Natuurramp in Azië door aardbeving/vloedgolven!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 27 dec 2004.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Geen schrik voor hebben , indien er een tsunami uit de atlantische oceaan recht op nederland en belgie komt afrazen , wel dan ligt engeland en schotland al voor een groot deel in de weg en vangen die de eerste klap op.
    Daarbij komt nog dat de noordzee tamelijk ondiep is , gemiddeld 120 meter.
    Indien een vloedgolf uit de atlantische oceaan komt afrazen waar de diepte veel groter is pakweg 5000 meter , en die bereikt de ondiepe noordzee dan zal daar door die ondiepe bodem het vloedgolfeffect ontstaan dat dan nog ettelijke kilometers moet afleggen om het strand te bereiken.
    Tegen die tijd is de meeste energie uit die vloedgolf verdwenen en daar bij komt nog dat wij hier geen baaien aan onze kusten hebben die het effect kunnen versterken maar eender een lichte rond in zee stekende kustlijn die er mede bij toedraagt om het effect af te zwakken.
    Alle jaren zijn er regelmatig meldingen van het zogenaamde springtij , waardoor de waterkeringsmuren gesloten worden.
    Wel nu op de keper beschouwd vertoond die dezelfde neigingen als een tsunami , snelle opbouw van watertoevloed alleen ontbreekt hier de hoge golf, en dit komt door de ondiepe noordzee die dit fenoneem afremt.
     
  2. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier komt nog bij dat er in de atlantische oceaan een tsunami-waarschuwingssysteem is, waardoor we in ieder geval weten dat ie eraan komt. Dat had natuurlijk in de Indische oceaan allang moeten liggen, maar wij zijn rijk en zij zijn arm...

    Volgende maand ga ik in ieder geval de lokale economie in Maleisie helpen, want dan ga ik daar mijn toeristeneuro's uitgeven. Ben ik ff blij dat ik niet een maand eerder geboekt heb.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Inmiddels is het aantal doden opgelopen tot 69.000 doden.
    Dit is echt niet normaal meer. Mijn medeleven gaat uit naar iedereen in het getroffen gebied.
     
  4. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is trouwens wel opmerkelijk:

    COLOMBO In Sri Lanka zijn vrijwel geen
    dode dieren gevonden na de vloedgolven.
    Ook in het Yala National Park met zijn
    vele olifanten en luipaarden zijn geen
    kadavers aangetroffen.De dieren lijken
    op tijd de kust te hebben verlaten.

    Bron:teletekst

    Misschien moeten we in het vervolg beter op de dieren letten.
     
  5. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    umm jah, 500 meter is miss een beetje te, maar het is natuurlijk wel erg wat er is gebeurd. De meeste mensen zijn al hun famillie kwijt en kinderen. Da's natuurlijk wel erg, veel mensen kunnen ook niet geevacueerd worden, wat natuurlijk ook wel klote is!
    Hopelijk is de chaos daar een beetje op tijd verminderd en kunnen er meer mensen geholpen. En wij maar zeiken over de watersnoodramp in 1953 zeg.
     
  6. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Oh sorry, waren er toen soms niet genoeg slachtoffers voor je gevallen? Een ramp is een ramp :{

    En je zult het wellicht niet zo bedoeld hebben, maar het blijft een oerdomme opmerking.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2004
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.945
    hoorde net op radio : 60.000 doden en 5.000.000 zonder huis en voedsel enz..
    3 nederlanders omgekomen en een nederlander die in australie woonde..
    En er liggen rond de 30 nederlanders in het siekenhuis...

    :eek: verschrikkelijk
     
  8. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    10 nederlanders dood...
     
  9. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zij voelen dat soort dingen meestal al aankomen op de een of andere manier. Krokodillen ofzo waren ook heel gevoelig voor aardbevingen die vangen zelfs een aardbeving op aan de andere kant van de wereld.
     
  10. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan moet ik maar een krokodil in huis nemen denk ik.
     
