1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Natuurramp in Azië door aardbeving/vloedgolven!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 27 dec 2004.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah mee eens .Maar zo vlak naar de ramp.die mensen hebben wel wat anders nodig.Ik ben het met je eens dat het weer op gang moet komen.Maar niet nu zo snel .
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Troost je met het feit dat het niet alleen Nederlanders zijn.
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat dan? allemaal gaan zitten jammeren zodat die landen voor altijd in armoede blijven. Juist 'toerisme helpt die mensen nou zo goed.
    Eigenlijk wel gek, De toeristen willen blijven, de aziaten willen dat de toeristen blijven. Maar Nederlanders weten het altijd beter met hun kut regels enzo, en vinden eigenlijk dat je niet daar ''feest'' moet gaan vieren..

    ps. verdenk nog steeds Noord-korea van testen atoombom in zee van deze hele ramp.
     
  4. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Rare gedachte om die mensen hun halve vakantiegeld weg tegeven. Ze hebben al hun hele vakantiegeld weggegeven om in een rampengebied te zitten. En vakanties in die richting zijn niet goedkoop, en dan krijg je zoiets. sorry hoor maar dan zou ik ook weer op het strand gaan liggen.

    En wat kan je nou als "toeschouwer" doen, je hoort vaak op tv dat ze zeggen dat er veel mensen zijn die niet weten wat ze moeten doen, ga dan op het strand liggen zoals deze. Niet alle hulp is nodig, alleen de goede.

    Het schijnt dat sommige bedrijven in Amerika $250.000.000 geven aan het goede doel daar. Tjah...wie ben ik om er dan 10 euro bij te doen. Mijn ouders hebben geld gegeven en ik denk dat het land er wel weer snel bovenop komt.

    Erg triest voor de mensen daar, maar tegen moeder natuur kan je nou eenmaal niks doen.

    ps: was een aard/zee-beving op deze schaal niet verwacht? Want in Los Angeles is het ook wachten op de 2 aardplaten die daar dwars door Beverly Hills lopen langs elkaar gaan scheuren. En dan zijn er miljoenen doden, heel Los Angeles stort dan namelijk neer. Ook geen pretje, maar het wachten is erop.
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    het feit dat het toerisme nodig is is 1 .Maar zo snel achter de ramp de lijken liggen nog opstraat de wonden zijn nog vers.De mensen die daar na toegaan hebben zo zeg je zelf het geld want de streek is duur.Denk je niet dat dat mischien enige "haat" opwekt bij de overlevende/getroffen mensen door de ramp.Aan werkelijk alles is een te kort.En dan komen wij rijke westerlingen daar ff al ons geld uitgeven aan dure hotels die niet van de locals zijn.Verder was het vakantie geld weggeven symbolisch.en ik denk dat mensen wel degelijk kunnen helpen geef eten ofzo koop is een wat minder dure steak.allemaal dat soort dingen.

    @ errox het heeft niks te maken met stomme regeltjes het is gewoon hoe ik er over denk.En zo als je leest meerdere mensen met mij.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2005
  6. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Youp van 't Hek verwoordt et zo: 'De werkelijkheid is altijd harder dan de hardste grap. De lijken spoelen nog aan. Maar drie straten verderop staan de disco's alweer bol en liggen Duitsers op jonge meisjes te pompen.'

    C'est la vie, life goes on.
     
  7. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wou je eerst niet geloven maar zag laatst een documentaire op discovery en daar hadden ze het er ook over.
    dat als hij uit zou barsten er 1/3 van de berg de zee in zou kunnen storten.
    en als dat zou gebeuren zouden er golfen kunnen ontstaat van 650 meter hoog.
    dan zou de kust van Amerika worden geraakt en zouden er ook veel slachtoffers komen
    ook al zouden ze al acht uur van te voren kunnen zien dat de golf(en) er aan zouden komen.
    de evacuatie duurt dat gewoon te lang.
    ook zou er enorme materiele schade zijn.
    ik weet niet of Nederland ook getroffen zou worden, maar wij hebben een schild (Engeland :cool: )
    wel zou het water in de Noordzee, kunnen gaan stijgen zodat de dijken het water niet meer kunnen tegen houden
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Normaal hou ik niet zo van stemmingmakerij maar ik heb echt mijn vraagtekens bij het ministerschap van Remkes. Wat een paardenoog is die vent man. Meneer is minister, vertegenwoordigd ons land 24 uur per dag, daar is hij immers voor gekozen. Maar meneer heeft vakantie en wil niet gestoord worden terwijl er een paar kilometer verderop van zijn vakantieplek nederlanders zijn gestorven. Deze man is te walgelijk voor woorden, want bruin worden is blijkbaar belangrijker voor hem. Na het hele veiligheids debacle (gevoelige informatie doorgeven aan terroristen verblijvend in nederland) heeft Remkes weer laten zien dat hij geen benul heeft wat hij aan het doen is, ten tweede heeft hij nu met Azie laten zien dat hij geen hart heeft. Beetje eng als je nagaat dat hij een belangrijke post heeft in het kabinet. Wat een loser :{
     
  9. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond hem altijd al een zak hooi, maar dit is echt niet normaal meer.
    Komen ze met het excuus dat de reddingswerkers het beter vonden als die niet zou komen.
    Gevoelloos stuk onbenul, aftreden met die zak!
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Het mooiste was dat de VVD met die reactie naar buiten kwam. Hijzelf kwam met het verhaal dat hij vakantie had, blijkbaar vond de VVD het nodig dat verhaal af te zwakken door dat reddingswerkers verhaal te gebruiken

    [edit]dit net op www.nu.nl
    [/edit]
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2005
  11. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch vind ik de hulp die er nu aan geld heengaat zwaar overdreven
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Jep, ben ik ook mee eens..ok het is erg maar hoeveel miljarden worden er wel niet heen gestuurd dat is toch niet normaal meer, het land heeft hulp nodig dat snap ik maar echt iedereen probeert ze dan ook wel te helpen maar als er ergens anders zo'n Vloedgolf komt dan heeft elk land weer zoveel miljoenen klaar liggen? Laatst op Netwerk zag ik dat er ook Mega Tsunami kunnen komen die dan richting Amerika gaan. Hoe dit veroorzaakt word, Als een groot gedeelte van een land weg schuift de zee in kan er een grote Golf komen en die word steeds groter op den duur. Ze zeiden dat Mega Tsunami zo groot word dat het wel 10 tallen meters hoog word, hij zou dan 30 a 40 kilometers Amerika in stromen...Maar goed het is nog niet zover, maar als dat nou is binnenkort zou kunnen gebeuren zou dan weer elk land zoveel geld kunnen doneren?
     
  13. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk het niet omdat het Amerika is. Meeste landen zeggen dat ze toch wel geld genoeg hebben. En laatst op tv zat Amerika al op te scheppen dat ze het meeste geld naar Azie hebben gestuurd. Denk dat er wel minder geld naartoe word gestuurd.
     

Deel Deze Pagina