1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederhop [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robby Bobson, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet veel geluisterd tot nu toe, vind repper de klep en witte piet wel lekker, maar moet nog meer luisteren. *)

    Het is wel een lekker album, doet me een beetje denken aan Puur Kultuur (niet qua sound maar op een apparte manier)
     
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Extince komt toch weer terug. Ik was op het eerste gezicht zeer sceptisch, zeker aangezien ik nooit een fan ben geweest van de Prins. Ik ben daarnaast ook een zwaar Brainpower fan, en daar werd ik ook een beetje biased door.. Anyway, ik wilde deze grondlegger van de Nederlandse Hiphop toch weer een kans geven, want het is toch wel groot nieuws dat deze inmiddels 40-jarige (!) rapper nog een keer de mic pakt.
    Alvorens het complete album op het net verscheen, kwamen er 2 tracks naar voren. Repper-de-klep was bewust gelekt, als eerste single, en N.L. was niet helemaal de bedoeling. De single ging zwaar verassend vrijwel direct richting mijn favorieten lijstje op de iPod, als een ernstig goede track, met weliswaar een enigszins irritante vrouwenstem erdoorheen, maar toch een hele leuke track.
    Toen was ik erg nieuwschierig naar de rest en kwam N.L. het internet op gedoken.
    Extince heeft op elk album een Posse-cut, en dat was ditmaal dus N.L. Samen met Lange Frans, Jiggy Djé, Winne, Kempi en Nina. Poeh wat is dat een dikke track! Kempi verviel echter weer in zijn nieuwe Lil' Wayne-flow, en hij breekt de track echt.. 'kep swaggu, moet je hebbu'.. Zo zonde van een track die vooral door Winne en Jiggy keihard word gemaakt. Winne: '2008 maak ik van je koninginne, koningwinnedag' en Jiggy Djé: 'Het hardst met rap op z'n zachtst gezegt als de G-klank van Ex'. Wederom laten de 2 heren zien absoluut recht te hebben om zo ontzettend bekend te worden. En deze 2 laten ook zien dat Hiphop in Nederland alleen maar beter en beter wordt. Een geruststellende gedachte.
    Maar dan naar de rest van het album. Ik zal maar eerlijk zijn, wat valt dit album mij tegen buiten de 2 voorgenoemde tracks. 'Ik weet jij houdt van hem' heeft een keiharde beat, en Derenzo zingt vet op het refrein, maar de flow van Ex is zo simpel, en zijn rijms zijn zo makkelijk. Echt heel zonde. En daar komen we meteen op het heikele punt van dit hele album. 9 Van de 10 keer heeft Ex is/vis rijmpjes, en meer van die ongein. ""1,2 rustig aan, schoonheidsslaapje met systeem aan, dan word je wakker is je huiswerk ook nog niet gedaan" op 'Ik weet jij houdt van hem' is erg gaaf, maar de rest van dit album staat bomvol met simpele rijms.
    Dat is Extince, ik weet het, maar dat was Extince vroeger. Sinds zijn debuut is Hiphop in Nederland zo veel gegroeid, dat hij gewoon met zijn 'oude' stijl niet meer mee kan komen in de hedendaagse hiphop. Er zijn zat rappers, die hebben bewezen dat ook de 'oude rappers' best mee kunnen komen tegenwoordig. Ik noem een Murth The Man-O-Script. Ik noem Skate The Great. Zelfs Def P heeft genoeg kwaliteit in huis om tegenwoordig nog altijd behoorlijk goed mee te komen met de rest. Extince geeft een verveelde indruk op Toch?!, en wordt door elke feature (behalve Kempi) keihard gekilled op de tracks.
    De mensen die op Extince kicken, zullen hard gaan op dit album, want het is een typische Ex plaat.
    Ik moet ook nog even het dieptepunt van het album vermelden. Extince reageerd op Brainpower's diss. Een dappere keuze, aangezien Brain's diss, door veel 'kenners' wordt gezien als 1 van de, zoniet de beste disstrack uit de Nederlandse hiphop geschiedenis. En dan probeert Ex het terug te doen, met een 8 minuten durende track (net als Brain) en vult de track met lekker veel 'Wee toch's. (net als Brain met 'Je loopt niet meer voor, je flowt achter-baks, je ziet spoken, bel de ghostbusters') Maar brain doet alles in zijn diss zoveel beter dan Ex. Ontzettend zwakke punches zijn troef in Ex' diss, waardoor hij Brain alle kans geeft om hem nogmaal ontzettend veel pijn te kunnen doen, wanneer hij weer met een album gaat komen.
    Ik klink ontzettend negatief in deze review, en dat klinkt misschien als haten, maar wanneer Ex nog een x wilde laten horen watvoor simpele rijmpjes hij heeft, had hij beter een best off kunnen droppen, want dat was nog nostalgie geweest voor elke liefhebber.
    Nogmaals, Extince liefhebbers, zullen keihard gaan op dit album, maar heads met een voorliefde voor kwaliteit (waar Nederhop anno 2007 bomvol van staat), kunnen dit album beter skippen.
     
