Natuurramp in Azië door aardbeving/vloedgolven!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 27 dec 2004.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Mischien niet in de vorm van een aardbeving, maar de natuur moet je niet onderschatten, bij een grote storm zijn wij ook maar afhankelijk van onze dijken en stormvloedkering.
    Remember 1954, en als het klimaat echt gaat veranderen binnenkort zal nederland echt niet gespaard blijven hoor, wij kunnen tegen veel dingen een oplossing bedenken omdat we veel dingen hebben meegemaakt, maar als wij iets niet meegemaakt hebben gaan wij er instinctueel niets tegen doen.

    Ik kan je vertellen, dat als er in nederland een storm komt die groter is als wij normaal meemaken dat half nederland dan ook onderloopt, wij zijn net zoals die landen daar onvoorbereidt op dingen, ookal denken wij dan onze dijken en machines en stuf ons helpen, onze techniek is nog bij lange na niet in staat om moeder natuur te onderscheppen, te voorspellen, of te kunnen uit bannen, wij zijn nog zo primitief, wij denken dat ze zo vindingrijk zijn, zo slim, totdat er weer iets gebeurd waardoor duidelijk wordt dat we eigenlijk geen fluit zijn opgeschoten ten opzichte van 2000 jaar geleden.

    En ff over die ziektes, het is waar dat veel ziektes kunnen worden genezen door techniek van deze tijd, vergeet echter niet dat wij alsnog weinig kunnen tegen veel ziektes, in velgelijking met de middeleeuwen zijn er de laatste 90 jaar meer epedimien geweest dan ooit tevoren, aids, dierenziektes, veteranziekte, sars ga maar door, daabij komt dat de ziekten veel erger worden de loop der tijd, ziekten gaan zo snel dat wij altijd achter ze aan blijven lopen, kijk naar aidsremmers, eerst werkten ze perfect, tegenwoordig is bij veel mensen aids al inzoverre "geevalueert" dat het er steeds beter tegen kan, hetzelfde gebeurt met medicijnen die wij ontwikkelen, als wij iets ontwikkelen, ontwikkelt de ziekte daar weer iets tegen, zo blijven wij altijd achter de kar aanrennen. Ja gaat mij dus ook niet vertellen dat de wereld steeds beter wordt, het wordt naar mijn mening steeds slechter!
     
  2. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het helemaal mee eens
    We zijn en blijven kwetsbaar, we denken dat we zo slim zijn maar dat zijn we niet.
    We zijn nog steeds afhankelijk van de natuur
     
  3. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik schrok me echt dood toen ik de beelden voor het eerst zag. Ik ben 4 maanden geleden nog in Indonesië geweest en als ik dat vergelijk met deze beelden. Echt erg.
    De mensen daar in Azië hadden al weinig, maar nu hebben ze al helemaal niks.
     
  4. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe telling
    De teller staat nu op 36.000 doden.
    en deze zal waarschijnlijk niet zo blijven :'-(
     
  5. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor net van een chauffeur die voor ons de bloemen naar Noorwegen brengt dat zijn collega en zijn zoon bijde zijn omgekomen.
    Dit is bijna niet te bevatten, echt zo,n gezellige vent was dat, altijd werken en dan gaat die een keer op vakantie en gebeurd er dit.
    Daar krijg ik echt kippevel van.Kutzooi.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dit geeft stof tot nadenken voor heel veel mensen.

    deze arme mensen die nagenoeg niks hebben en in hun dagelijkse bestaan er toch altijd het beste van maken zijn weer eens "de lul"

    in nederland is het de laatste tijd belangrijker om je druk te maken over onze "economische recessie" terwijl we rondgevreten met afgeladen winkelwagens vol dure meuk allemaal tegelijk naar buiten rennen.

    ben zelf heel blij dat ik hier in veiligheid mag wonen zonder vulkanen,modderstromen,tornado's en andere oer/aard ellende...........tis verschrikkelijk voor die arme mensen daar.
     
  7. InfernoGamer

    InfernoGamer ...

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees net in de spits dat Jet Li ook vermist wordt :'-(
     
  8. blonkie

    blonkie XBW V.I.P.

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb het vanmorgen ook gelezen op tmf (zoon bannertje van onder) en net hoor ik op het nieuws dat er 55000 doden zijn , R3spect !!
     
  9. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2

    :confused:
     
  10. blonkie

    blonkie XBW V.I.P.

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    wat versta je der nu niet aan? :confused: naabje

    greetzz blonkie respect
     
  11. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoorde net op de radio dat we niet direct moeten schrikken van de aantallen die genoemd worden. Er is al vaker gewoon wat geroepen, terwijl het er veel minder waren. Het blijft natuurlijk erg, maar er kan best wat overdreven zijn dus.
     
  13. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat klopt in bamm (turkije weet niet hoe je het schrijft) hadden ze het aantal doden ook sterk overdreven. Trouwens toen die aardbeving in azie plaatsvond werden op dat moment in andere delen van de wereld de slachtoffers van bamm herdacht.
     
  14. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    nog meer bewijs nodig dat een halve kilometer bijna onmogelijk is?
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2004
  15. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van een halve kilometer hoog had ik een keer op national geographic channel gezien. Maar daar willen ze nog wel eens overdrijven
     
  16. Reus

    Reus Guest

    The Day After Tomorrow ^^
     
  17. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien bedoelt ie wel 50 meter, dat lijkt me nog een beetje realistisch, maar 500?

    Trouwens er zijn toch ook Nederlanders omgekomen?

    ik heb het al gevonden, maar er zijn misschien wel nederlandse slachtoffers
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2004
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ja we wonen in het beste stukje van de wereld , het ergste wat hier de laatste tijd voorgevallen is was dat aardbevingkje in 1990 in roermond , en toen was de schade twee keer niets.
    We weten niet hoe gelukkig we zijn , en toch doen we hier niets anders dan klagen en zagen tegen elkaar terwijl we best een dikke kaars mogen in brand steken voor het feit dat we helemaal niets hebben om over te klagen en te zagen als je ziet wat er zoal kan mis gaan in de natuur.
     
  19. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederland ligt ook in een gevarengebied hoor! Niet zozeer dat er hier veel aardbevingen zijn maar vanwege de zee. Een heel stuk van nederland ligt onder zeeniveau en als het 1 keer fout gaat is de schade heel erg groot. Stel je voor dat er ooit zo'n vloedgolf van 10 meter op nederland afkomt, de helft van nederland staat dan echt wel onderwater.
     
  20. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ja kwou net zeggen als er hier zon vloedgolf enzo komt dan worden in 1 klap rotterdam , amsterdam,haarlem al die grotere steden weggeblazen

    dan zijn er miss wel een miljoen doden
     

Deel Deze Pagina