1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Natuurramp in Azië door aardbeving/vloedgolven!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 27 dec 2004.

1. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook geld gestort op giro 555, 15 euro namelijk. Maar laatst op tv zag ik een toespraakvan een belangrijke Engelsman waarin hij zei dat er ruim genoeg geld was alleen de hulpverlening enzo kan gewoon niet op gang komen,moeilijk bereikbare gebieden dus voedel / medicijnen kunnen amper/niet aankomen

2. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat vandaag met mijn ouders naar de Postcodeloterij te kijken en mijn ouders ergerden zich kapot dat zo'n stichting die is opgericht om goede doelen te steunen prijzen van een ruim een miljoen weg geven. Ze vonden het belachelijk dat er zoveel geld gaat naar mensen die een dak boven hun hoofd hebben en die eigenlijk niet eens weten wat ze met dat geld moeten terwijl de loterij bedoeld was om goede doelen te steunen. Een manier zou kunnen zijn dat je dit soort mensen gewoon 1 ton geeft ofzo en dan hou je dus soms per prijswinnaar nog een miljoen over om naar bijv. Azie te sturen. Mensen zijn heus wel blij met een ton en het is onzin om allemaal miljonairs te gaan maken van mensen die het al prima hebben. Vinden jullie dit onzin of kun je je wel een beetje in mijn ouders' mening vinden??

Als dit niet helemaal het goede topic is, moet je het maar zeggen...

Laatst bewerkt: 2 jan 2005
  3. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 miloen uitlooft of 1 ton wat win je liever? Bij 1 mlj heb je meer mensen die je loten kopen of zelfs dubbel loten kopen en uiteindelijk heb je hier meer winst bij dan een prijs van 1 ton. Hoe hoger de prijs hoe meer loten je verkoopt! (tenzij je een prijs hebt van 200 mlj euro)

4. Het moet natuurlijk wel aantrekkelijk blijven om mee te spelen. Als je een ton kan winnen is een stuk minder interessant... dan maar naar de staatsloterij (denken ze dan).

Heb ook 5 euro overgemaakt. Het is niet veel maar alle kleine beetjes helpen. Ben nooit zo weg van al die goede doelen.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2005
  5. Levathian

Levathian Team XBW

Leuk Bevonden:
    0
    De hulp organisaties zullen er heus wel op toezien dat het geld bij die mensen komt hoor.

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het geld word ook gebruikt voor de opbouw van de getroffen gebieden, en het geld dat er nu beschikbaar is, is nog lang niet genoeg daarvoor. Als de mensen volgend jaar waar naar dat gebied op vakantie gaan, dan krijgen de bewoners daar inkomsten, maar ik denk niet dat mensen daar nu weer snel op vakantie zullen gaan.

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Slaat echt helemaal nergens op.

Mensen hebben loten gekocht, dus moeten de prijzen ook gewoon uitgekeerd worden. Punt.

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nederland is absoluut niet gierig hoor. Nederland is namelijk het land dat relatief gezien het meeste geld aan ontwikkelingshulp spendeert.

9. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Nu misschien niet meer, maar ken je de Engelse uitdrukking 'being dutch' niet? Dat betekent gierig zijn.

10. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb 20 euro overgemaakt. ik ben zelf vietnamees, gelukkig dat vietnam niet getroffen is, maar nog steeds kut voor de andere landen. vind het wel raar dat er na een paar dagen 'pas' 10 miljoen euro is overgemaakt. als iedereen(die het kwijt kan) maar iets van 10 euro doen heb je snel 50 miljoen euro.

11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb iets van 8 euro gegeven, beter dan niets iig.

12. Casperge

Casperge Guest

Ik ook 8,omdat het allemaal onschuldige slactoffers zijn veroorzaakt door een regering die niet wou evacueren omdat de inkomsten uit toerisme zouden kunnen dalen |:- .

13. Hoeveel doden zijn er nu ongeveer? Ik hoor namelijk niks meer over de telling. En vooral met de uitbraak van cholera nu...

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik heb ook niks meer gehoord van het aantal doden. Het kan toch nooit zeker vastgesteld worden, sommige worden nooit terug gevonden. Je moet ook rekening houden met doden na jaren aan de gevolgen van uitgebroken ziektes, die tellen eigenlijk uiteindelijk ook mee.

Edit\\ Op nosnieuws.nl staat dit:

15. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal een beetje onduidelijk, Indonesië is gestopt met tellen (voorlopig) en daarom zijn er geen duidelijke cijfers. Toch meldt CNN dat er 140.000 doden zijn gevallen.

16. Ja zoiets had ik wel verwacht. Het zal waarschijnlijk nog wel veel meer worden... :mad:

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nederlandse mensen staan er natuurlijk om bekend gierig te zijn, maar de Nederlandse regering absoluut niet. :)
    Wat is het nut ervan om dit te zeggen? Vietnam ligt heel ergens anders dan Thailand, India, Indonesië en Sri Lanka.

18. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Heb met stijgende verbazing naar het 8 uur journaal gekeken gisteren.
    Die twee Nederlanders die aan het woord kwamen, de ene zat in een hotel waar ze niet zoveel last van het water hadden, hij reageerde schouderophalend en vond het allemaal wel meevallen.
    De andere lag op het strand te zonnen terwijl 100 meter verderop de lijken nog opgeruimd werden.
    Nou begrijp ik best dat de touristenindustrie weer op gang moet komen, maar dit gaat mij echt veel te ver.
    Hou kan je in Godsnaam tussen zoveel ellende zo egoistisch reageren, je schaamt je toch kapot dat je een Nederlander bent.

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook met volle verbazing zitten te kijken hoe mensen rustig op het strand aan het zonne waren.IK vind het ronduit schandalig.Of A je doneert de helft van je vakantie geld of zow.Of B je steekt die klouwen uit de mouwen en gaat helpen.Maar niet daar liggen terwijl der mensen doodgaan mensen familie kwijt zijn geen huis meer hebben etc.IK vind het bijwijs van spreke een gevangis straf waard.Ik vraag me iig af hoe die mensen nog in de spiegel kunnen kijken of kunnen leven met hun gewete

20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Je hebt helemaal gelijk, the only ego. Maar aan de andere kant is noodzakelijk dat de toeristische sector, waar een groot deel van de economie in die regio op leunt, blijft draaien en dat gebeurt alleen maar als er toeristen blijven komen die een fijne tijd hebben en veel geld uitgeven. Klinkt wrang, is het ook, maar helaas waar...

Deel Deze Pagina