  3. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, heel artikel. Ik denk dat je dit al ergens anders had staan.

    Winne en Jiggy zijn zeker hard op NL, maar had niks minder van hun verwacht. En ja je moet er van houden, vind de meeste beats best aanstekkelijk en lekker. Ik wist trouwens niet dat repper de klep al gelekt was. Ik had eerlijk gezegt 'ik weet ect' niet gehoort omdat blijkbaar mn shuffle niet werkt :confused:, maar die beat is zeker hard. Maar dit is wel leuk voor de afwisseling vind ik. En heb genoeg ruimte op mn MP3 :9
     
  4. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik schrijf reviews op een ander (hiphop) forum.. Vandaar :+
     
  5. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had al zo'n vermoeden ;).
     
  6. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ach ja sommige mensen zullen het nooit snappen. volgens mij zijn er alleen maar extince lovers en haters. die diss is juist zo geniaal omdat ie geeneen keer brainpower opnoemt (net als al zijn andere disstracks) en zo verdomde subtiel is.
     
  7. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    is toch veel vetter als je hem juist persoonlijk aanspreekt, waarom zou je zijn naam niet noemen?
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja ja, hij is er!!!

    [​IMG]

    01. Kempi - Whaddup Eindhovuh (3:00)
    02. Kempi - Nos A Jega (1:5:cool:
    03. Kempi - De Meester (1:19)
    04. Kempi - Du Album Is Near (2:15)
    05. Kempi - Lyric Spender ft. Klemma (3:16)
    06. Kempi - Ik Sta Aan Ju Crib (2:01)
    07. Kempi - Coke Op 't Gas ft. Salah Edin, U-Niq, Feis & Winne (6:00)
    08. Kempi - 3VOOR12XL Interview (1:58)
    09. Kempi - Ze Is Zo Verliefd (2:46)
    10. Kempi - Lik Mami ft. Rocks (2:26)
    11. Kempi - Weekend (Fok Op Du Club deel 1) (2:24)
    12. Kempi - Freestyle (Live bij 3VOOR12XL) (2:19)
    13. Kempi - Weekend (Fok Op Du Club deel 2) (0:46)
    14. Kempi - Tis Ju Boy (2:35)
    15. Kempi - Straatrap ft. Klemma & JayJay (2:30)
    16. Kempi - Ze Is Fly (2:27)
    17. Kempi - Du Discipel (1:10)
    18. Kempi - Du Nacht (2:28)
    19. Kempi - Lijn5.com Interview (1:49)
    20. Kempi - Ik Ben Du BS (Du Baas en Du Saviour) (2:22)
    21. Kempi - Bijna Niet Human (1:48)
    22. Kempi - Brengaleng (2:31)
    23. Kempi - Voedsel (3:21)
    24. Kempi - Morgen (2:36)
    25. Kempi - Zie Je Kijken (2:48)
    26. Kempi - Liefduh Is Un Bitch (2:35)
    27. Kempi - Outro (1:07)

    Download hier
     
  9. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik Ben Du BS (Du Baas en Du Saviour)

    Sorry maar dit ging me echt te furr, maar ga em toch ff checken denk ik...
     
