1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederhop [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robby Bobson, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. omgpwnsorze

    omgpwnsorze Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    top 5:

    1 puur kultuur
    2 eigen wereld
    3 aap-o-theek
    4 vloeistof
    5 whisky op de aperotz
    6 jiggy dje

    oke tis top 6 geworden :p
     
  2. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    vind fakkelteit na een paar keer luisteren toch niet zon topcd als ik dacht.
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ik vind hem juist steeds beter worden.
     
  4. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijg er echt geen genoeg van!
     
  5. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    rook niet, loop niet met een snitch, motherfucker.

    negen negen milli glocks, drive-by's op de fox!
     
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    iddempje! hier ook hoor. dope cd!
     
  7. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja vind hem ook dope. Luister nog steeds vaak. Zitten paar harde beats voor in de auto bij.
     
  8. omgpwnsorze

    omgpwnsorze Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, ik had aan het begin een beetje slecht gevoel bij de cd, vond m redelijk, maar na vaker luisteren werd ie steeds doper
     
  9. Don Johan

    Don Johan Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Fakkelteit klinkt zeker lekker. Maar toch had ik er meer van verwacht. Er zijn teveel tracks die onder het niveau van opgezwolle zitten, ik noem snelle jongens, brak en sporen2. Voor opgezwolle vind ik 3 matige tracks teveel. Vooral omdat er onder de andere tracks geen echte uitschieter is.

    Vandaag kreeg ik typhoon tussen water en licht van een vriend van mij. Damn, wat heeft dit album me positief verrast. Ik ga aanstaande donerdag naar de effenaar in eindhoven naar Typhoon en Sticks. In eerste instantie ging ik voor Sticks maar nu heeft typhoon mij ook overtuigd. Er zit ook een kwaliteitsverschil tussen tussen lucht en licht en fakkelteit. Groot naar mijn mening Maar wie ben ik om te criticasten. Ben maar een studentje die alleen zwolse rap luistert.
     
  10. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Sporen2 slecht? :{
    Geniale track! echt!

    Braak slecht? :{
    Geniale track! echt!

    Snelle Jongens is niet zo heel hoogstaand inderdaad..

    Vond Sporen2 juist de uitschieter van het album..

    Over Tussen Licht en Lucht vs. Fakkelteit..
    Typhoon is een compleet andere rapper dan Sticks. Hij rapt op een compleet andere manier in metaforen en shit.. Echt poetisch.. Is sowieso qua lyricisme de top van de Nederhop.

    Qua overall performance zit Ty echter iets lager dan Sticks/Rico en bijvoorbeeld brainpower.. Flow kan beter bij Ty, en z'n delivery kan ook nog wel verbeterd worden..
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  11. Don Johan

    Don Johan Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Sporen2 gaat werkelijk nergens over. Het is een vreemde eend in de bijt. Het luistert raar. Geef mij maar "sporen1". Zoals je al merkt kan ik hier geen goede argumentatie voor geven. Ik hou het er op dat het niet thuis hoort op dit album.

    Brak is leuk maar niet leuk genoeg. Ik hoef echt niet te horen hoe "brak" hij is. De tekst kan me dus al niet boeien. Wat dan over blijft is het werk van delic. En delic maakt het enigzins goed.

    Het verschil tussen typhoon en sticks is er inderdaad in stijl. Dat had ik al meteen door. Neemt niet weg dat het een verfrissing is om naar typhoon te luisteren ipv sticks. Sticks is meer van dat laidback rap en naar mijn idee geen poeet zoals typhoon. Dat laatste is geen vereiste maar wel een gemis als je naar typhoon luistert.

    Edit: De overall preformance kan ik nog niet beoordelen. Ben benieuwd hoe typhoon het live gaat doen donderdag. Zijn flow boeit me tot nu toe echter.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Sporen2 gaat over zijn geschiedenis in de rapscene en shit.. duidelijk niet goed geluisterd ;)

    Tja brak, de inhoud laat te wensen over, maar ik vind zulke tracks altijd wel leuk..

    En sticks is absoluut geen poeet, en Ty wel, en ty is absoluut een verfrissing, maar ik kan langer naar Sticks luisteren dan naar Typhoon..
     
