijk zelfs die bevolking is zo zwaar getroffen.10000doden andere eilanden ook zo iets man dit is een dag om te rouwen voor de mensen die omgekomen zijn in die natuuramp!!!

    /Mod Probeer volgende keer iets duidelijkere zinnen te maken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2004
  3. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    K vind ut egt heel erg. 23000!!! Dat is egt vet veel stel je voor dat je daar woonde en je op vakantie was ofzo en je dan hoort dat iedereen die je kent dood is en ook iedereen die iedereen kende die jij kende en ga zo maar door. Lijkt me egt een nachtmerrie. Dit is allemaal egt vreselijk.
     
  4. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0

    klopt, een aardbeving van 5 op de schaal van richter, is 10x zo krachtig als één van 4, dus van 6, is 10x als 5....7 100x krachtiger als 5.....8 1000x krachtiger dan 5....en 9 is dus 10.000x :{ krachtiger dan één van de na-schokken van 5 (richter)...

    :{ :{
     
  5. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederland ligt positioneel niet op de plek waar aardbevingen ontstaan\en ook niet in de buurt, dus zoiets kan nooit hier in nederland gebeuren.
     
  6. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    nou dat geld denk ik niet voor het hele gebied,

    maar sjee wat een beelden :{
    Lichamen die levenloos aanspoelen, ziekenhuis vloeren bedekt met lichamen
    verschikkelijk

    http://www.nos.nl/mediatheek/programma/journaal/index.html#
     
  7. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht gister nog dat 25 000 het hoogtepunt was.....ik moest ik er vandaag vroeg uit en wat lees ik: Het dodental kan gewoon naar de 75 000 gaan!!!! als er zoveel doden komen is dat echt flink k*t
    :'-(
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2004
  8. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    nee maar als er ergens in de grote oceaan eens zo'n enorme zeebeving komt,
    kunnen er van die grote golfen engeland missen en op nederland slaan.
    oke het zal niet snel gebeuren, maar toch het kan.
    niks is onmogelijk.

    /edit.

    lees nu net in de krant dat in sri lanka door de golfvloed een heel mijnenveld is mee gespoeld.
    als die mijnen nu straks overal onder de modder komen te liggen zouden er nog wel meer slachtoffers kunnen komen.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2004
  9. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit man het officieele aantal doden ligt nu op 28.000 en het kunnen er 75.000 worden.
     
  10. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    @venom_NL :
    Aardschokken kom wel zeker in Nederland voor, er is zelfs wel eens een 'zware' geweest in limburg dacht ik, zo krachtig als in Azie zal het nooit zijn, maar het kan wel, als is het maar door gasboringen.
     
  11. Reus

    Reus Guest

    Als er epidemieën uitbreken, dan gaat het hard ja..


    p.s. het lijkt wel een zondvloed.. O-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2004
  12. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor net.....
    Het dodental staat officieel op meer dan 29.000
    Er word nog verwacht dat dit getal stijgt tot boven de 50.000
    :'-(
     
  13. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg toch ook van niet of wel?
    maar we hebben het hier niet over een aardschok(aardbeving), maar over een zeebeving met een vloedgolf tot gevolg.
    en ik geloof niet dat die zal ontstaan in onze wadden-, of noordzee, zelfs niet door gasboringen.
    wel geloof ik dat zo'n golf ons kan raken.
     
  14. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat juist net over een oceanische plaat en een continentale, voor ons liggen die best een eindje weg. En de Atlantische is aardig rustig.
     
  15. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    ja er is zon eiland met een vulkaan, als die uitbarst zal er een stuk land de zee in schuiven en een vloedgolg veroorzaken van een halve kilometer hoog die bijna alle kusten treft en hij zou het heel hard op new york inslaan. Nederland zou redelijk gespaard blijven.
     
  16. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow
    Waar heb je dat gehoord?
    Ok, ik zit lekker hoog in limburg maar dat is wel heel erg.
     
  17. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    een halve kilometer hoog ???
    das dus 500 meter, die zeebeving was kracht 9 en had 10 tot 14 meter golven.
    beetje overdreven denk je niet.
    ik wil je bron wel eens bekijken O-)
     
  18. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    How rustig aan he
    Ik heb op discovery eens een filmpje gezien hoe een stuk ijsberg in zee storte en een tsunamie van 4 meter hoog veroorzaakten en dat was echt geen groot stuk.
    De grootste tsunamies worden door onderzeese landverschuivingen veroorzaakt en dan worden die tsunamies bijna 20 meter hoog en zo grote verschuivingen zijn dat niet dus het kan best mogelijk zijn als er een enorme stuk land helemaal in zee verdwijnt, maar 500 meter is misschien overdreven.
    Volgens enkele programma's was er in de oudheid de grootste tsunamie ooit +/- 37 meter.
    En ik kan je verzekeren dat een tsunamie van 37 meter niks maar dan ook echt niks, heel laat van new york of elk andere stad.
     
  19. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kijk jij teveel tv? een halve kilometer hoog?
     
  20. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    En als een stuk land van op het land in water gaat kunnen tsunami's veeeel groter worden als ondergrondse aardverschuivingen dus als dat stuk land het water in gaat zoals hij zei kan daar een behoorlijke tsunamie ontstaan maar inderdaad 500 meter hoog in bijna onmogelijk of het gaat hier om een komeet :cool: en dat lijkt mij nou echt erg sterk
     

Deel Deze Pagina