  11. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit relativeerd echt een hele hoop. Natuurlijk gaan er dagelijks enorm veel mensen dood aan verhongering etc, in Afrika bijvoorbeeld. Maar zoveel mensen in een keer, op zo'n manier, die zo duidelijk machteloos staan. Dat doet mij, en met mij een hele hoop mensen, erg veel. En dan lopen wij hier al te zeiken als er een spel is uitverkocht, we die 5 euro korting in de winkel niet krijgen, of die ene voetbalclub de overwinning niet haalde. Waar zeiken we dan eigelijk over?!|:-

    Ik zag vanmorgen op het journaal hoe duizenden Nederlanders 2 uur in de rij wachten over hadden om hun geld weg te gooien aan een beetje vuurwerk. Ik was uberhaupt al niet van plan vuurwerk te kopen dit jaar. Maar ik stort die euro's wel lekker aan een fonds dat het écht nodig heeft. Ipv egoistisch staan kijken naar een paar knalletjes op de straat, terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen vechten om hun leven.

    Ipv het roepen van R3sp3Ct, R.I.P.!!1111 etc etc. Stuur nou eens een paar centen op naar die mensen. Dát is namelijk een écht zinnig gebaar...

    (No offence btw voor de mensen die ik hier aanspreek op achter voetbalaanhang of vuurwerkaankoop gedrag..;) Het gaat hier om de slachtoffers die imo alle steun vd wereld verdienen.)
     
  12. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk Diego, ik zat net het journaal te kijken en ik ben er eigenlijk wel stil van... Zoveel doden, gewonden, vermisten, daklozen. Alles kapot.

    Ik ben es gaan kijken op http://www.giro555.nl Ik heb wat geld gestort, ik kan het missen en als ik er iemand mee kan helpen dan doe ik dat graag. We zitten hier veilig achter de compu terwijl die mensen daar gewoon helemaal niks meer hebben.
     
  13. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    k dacht dat ze het hadden over 80 000 doden op dit moment.. weet iemand zeker of dit klopt?
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Zeker weten in belgie op teletekst spraken ze al van meer dan 83.000 doden , en zeiden ze erbij dat het aantal doden nog heel erg zal oplopen.
    Nu met al die lijken daar in de open lucht is de kans op epidemies heel erg groot , en indien er inderdaad epidemies uitbreken dan zal het dodental nog veel hoger liggen.
     
  15. Lijkt me egt goor die lucht van rottende lijken..
     
  16. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad het dodental staat op dit moment officieel op 83.000
    Dit getal zal waarschijnlijk op lopen tot boven de 100.000 er worden bovendien nog tienduizenden vermist en daarvan (wordt verwacht) dat 80 % de ramp niet heeft overleefd.
    Waar zal het nu eens stoppen? :'-(
     
  17. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Teller staat nu boven de 120.000! Ongelofelijk... Hopelijk breken er geen epedemien uit, maar ik vrees het ergste.
     
  18. Casperge

    Casperge Guest

    IK denk dat we binnenkort epedimien krijgen in Sri Lanka enzovoorts omdat ik net beelden van lichamen zag die op springen stonden omdat de ingewanden waren weggerot.Niet te spreken over al de rottende waterlijken van nu toch behorlijk oud.
     
  19. Eagle4

    Eagle4 trigger happy madman

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    heel veel mensen vinden het allemaal heel erg (inclusief ikzelf) maar niet iedereen doet er iets aan (inclusief ikzelf tot nu toe) mij lijkt het een goed idee om gewoon 1 biertje minder te drinken en die 2 euro te storten op giro 555 hoef jij niet te kotsen en red je msischien wel iemand zijn leven want dat is nog steeds mogelijk (denk aan mogelijke ziektes)

    Dit is een serieuze kwestie waar je voorlopig nog geen grapjes over kan maken!
     
  20. Het schijnt dat lijken die een aantal dagen in de zon liggen, gaan knappen door gassen die het lijk niet uit kunnen.
    Hierdoor ontstaat een onverdragelijke stank en het belangrijkste: ziektes.

    Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe een lijk ruikt die al een paar dagen in de brandende zon ligt?
     

Deel Deze Pagina