  10. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    DOE HET NIET!
    het is zonde van je tijd.. Download Voedsel, Fok op du CLub 1 en 2, en Coke op 't gas.. Dan heb je 't goede (niet het beste) maar het goede gehad..

    Tering wat is die tape slecht..
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat meen je toch niet 8) ?

    Niet alle tracks zijn even goed *kuch 2de track *kuch maar het is toch wel een lekkere mixtape geworden. Luister nog maar eens naar "waddup eindhovn" "de meester" "lyric spender" of "Du Discipel".
     
  12. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel dope cover, alleen jammer dat Kempi zo'n dikke pauper is. Rap 'n Borie is zo'n beetje het meest belachelijke wat ik ooit gehoord heb, alleen Geen Blood, Geen Crip is cool, en de beat van die Opposites-track (Kom Nie Hier toch?).

    Plus, die gast moet eens leren spellen; lijkt wel breezertaal, die tracktitels.
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja jij komt zelf uit Eindjuhh, dus een béétje biased zul je wel zijn.. ;)
    Mja ik heb de hele tape nu 3x beluisterd, en zeker als je 'm vergelijkt met mixtape2 is is deze tape echt bizar slecht.. Want 2 had nog best lekkere nummers. En hij heeft z'n goeie features nu allemaal in 1 track gegooid.. Als ie slim was geweest, had hij die over wat meer tracks verdeeld, dan had ie nog wat meer sterke tracks gehad.. :+
     
  14. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog slechter? :')
     
  15. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom Nie Hier, Nigga, Zwart in me Zakken, Mixtape3 preview en Zoveel Stress, dat waren gewoon sterke tracks..
    Coke Moet Gepusht Worden was een leuke track, Zet Um Op Baby same, Geen Blood Geen Crip same..
    8 Tracks die het checken waard waren.. nu 5 redelijke tracks..
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zou het 8) ?

    Ik vind deze tape beter dan mixtape 2, dat ik mixtape 3.1 zo dope vind komt niet alleen maar omdat ik zo'n kempi fan ben. Ik snap echt niet waarom iedereen 3.1 zo slecht vindt :'-( .

    Mja kan mij het schelen, bij mij staat die non-stop aan :thumbs: .
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  17. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor die kempi^
    Wat vind je van deze Rap 'n Borie remix van DJ steenkoud dan..?

    http://www.youtube.com/watch?v=6UyFisV6oCA
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Beste mix van steenkoud :9 . Kempi zou eigenlijk Rap n Borie opnieuw moeten opnemen maar dan op de beat van steenkoud,

    Snoop dogg versus Yes-r is ook een hele goeie van steenkoud.
     
  19. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Opgezwolle in utrecht, kom net terug.

    Was een geweldig sfeer, misschien omdat het de laatste keer is dat ze in deze formatie optreden.Sticks zijn pet is gejat en hij was er duidelijk niet blij om.. toen hij in het publiek spring en terug kwam heeft hij een tijdje met zijn billen op me hoofd gezeten :+ Delic heeft ook echt een lang gespronken, zijn lieve moeder was er ;) Even nog vragen aan D-San of het evt nog mogelijk is om wat vrijkaarten te scoren voor Tilburg (ja dat is echt de aller aller aller laaste ;))
     
  20. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het ook niet gedaan, toen ik dat posten had ik zo iets van, we kunnen het proberen. Daarna had ik iets van, nee laat maar.
    Opgezwolle is zeker dikke shit! Kan me DVD x nog goed herineren
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina