1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ned. vlag per direct van tas verwijderen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door [2k], 31 jan 2005.

1. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Maar 'ff een serieuze vraag. Totaal niet aanvallend bedoeld.

Maar wat zou jij denken als jij morgen iemand met een Nederlandse vlag op z'n tas ziet? Denk je dan meteen dat het racistische bedoelingen heeft, of vind je het niet erg en trek je je er niks van aan...?

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik kom een beetje laat in deze thread ... Maar ik vind het echt helemaal nergens op slaan !!

Dat is bijna hetzelfde als een nederlander zijn broodje shoarma uit moet spugen ... Omdat het "provocerend gedrag" is :{

Ik ben vóór de NL-vlaggen-op-xbw-actie !

3. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor Elite, maar dit vind ik pas zielig! Wij hebben niet allemaal zo'n talen knobbel als jij! Op sommige punten vind ik ook dat NFSU dragmaster te ver gaat. Maar daarom hoef je geen persoonlijke aanval op hem uit te voeren. Bestrijd zijn ideen met argumenten ipv hem dom te noemen.

Ps. Waarom mag NFSU dragmaster niet zeggen dat veel allechtonen uitschot zijn maar mag jij wel zeggen dat alle extreem rechts ingestelde mensen dom zijn?

4. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1

Ik zou het helemaal niet erg vinden. Maar als hij een bomberjack en kistjes en strake jeans aanheeft en een kale kop zou ik toch wel in me achterhoofd hebben dat het een persoon in die buitenlanders haat. Ik zou hem verder er ook niet op aan spreken, want er zijn ook marokkanen die een marokkaanse vlag op hun tas hebben en een engelse. Iedereen gewoon een vlag erop.

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben er ook van overtuigd dat lang niet elke allochtoon het eens is met de beslissing. Maar goed, alleen een vlag moet kunnen. Als hij echt een nazi-look heeft zou het al heel anders zijn.

6. Nou wat moeten jullie weer stoer doen met jullie Nederlandse vlaggen, al ben ik zelf Nederlands toch vind ik het een beetje zoeken. Het is op één school gebeurd en dat is een uitzondering, niet gelijk zo aangevallen voelen. Al slaat de actie van die school nergens op.

7. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, dat is logisch.

Ik zag net in Editie NL de gozer die de vlag op z'n tas had zitten en het was serieus een simpele gozer die er 'sympathiek' uitzag. Hij had slechts een leger-kleurige tas met daarop dus een simpel vlaggetje.

De maatregel die de directeur heeft getroffen is dus duidelijk gruwelijk overdreven maar hij beweerde dat het een voorzorgsmaatregel was, aangezien het provocerend had kunnen zijn...

Enkele allochtonen die commentaar mochten geven zeiden echter dat ze er totaal geen problemen mee hadden.

8. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Wat valt er dan onder ''nazi-look''?

Laatst bewerkt: 31 jan 2005
  9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Een nazi-look is misschien wat overdreven, maar 'een persoon waarvan je sneller zou kunnen verwachten dat die minder lievend over allochtone personen is' is een betere omschrijving. Daaronder versta ik iemand in kisten (met witte veters), strakke broek, sweater, bomberjack, kale kop (volgens mij ook een paar posts eerder beschreven).

10. chaplander

chaplander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja je bedoelt van die "skinheads" was laatst een hele reportage over op discovery

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Jaja daar gaan we weer , het sprookje van de onverdraagzaamheid steekt weer de kop op .
    Racist of geen racist maakt niet uit van beide zijn er genoeg en allemaal vanaf de geboorte tot in de kist :)

12. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah en wat is daar mis mee...
    je mag er niet bij lopen in de nazi-look ???
    ik loop erbij zoals ik er bij wil lopen (heb zelf trouwens geen nazi-look maar ken er genoeg)
    zolang je je niet als neo gedraagt is er niks aan de hand toch...
    dus waarom zou je geen nazi-look met vlag mogen dragen...
    ik vind het erg aanstoot gevend, al die negers met hun rare kettingen en ringen en kleren en petjes... ;)
    maar dat wordt niet verboden ----> possitieve discriminatie.

13. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    het mooiste zou zijn als marokkanen onder marokkanen elkaar op dit soort dingen zouden aanspreken, dan zien de nederlanders ook nog een beetje ''goodwill'' van de andere kant.
    en ik snap wel dat allochtonen hier in nederland het best moeilijk hebben maar probeer je in te denken als je in je eigen land zou wonen en je land kent buitenlanders die op bijna elke gewoonte die jou land kent gaan zeuren.
    dan zou je je denk ik net zoals wij nu voelen...

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heerlijke thread weer, jammer dat het alleen over helemaal niks gaat. Een school verbiedt het, en ineens word er gesuggereerd alsof je nergens in Nederland een nederlandse vlag mag laten zien.
    Maar laten we nu vooral met z'n allen HARD gaan werken...:{

15. Ruud

Ruud Guest

Gelukkig baseren jullie niet je info en meningen op een startpost die uit de Telegraaf komt, 'misschien wel de betrouwbaarste en minst stemmingsmakende krant van Nederland'.

16. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het begint altijd klein hè...
    eerst is het één school dan twee, dan heel nederland...
    dan moeten we naast engels ook turks en marocaans op school leren.
    dan vervallen de talen zoals duits, frans en fries.
    dan nederlands en hebben de "allochtonen" de macht in nederland... 8)
    een revolutie gaat altijd van kwaad naar erger...

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Goed gezegd, en door dit soort redeneringen worden speciale werkkampen opgericht om 'speciale' mensen te herbergen

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is ook de reden waarom ik 'ons' en 'zomaar' tussen aanhalingstekens zet.

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Daar is niets mis mee en ik heb ook niet gezegd dat daar iets mis mee is. Iedereen mag erbij lopen zoals hij of zij wilt. Ik bedoel er enkel mee te zeggen dat je van zo een persoon het sneller als racistisch op zou kunnen vatten als iemand die graag het leger in wilt.

20. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en ik zeg ook niet dat jij zei dat er iets mist mee was :9
    nu ik het terug lees, klinkt het wat aanvallerig en zo was het niet bedoelt :{
    ik bedoel alleen dat ik het zo'n onzin vindt dat het wel goed is als een "normale" jongen een vlaggetje draagt.
    en als een (noem het skinhead) een vlaggetje draag dat het niet goed is, omdat hij dan een racist is en reacties uitlokt :confused:

dat was een beetje de bedoeling,vorige post was een slechte verwoording daarvan O-)

Deel Deze Pagina