  13. Don Johan

    Don Johan Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wel eens weten welke nummers van de fakkelteit jij ziet als echte uitschieters (sporen2 kan ik niet serieus nemen). Zoals ik al eerder zei, zijn er naar mijn mening geen echte uitschieters.

    Ik geloof best dat jij langer daar naar kan luisteren, en daar laat ik je geheel vrij in. interpretatie komt hier om de hoek kijken. Gevoelens zijn subjectief, ook in dit geval.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Sporen2 voor de grap nog een x opgezet, om te kijken of ik nou echt achterlijk ben..

    *zet volume wat harder

    Hij rapt over de samenkomst met DuvelDuvel, Jawat, Kubus, Delic, Rico, Blaxtar, Typhoon (dus hoe dat bij elkaar gekomen is)
    En hoe hij telkens een zin steeds herhaald en dan net iets veranderd, vind ik echt heel tof bedacht.

    Verder vind ik de muzikale uitschieter van Utopia erg goed (Met de fout van Typhoon er in gehouden, fokking geniaal).

    Water/Vuur vind ik een uitschieter, maar dat kan deels te maken hebben met het feit dat ik nieuwe shit van Jawat heeeeel erg gemist heb..

    En je hebt gelijk dat er geen uitschieters zijn als op Eigen Wereld, waar echt tracks boven de rest stonden.. Maar ik ben eigenlijk van mening dat Fakkelteit van een dergelijk niveau is, dat het allemaal nét geen uitschieters zijn..

    Oh, Ga vind ik ook sick!
     
  15. Don Johan

    Don Johan Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    sporen2. Klinkt misschien raar in je oren, maar de tekst kan me niet boeien. En zeker niet in de context waarin het aangeboden wordt. Een stuiterende beat met opvliegende flows van sticks.

    Ga is zeker een lekkere track. Maar geeft niet de vibe die ik wil hebben. Na een paar keer luisteren heb ik het even gezien met deze track. En dat heb ik met meerdere tracks op het album.

    Ik ben totaal geen fan van Jawat! en nu vind ik zijn werk weer bagger. Schreeuwrap noemen ze dit en hij is niet bepaald "lyriciaans" zoals opgezwolle en typhoon.

    En ik heb het niet alleen over eigenwereld, maar over alle cd's van opgezwolle. Spuugdingen op de mic, vloeistof/brandstof, opgeduveld hebben allemaal lekkere uitschieters er tussen.
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik misschien ook :cool: .
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    sorry...
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    sorry...
     
  19. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    is allemaal een kwestie van smaak, maar ik vind stickert wat lekkerder luisteren dan Ty, soms word ik een beetje moe van Ty. Maar dat haaalt niet weg dat hij lyricly 1 van de beste rappers van NL is. Jawat! is gewoon echt een stijl die je moet diggen (wat ik dus zwaar doe). Ik hou wel van aggressieve, recht voor je raap-rap. De Tracks die je opnoemt vind ik 1 voor 1 allemaal echt geniaal. Dus vind zeker Fakkelteit niet teleurstellen. En dat er nog steeds verschil van smaak is verbaast me niet echt. Utopia, Water/vuur vind ik DE uitschieters op Fakkelteit, ook vind ik persoonlijk Slangeleer heerlijk om naar te luisteren. Snap eigenlijk niet wat er zo erg aan is als er geen uitschieters bij zitten, zo lang de cd lekker wegluistert ben ik allang blij, maakt me niet zoveel uit als ik de 1 boven de ander kies als ze me allemaal wel bevallen.
    :b:
     
  20. Don Johan

    Don Johan Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren dus naar Typhoon en Sticks geweest! :thumbs: En niet alleen die twee, maar ook Rico. Was echt top, vooral typhoon was goed. Alleen rico was ziek ofzo, hij was veel rustiger dan 3 weken terug in uden.

    Nu heb ik een tijdje tussen licht en lucht geluisterd en ik moet zeggen dat ik elke track wel goed is. Met als uitschieters vlieger,drieluik,zedenghi(of zoiets dergelijks), brand los, hotel beschaving. Echt een top album.

    En inderdaad, het gaat om je smaak. Naar mijn mening zit er echt een groot verschil tussen fakkelteit en licht en lucht maar inderdaad, dat is mijn mening. Ik zal nu het onderwerp laten rusten.:)
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina