1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Natuurramp in Azië door aardbeving/vloedgolven!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 27 dec 2004.

  1. Casperge

    Casperge Guest

    Ja,een varken ruikt om accuut over je nek te gaan,en daar liggen honderden mensen nog......
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Een aantal jaar geleden fietste ik dagelijks door een tunneltje met een vriend. Als je het tunneltje uitkwam hing er een ondragelijke stank. Echt te smerig voor woorden. We konden het niet thuisbrengen. Een paar weken later las ik in de krant dat daar een lijk had gelegen.
     
  3. Casperge

    Casperge Guest

    Damn,Scary :eek: dat zou ik niet zo snel vergeten.Mazzel dat je nooit bent gaan zoeken naar de oorzaak.
     
  4. Mr. KaDiR

    Mr. KaDiR Me, Myself and I

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    2
    123.000 doden :'-(

    Ik ga morge wat geld over maken naar giro 555

    1 jaar geen vuurwerk kopen maakt niet zoveel uit.
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ja kerel , ik weet wat je bedoeld maar je moet je eens voorstellen wat het is dat je dit met een factor van 10000 moet vermenigvuldigen.
    Eigenlijk mogen wij , belgen en nederlanders heel gelukkig zijn.
    We klagen en zagen enorm, maar als zo een ramp gebeurt kunnen we alleen maar blij zijn.
    Waarom, omdat het ons niet overkomt , wij die in een van de beste delen van de wereld mogen wonen , en zo verwend zijn dat we met de minste tegenslag die we te maken hebben al beginnen met te zagen over hoe slecht het met ons gesteld is.
    We moeten deze dagen eens een keer dringend voor de ogen houden , wie zijn wij en hoe goed hebben we het.
    En wie zijn de anderen , en hoe slecht hebben zij het.
    Laten wij allen voor een keer ons egoisme eens afwerpen met de gedachte , als ik daar had gewoond dan had ik nu niets meer.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  6. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, voor mij hetzelfde, was toch al niet van plan veel vuurwek te kopen, maar nu heb ik besloten maar helemaal niks te kopen en dat geld te storten op giro 555
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  7. dickjustice

    dickjustice Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook al stort iedereen maar een paar euros, bij elkaar komt het dan al snel neer op 25 miljoen euro. Als heel Nederland het dan doet, kunnen ze medicijnen en vaccins tegen ziektes kopen of whatever ze nodig hebben. Dus mensen niet zo krenterig en doe eens een goeie daad
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ik weet het , en jij zou het ook moeten weten , en dat is het volgende.
    Nu moet onverwijld de verenigde naties in actie schieten om vooral water op de eerste plaats en daarna medicijnen en voedselvoorrraad te droppen.
    Die financiele steun die jij bedoeld moet ook komen , maar dan voor de mensen die daar alles zijn kwijtgeraakt.
     
  9. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand gisteren die Duitse vrouw en haar overleden man op het nieuws gezien, damn dat was echt :'-(
     
  10. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    triest he, ik heb ook het grootste deel van mn geld dat eigenlijk voor vuurwerk was gestort
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb net gestort. 10 euro maar, maar toch. Ik heb zelfs de banner van giro 555 op mijn website geplaatst:

    [​IMG]

    Normaal heb ik het absoluut niet op liefdadigheid, maar dit keer heb ik het gevoel dat het écht helpt, ook als het om kleine beetjes gaat. Als elke Nederlander slechts een paar euro doneert betekent dat wel 15 miljoen keer een paar euro, en dat geld is hard nodig.

    Iedereen zou dit jaar nou eens een slof vuurwerk minder moeten verknallen en het bespaarde geld doneren aan giro 555. Dan zou dat geld nou eens nuttig besteed worden voor de verandering.
     
  12. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak daar maar 16 keer van ;).
     
  13. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik wil ook nog wat gaan doen, heb al wat kleingeld gegeven, maar ik ga nog ergens geld geven/storten. 125.000 doden, en ik denk zelf dat uiteindelijk het dodental boven de 175.000 komt te liggen... Verschrikkelijk. Dus help allemaal!
     
  14. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ipv vuurwerk dit jaar hetzelfde bedrag als dat ik voor vuurwerk uitgeef gedoneerd aan Giro 555. Dat is dus €50. En dan maar geen vuurwerk dit jaar. Zij hebben het veel harder nodig.
    En de banner staat ook op mijn weblog.
     
  15. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag 25euro overgemaakt, dat vuurwerk kan me nu vrij weinig interesseren. Help zo veel liever anderen dan dat ik wat stuff de lucht in zie gaan.
     
  16. Casperge

    Casperge Guest

    Filmpjes Vloedgolf:

    1

    2
     
  17. Thomas

    Thomas Active Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    1
    Men vreesde er al voor, maar nu is het toch echt waar. De eerste ziektes zijn uitgebroken. Ik geloof dat er op 4 verschillende plekken in Sri Lanka nu cholera-epidemieën zijn uitgebroken, heel besmettelijk en je droogt er volgens mij heel snel van uit.

    En waarschijnlijkt zal het aantal doden nu wel boven de 200.000 komen te liggen aangezien er ook nog een heleboel mensen vermist zijn. :eek:
     
  18. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe het gewoon via X-Bazar: elke gelddeal die ik sluit, van elke euro gaat er 50 cent naar giro 555, zit nu al op ruim 10 euro! Als iedereen dat nou eens deed, zijn ze of te jong voor, of te inhalig, want dit moet gewoon gesteund worden!
     
  19. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ja tis wel goed natuurlijk van dat giro 555 maar ik ben bang dat dat geld nooit bij die mensen komt.... het word door de regeringen daar dankbaar in eigen zak gestoken.... ben ik bang
     
  20. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar is het niet alleen voor. Ze hebben het geld ook nodig om de RIT's te kunnen betalen en dergelijke. Medicijnen zijn (jammer genoeg) niet gratis... Alles kost geld, en het is hard nodig.

    Trouwens, men loopt altijd te zeuren dat we gierig zijn, maar de Duitsers zijn het helemaal! Wij hebben bijna evenveel € opgehaald als de Duitsers, met een inwonersaantalverschil van ruim 50/60 miljoen!
     

Deel Deze Pagina