1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ned. vlag per direct van tas verwijderen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door [2k], 31 jan 2005.

1. Ruud

Ruud Guest

Politieke overtuigen uit princiepe, dat gaat d'r bij mij niet zo in.

2. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of iemand het gezien heeft maar er staat wel hardcore op dat vlaggetje..
    Misschien heeft de school wel hardcore in verband gebracht met racisme. (Ik ben het hier niet mee eens). Wat toch misschien toch ietswat begrijpelijk is.
    Ik probeer hiermee niet de school in het positieve te trekken want ik vind het ook nergens op slaan..

*off: of je hebt hier een loos kinderachtig geruzie..
    en trouwens.. het zegt al genoeg dat er binnen 2 dagen al 300 posts over gediscussieerd wordt..

3. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oooohhh... me zelf quoaten hoe slecht...(post #245)

4. Trossarms

Trossarms Guest

En groot gelijk hebben ze een beetje met een nederlandse vlag op zijn tas rondlopen hij zou van school getrapt moeten worden

5. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen om het tonen van een vlag? Wat is dat nu voor onzin dan?

6. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Schijnt ongeveer zo gegaan te zijn.

Eén groot misverstand: Nederlandse vlag mag
    Van onze verslaggeefster Aimée Kiene

AMSTERDAM - Op het Cals College in IJsselstein zijn Nederlandse vlaggen niet verboden, net zo min als hoofddoekjes, petjes, naveltruitjes of legerkisten. Zegt de directie. Maar leerling Patrick Balk (16) beweert het tegenovergestelde. 'De rector riep: Balk! Maandag wil ik met je praten. Zorg dat het vlaggetje dan van je tas is.'

Zijn vader liep naar de krant. Wat volgde waren publicaties in landelijke en regionale dagbladen. En woedende reacties van leerlingen en ouders, die begrepen dat hun school de Nederlandse driekleur wilde verbieden. En het uitsteken van de vlag op Koninginnedag dan? Of het zingen van het Wilhelmus?

Klopt niet, zegt algemeen directeur Hans van Rooijen namens rector Beijeman. Het Nederlandse vlaggetje mag op de tas, als het versiersel maar niet bedoeld is om andere leerlingen te provoceren of te kwetsen. Volgens Van Rooijen heeft Beijeman alleen gezegd dat hij 'niet zo blij' is met de vlaggetjes die sommige leerlingen op hun spullen hebben. Van een verbod is geen sprake. 'Hij wilde een preventief gesprek.'

Patrick Balk, uit 4-vmbo, had tijdens de kerstvakantie in het zwembad ruzie gekregen met een paar Marokkaanse schoolgenoten. Beijeman organiseerde vervolgens een gesprek tussen de jongens. Van Rooijen: 'We zijn een veilige school, dat willen we zo houden. Daarom leggen wij de leerlingen graag uit hoe wij hier met elkaar om gaan.'

Wanneer de vlag een rol ging spelen, is niet duidelijk. Beijeman dacht aan provocatie, maar vader Berend Balk vindt deze veronderstelling belachelijk, en stapte daarom naar de pers. 'Patrick is niet racistisch. Hij wil na zijn vmbo-opleiding in het leger, daarom draagt hij af en toe een camouflagebroek en legerkisten.'

Het vlaggetje hoort bij deze outfit. Patrick streek het stukje stof zelf op zijn schooltas. 'Als ik later militair ben, krijg ik ook een Nederlandse vlag op mijn tas. Ik hou van mijn vaderland.'

Het gesprek tussen vader en zoon Balk en de schoolleiding is uitgesteld tot het einde van de week. Directeur Van Rooijen heeft de ouders van de elfhonderd leerlingen van het Cals College een brief gestuurd waarin hij schrijft dat er op zijn scholengemeenschap geen verbod is op de Nederlandse vlag.

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Waar slaat deze reactie op? Heb je soms wat tegen de Nederlandse vlag, of denk je dat hij er racistische bedoelingen mee had?
    Wat meer argumentatie bij je post zou welkom zijn, zodat de post niet per se verkeerd opgevat kan worden.

8. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk (hoop) dat het sarcastisch is...

9. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vaag!!!
    Tenminste ik heb nog nooit een vlaggetje op een tas gezien in het leger.
    Wel op de jassen en truien enzo, maar nog nooit op de tas en dan heb ik ook nog wel in het leger gezeten !!!
    Nou moet maar naar de dokter voor een oogtest [​IMG]

10. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 3 feb 2005
  11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Zoals ik al eerder zei op pagina 1 (beetje ge-edit :):

12. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp de comotie niet helemaal. Als het besluit nu een besluit van de regering was, maar dat is het niet als ik het goed begrijp, toch? Het is dus gewoon een individuele beslissing van de schoolleiding. Een beslissing die ligt in de lijn van het verbieden van petjes in de klas of het uitzetten van mobiele telefoons in een school. Oke, wilders blaast het op tot een nationale kwestie (als liberaal nog wel!) maar dat is het natuurlijk niet. Ik denk dat de schoolleiding beter kan inschatten wat de voor en nadelen van het verbieden of toelaten van zo'n vlag zijn voor de sfeer en werkomgeving van hun school. De directie vertegenwoordigt de belangen van haar school, wilders vertegenwoordigt slechts zijn eigen politieke belangen; lekker puntjes scoren met zijn populistische geblaat.

(Die vader is trouwens ook vrij triest. Eerst naar de krant en dan pas een gesprek met de school. Dat lijkt me de verkeerde volgorde.)

13. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Juist een goede volgorde. Anders werd dit opgelost door vader met school zonder dat iemand van deze onzin wist. Dat hoort niet..

14. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus alles moet heel Nederland altijd maar weten :confused:
    Voorbeeld:
    De buurman heeft de radio altijd te hard staan.
    Wat doe jij, natuurlijk, je gaat naar de krant, meld dat je een aso-buurman hebt en tada nieuwe tokkies.
    Terwijl het ook allemaal netjes opgelost had kunnen worden...
    Beetje rare kijk op dingen heb jij 8)

15. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals venom NL hierboven al opmerkt: 'Beetje rare kijk op de dingen heb jij'
    Als je iets oplost heb je inderdaad geen probleem meer en verliest zo'n probleem in veel gevallen zijn nieuwswaarde; dat betekent nog niet dat je daarom maar niet meer moet streven naar een oplossing. Dat de man naar de krant stapt zonder ooit naar een oplossing gezocht te hebben maakt zijn verontwaardiging nogal lachwekkend. Zo'n man neem je toch niet serieus als krant?

16. Ruud

Ruud Guest

Welke krant kwam ook alweer als eerste met dit 'nieuws'?

Juist ja...

17. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Typisch, inderdaad.

Deel Deze Pagina